Hämta motivation - men hur?

Medlem
Hämta motivation - men hur?

Jag anser att "motiverande tal" kan fungera ibland, men de tar tid:
www.youtube.com/watch?v=gWKPZ2PpBW4&t=2m13s

Hur brukar ni göra - när ni känner att saknar viljan eller orken att nå målet?

Jag är öppen för förslag.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Jokkepalm:

Jag anser att "motiverande tal" kan fungera ibland, men de tar tid:
www.youtube.com/watch?v=gWKPZ2PpBW4&t=2m13s

Hur brukar ni göra - när ni känner att saknar viljan eller orken att nå målet?

Jag är öppen för förslag.

Om du inte har ett naturligt intresse för det du försöker bli motiverad till, överge det! Själv märker jag om något är för mig, jag dras dit naturligt, utan några om eller när, jag bara dras dit, hamnar där om du förstår hur jag menar. Av någon anledning fastnar jag för tekniska eller formgivnings utmaningar/sysslor, helt naturligt, varför vet jag inte, det bara blir så, är inte speciellt kunnig heller, men/och ja!, jag älskar dom här fälten. För att ta ett motsats exempel, jag råkar vara väldigt begåvad inom konst, har stor talang inom måleri, skulptural, lyrik etc., men är inte genuint intresserad av det, så jag hatar att syssla med det. Tror att folk ofta tror att förmåga och kall är samma sak, vilket är helt fel! Se till vad dina händer håller, lol! Vad upptar din tid, när du inte styrs till vad du "borde" göra, enkelt! Akta dig för dessa mentorer som "coaschar" andra till sina "mål", rent av farligt att lyssna till, man slutar helt vilse snarare. Det handlar bara om dig, och du känner dig själv bäst. Det kan ta tid att finna sig själv, ge det tid, du märker så småningom att saker faller på sin plats, bara, tänk inte på det (sov, vila in i det), och spola ner alla "förväntningar", det ockuperar bara dina tankar, får dig att sitta fast.

Hoppas att detta kan vara till hjälp!, gör det du vill, sen om du vill, sätt ett mål om vart du vill att detta ska leda till, seeeennnaaareee!!!!

Edit: Ok!, lol!?, såg YouTubeflödet! Verkar som om Uppfostringskanalen kör en kampanj, lol! Alltså, ta sekten Google med en nypa salt, tack!, du är redan uppfostrad. Antar att tråden syftar till detta, eller?, lol!

Avstängd

Usch!, och publiken skrattar hjärtligt över det faktum att dom "FÖRSTÖRT" sina barn, hihihihahaha!!?, jävla pack!, hur fan ska idioter som dessa uppfostra andra?, hjärndöda! Vissa verkar verkligen behöva vägledning i livet trots allt, äckligt! Leve Dadaimsen!

Medlem
Medlem

det bästa jag skådat på internet

Medlem

Hahaha, naw.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

Jag anser att "motiverande tal" kan fungera ibland, men de tar tid:
www.youtube.com/watch?v=gWKPZ2PpBW4&t=2m13s

Hur brukar ni göra - när ni känner att saknar viljan eller orken att nå målet?

Jag är öppen för förslag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

För min del gäller alltid, motivationen kommer inte till dig, du måste hitta den. Något som kan dra igång min motivation är jogga. Musik och jogg, fördelaktigt på morgonen innan jag blivit för trött för att ta mig för något alls, håller jag hårt i motivationen förvärvar under joggandet så har jag kanske 2-3 timmar på mig att dra igång vad de nu kan vara för projekt jag håller på mig.

Kör nästan alltid den metoden när jag gör musik, ut och jogga. Idéerna och motivationen verkligen sprudlar, sen kan man spela in "motivationen" som ett röstklipp och lyssna på senare under dagen. Bra att säga i klippet är också. I röstklippet kan du också påminna dig om hur känslan känns, att du kände den då så den är verklig.

Som när jag stänger av spisplattorna hemma, då kan jag ibland säga högt "Spisplattorna är av", senare minns jag att jag sa det och minns känslan över att jag var helt säker och såg att plattorna var av. Alltså, påminn dig själv om motivationen du hade när den inte är med dig.

Allt det här skitsnacket gäller då mig, men vem vet. Vi är alla människor och några bör väl funka snarlikt.

Skrivet av Jokkepalm:

Jag anser att "motiverande tal" kan fungera ibland, men de tar tid:
www.youtube.com/watch?v=gWKPZ2PpBW4&t=2m13s

Hur brukar ni göra - när ni känner att saknar viljan eller orken att nå målet?

Jag är öppen för förslag.

Det beror på vad saken gäller. Jag blir motiverad av att lära mig nya saker, eller att utvecklas. Livet stagnerar aldrig, det rör sig ständigt framåt precis som vi behöver göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar