Klimatförnekarnas mardröm: Bygg miljövänliga städer i nästa Cities Skylines-expansion

Robot
Klimatförnekarnas mardröm: Bygg miljövänliga städer i nästa Cities Skylines-expansion

Green Cities är en expansion av den matiga sorten. Se första filmklippet!

#cities-skylines, #gamescom, #gamescom-2017, #green-cities, #nyhetstips


Medlem

Fruktansvärt besviken ärligt talat. Givetvis är det häftigt och allt det där att spelet får expansioner men detta känns lagom tunnt. I och för sig så kan jag bli positivt överraskad om de får för sig att ändra på en jäkla massor av saker men som spelet är i nuläget så ser jag inte någon poäng med detta expansionet. Förorening i spelet är inte något som helst problem nuvarande.

Vi får väl se! Jag hoppas jag har fel!

Medlem

@Luciphear: kanske påverkar fler saker, t ex transporter, då mer blir närodlat? Hoppas det blir bra. Jag spelar ju på konsol så jag hoppas alla expansioner släpps där också nångång, vill ha allt, skitkul spel!

Medlem
Skrivet av laban005:

@Luciphear: kanske påverkar fler saker, t ex transporter, då mer blir närodlat? Hoppas det blir bra. Jag spelar ju på konsol så jag hoppas alla expansioner släpps där också nångång, vill ha allt, skitkul spel!

Precis det jag menar, jag hoppas det blir en jäkla många förändringar med expansionet isåfall men jag blir lite tveksam att det är fallet. Jag har hellre fåtal, dyrare expansioner som drastiskt eller fullständigt förändrar hur man spelar, än flera små expansioner varav vissa inte gör något överhuvudtaget(eller helt enkelt ytterst lite).

Medlem

Det här spelet börjar likna The Sims med alla "expansioner" som utvecklarna häver ur sig.

Medlem

"Klimatförnekare" haha.

Medlem

Ser fram emot att testa!

Någon som vet ifall denna expansion kommer till PS4:an?

Medlem
Medlem

Jag hade inte sett denna innan! Riktigt bra!

Medlem

Wow, en video på internet motsäger allt som seriös forskning påstår. Det MÅSTE vara sant.

Medlem

@ShciZo:

De förnekar inte att klimatet håller på att förändras!

De lägger fram bevisen för att DET ÄR RISKABELT att ENBART lägga allt krut på att minska koldioxidutsläppen. De argumenterar för att det ÄVEN behövs ökad forskning och beredskap för de astronomiska förändringar som relaterar till FÖREGÅENDE istider, SÅVÄL som kraftiga upp och nedgångar i medeltemperaturer som inte hade något alls med koldioxid att göra.

Inom forskningen finns bevis för att kraftiga förändringar i medeltemperatur har hänt flera gånger under de senaste 10000 åren och de kan garantera att det inte var koldioxidutsläppen som låg bakom problemet.

Idag befinner vi oss fortfarande inom naturlig variation, men poängen är som sagt att vi befinner oss i en klimatförändring men alla resurser läggs på en enda sak som nödvändigtvis inte är rotorsaken, sett till vad man kan se i forskningen - därför behövs mer forskningsanslag inom bland annat astronomi.

Medlem
Skrivet av ShciZo:

Wow, en video på internet motsäger allt som seriös forskning påstår. Det MÅSTE vara sant.

Se videon innan du öppnar truten

Medlem
Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@ShciZo:

De förnekar inte att klimatet håller på att förändras!

De lägger fram bevisen för att DET ÄR RISKABELT att ENBART lägga allt krut på att minska koldioxidutsläppen. De argumenterar för att det ÄVEN behövs ökad forskning och beredskap för de astronomiska förändringar som relaterar till FÖREGÅENDE istider, SÅVÄL som kraftiga upp och nedgångar i medeltemperaturer som inte hade något alls med koldioxid att göra.

Inom forskningen finns bevis för att kraftiga förändringar i medeltemperatur har hänt flera gånger under de senaste 10000 åren och de kan garantera att det inte var koldioxidutsläppen som låg bakom problemet.

Idag befinner vi oss fortfarande inom naturlig variation, men poängen är som sagt att vi befinner oss i en klimatförändring men alla resurser läggs på en enda sak som nödvändigtvis inte är rotorsaken, sett till vad man kan se i forskningen - därför behövs mer forskningsanslag inom bland annat astronomi.

Det är sant att det skett klimatförändringar innan men just nu, i vår tid råder det konsensus bland i stort sett alla seriösa forskare att de förändringar som förhöjd medeltemperatur beror på de växthusgaser (ingen har sagt att de endast är koldioxidutsläpp) som människan på olika sätt släpper ut.

Medlem

@ShciZo:
Hur mycket påverkar människan de eventuella förändringar som sker? Skulle gärna vilja ha ett svar i %.
Har faktiskt inte sett någon siffra på det. Borde inte det vara den enda fråga som egentligen betyder något?
Påverkar vi 0.01% kanske vi inte behöver göra så mycket. Är det 99% är det bråttom.
Är väldig skeptisk till den "forskning" som görs inom detta ämne.

Medlem
Skrivet av penne:

@ShciZo:
Hur mycket påverkar människan de eventuella förändringar som sker? Skulle gärna vilja ha ett svar i %.
Har faktiskt inte sett någon siffra på det. Borde inte det vara den enda fråga som egentligen betyder något?
Påverkar vi 0.01% kanske vi inte behöver göra så mycket. Är det 99% är det bråttom.

Man säger att de förändringar som sker beror på ökade utsläpp av växthusgaser. Om det vore så att människan stod för 0.01% av de ökningarna skulle ju ingen bry sig och vi skulle inte ha några larmrapporter. Nu är det inte så, utan jag vill nog påstå att det är närmare 99% och ja, det är väldigt bråttom.

Skrivet av penne:

Är väldig skeptisk till den "forskning" som görs inom detta ämne.

Exakt vad är det som gör dig skeptisk? Som jag nämnt tidigare, det här är inget som någon forskare här och där kommit fram till. Jag vill mena att nästintill ALLA seriösa forskare anser att detta är oerhört allvarligt och att människan är direkt ansvarig.

Medlem

Allt är Stefan Löfvens fel.

1
Skriv svar