Spana in världskartan Total War: Warhammer 2

Robot
Spana in världskartan Total War: Warhammer 2

Det är i alla fall en på kontoret som går igång på sånt här.

#lizardmen, #skaven, #total-war, #warhammer


Medlem

Kommer inte spela Warhammer, men om jag skulle gjort det så skulle jag spelat som Lizardmen. (:

Geeks Gaming

Finns det någon info om hur Coop kommer fungera i tvåan? Det var ganska värdelöst I första, man var tvungen att vänta när sin polare gjorde sin runda innan jag fick påbörja min. Gjorde att det tog väldigt lång tid per runda så man hann glömma bort den där planen i en ny by... Visst det var coolt att vara delaktig i polarens strid en det borde inte utesluta att man bara tittar på resten av tiden...

Medlem

Ser lite annorlunda ut än vissa andra kartor:

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Raid25:

Ser lite annorlunda ut än vissa andra kartor:
http://warhamwar.clan.su/_ph/12/793275581.jpg

Självklart, spelets karta är ju anpassad efter spelmekaniken.

Medlem

@TheMadPanda: Ja alltså.. Det är ju ett turbaserat spel. Så har det ju varit i alla tidigare Total War-spelen.

Geeks Gaming

@Cordayne: jo men det är civilization också och där kan man göra dragen samtidigt. Så är ju ett designval...

Medlem

Ska bli kul, speciellt när de förenar kartan med det första spelet. Avslutade precis en kampanj med Norsca där jag utrotade alla raser/factions utom Wintertooth som också en Norsca faction.

Tänk att få göra samma sak med skaven <3

Medlem
Skrivet av Raid25:

Ser lite annorlunda ut än vissa andra kartor:
http://warhamwar.clan.su/_ph/12/793275581.jpg

Man ser ju definitivt vart de hämtat inspiration för den kartan.. 😅

Medlem

@TheMadPanda: I Total War: Shogun 2 fanns det som alternativ att utföra sina turns samtidigt men det fanns en del buggar som kunde uppstå under detta. Jag tror det mest optimerade sättet och simplast att implementera i jämförelse med de andra, är just att man har en turordning även mellan spelare.

Jag har själv länge önskat att de inför den funktionen igen men lyckats de inte få in den bugfritt så kan de lika gärna låta den vara.

Medlem

Dark Elves campaign let's play

Medlem

Har aldrig riktigt fattat Warhammer spelen, universumet? Massor olika spel, hänger dom ihop? Är det mega djupt med massa lore man måste sätta sig in i för att förstå spelens storhet?

Medlem

@legendofkarl:

Dessa två kan nog ge dig ett hum

Kan även tillägga att Warhammer (ej 40k) är, pretty much, jorden under medeltiden fast med Skavens, alver, orcs, vampyrer och andra saker som är magiskt belagda.

Raserna mellan WH och WH40k är väldigt snarlika i deras utmärkande drag (Orks är pretty much orcs fast i rymden, Empire är The Imperium, Elves är Eldars, Skaven är nära Tyranids och så kan man göra lite fler kopplingar men även om de inte utspelar sig, vad jag vet, i exakt samma tidslinje så är det typ likadant universum fast olika tidsåldrar.

Meeen yeah, det finns oerhört många böcker i WH40k av flera olika författare, både canon och icke canon, och en hel del av loren för ye olden WH finns både i böcker och för bordsspelet men den världen är död och förutom spelen som görs nu så tror jag inte att den kommer tillbaka.

Medlem

Någon som vet om det är möjligt att stänga av Chaos? Så segt i 1an där man mer eller mindre degar runt och bygger upp en armé till drag 50-60 för man vet att man är körd annars då Chaos kommer då och såklart samtidigt som det kommer i andra riktningar. och såklart sedan vänta in nästa armé av Chaos för att börja spelet på riktigt när man väl fått död på dom.

Medlem
Skrivet av humziz:

Någon som vet om det är möjligt att stänga av Chaos? Så segt i 1an där man mer eller mindre degar runt och bygger upp en armé till drag 50-60 för man vet att man är körd annars då Chaos kommer då och såklart samtidigt som det kommer i andra riktningar. och såklart sedan vänta in nästa armé av Chaos för att börja spelet på riktigt när man väl fått död på dom.

Jag tror inte att det finns en inställning, nej, kolla på workshopen om det finns en mod. Men annars så kan jag ju rekommendera att spela som Wintertooth (Norsca fast mer fokuserat på Troll och andra monster), då kommer inte Chaos och invaderar eftersom chaos kommer med dig

1
Skriv svar