EA-chef ser inga skäl att överge Mass Effect

Robot
EA-chef ser inga skäl att överge Mass Effect
Medlem

jag köpte det faktiskt på release men har bara testat 5 minuter i början, ser fram emot att få sätta sig ner med det nu efter alla patchar. Har alltid älskat ME och kommer antagligen göra det med Andromeda också

Medlem

Jag vill definitivt ha mer! Nu har de lärt sig från Andromeda och vet vad de behöver göra för nästa spel, så get coding! Vi vill ha en fortsättning!

Medlem

Var det värt fullpris vid release? Nej! Är det värt att plocka upp nu efter patchar i reabacken? Absolut!

Ett annat stort problem var att man innan release sa att man hade tittat på spel som Witcher 3 när det gäller sidequests. Ja att först titta och sen använda den informationen är två helt olika saker. Det fick folk att tro saker som inte alls stämde. Det märks tydligt i efterhand att EA hypade upp spelet rätt rejält innan release väl medvetna om dess brister!

Medlem

som jag har fattat det så här de haft problem med allt inför första Andromeda men de flesta tekniska problemen borde nu vara åtgärdade så inför nästa spel så borde de kunna lägga mer tid på story och animationer. Längtar till nästa spel för jag tror det kan vara mycket bättre än första Andromeda.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Releasehästryttare
Avstängd

Har bara spelat Andromeda av alla Mass effect och jag tyckte det var helt ok. Bra story och mycket att utforska. Vet inte hur dom tidigare spelen varit dock.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

ME:A är det enda ME spelet jag tröttnat på och inte spelat klart. Till och med ME3 var bättre.

Medlem

Köpte spelet för ett par veckor sedan och har lirat X antal timmar nu. Gillar storyn och hoppas på fler spel i samma värld.
Det enda jag kan klaga på är att de rent vetenskapligt inte tänkt igenom världen tillräckligt mycket. Spelet utspelar sig i ett helt annat galax, därav borde DNA, bakterier, virus, psykologier och gud och hans fader vara helt annorlunda än mot våran egen galax, ändå har de valt att göra detta nya universum precis som om det skulle utspela sig på bakgården.
(Vet inte hur jag ska förklara, men är man det minsta lilla tekniskt och vetenskapligt intresserad så kommer det hela tiden vara grymt mycket immersion breaking hela spelet igenom)

MEG
Medlem

Nu har jag ännu inte spelat Andromeda men vad jag har läst så tycker jag att storyn verkar bra.
När jag såg en klipp om hur och varför spelet hade så mycket fel och brister så är det tragiskt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag tycker faktiskt andromeda är jättebra, kanske är för att jag är en sån där skum person som inte alls gillar tvåan 😛

Medlem

Helt rätt, överge inte endast för lite klagomål på anisiktsanimationer och några smärre buggar!

Gillade starkt story och världen med de olika planeterna. Finns så mycket att urforska.
Vill gärna ta del av mer!

Och dessutom var ju de vinst för spelet, rent ekonomiskt. Varför ge upp då?

Medlem

Jag gillar det. Testa det innan release och köpte direkt. Även med alla brister som var då så hade jag inga problem att bränna igenom spelet. Har kört igenom det två och en halv gång. Enda anledningen till att jag pausade där var att patchen som kom då pajjade HUD:scale totalt. Kommer återvända när jag har tomt på spel igen ^^

Har förvisso gillat alla ME utom slutet på 3:an som blev tämligen anti-klimax.

Medlem
Håller med

@deezel: håller med hela serien är fantastisk utom slutet på 3:an. Har spelat Andromeda igen efter alla patcher och måste säga att så här borde spelet ha sett ut vid releasen.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Ambassadör
Xbox

Vi får hoppas att de lämnar Andromeda begravt. Ett nytt Mass Effect med känslan från trilogin med välskriven story, karaktärer man kan tycka om, vuxen dialog och en kompetent utvecklarstudio som tar hand om det vore välkommet.

Finns många vettiga settings där ett nytt ME kan utspela sig: First contact war, Krogan rebellion eller varför inte kanonisera ett av sluten i ME3 och helt enkelt göra en sequel.

Att som EA-Söderlund skylla på "internet" när de släppte ett vrak till spel är bara patetiskt.


signatur

Jump in.

Medlem

@MEG: spelet är enligt mig jättebra. Jag har spelat alla 4 spelen och tycker at andromeda är bland de bättre. Det har några skavanker, men det har hjärta.

Mass effect 3 tyckte jag också var jättebra. Musiken och det visuella blandades perfekt i slutscenerna.

Medlem

Jag älskade Mass Effect Andromeda och hoppades på ett story-DLC eftersom jag ville ha mer av vad jag älskar.

DOCK inser jag att i längden vill jag nog hellre se en fortsättning i form av en uppföljare snarare än DLC. Story-DLC blir sällan lika starka som riktiga delar i spelet, och känns på något sätt avskilda från resten av erfarenheten. Ett undandtag är Citadel DLC till Mass Effect 3 men den var ju bra eftersom den gav oss tid med karaktärer vi lärt känna under 3 spel -ME:A kan per definition inte ha något sånt eftersom det är en start på en ny story.

Medlem

ca 99,99 SEK känns som ett rimligt pris för ett meh konsol spel-_-

KoP
Medlem

Håller med. När dom har ett så detaljerat universum till sin förfogan och all dess lore så är det bara köra på med flera spel i serien. Ser gärna 2-3 (eller fler) spel till i serien.

1
Skriv svar