SNES-klassikern Secret of Mana får remake nästa år

Robot
SNES-klassikern Secret of Mana får remake nästa år

3D-grafik, röstskådespeleri och nya inspelningar av musiken bland nyheterna.

#secret-of-mana


Gnällkuk

Kostar 40€ och går redan nu att förhansboka (gud förbjude).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Älskar Secret of Mana, men jag vet inte jag. Allt verkade lovande ända fram tills Randi öppnade käften. Återstår väl att se hur det blir.

Medlem

OMG! Vilken nyhet. Spelat det så mycket

Medlem

Guld om de även släpper Seiken Densetsu 3 (Secret of Mana 2) eftersom det inte lyckades hitta hit. Finns med fansub om man letar på nätet. Detta spelet ska tydligen vara bättre än första.

Medlem

Man kan ju tycka den borde släppas på switch! Är ju ändå ett snes spel! Det är en bra marknad att släppa spel till switch då allt verkar sälja bra till den.

Medlem

Det här är en sådan situation nu när jag sitter med vänner och familj och när denna nyhet kommer upp så försöker jag inte skrika. Även om jag bara sååååå vill.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

OJ! oj, kan nog vara bästa insatsen av en röstskådespelare jag hört på mycket länge.

Gen
Medlem

Instant buy! Bästa RPG spelet till SNES enligt mitt tycke.

Medlem

Får hoppas man kan välja japanska röster också annars vetefan, spelar hellre igenom orginalet igen om så inte är fallet.

Medlem

Vart hypad då jag totalt älskade spelet som liten pöjk, dock så föll verkligen inte grafik stilen in i min smak, så jag tror jag behåller mina kära minnen å låter dom dö i frid, Dock så är remake alltid trevligt att nya yngre generationer får ta del av detta underbara värld.

Medlem

Kul! Ett av många spel jag som Sega-ägarr missade!

På tal om remakes, vilka gamla klassiker skulle ni andra vilja återuppliva? Jag skulle vilja se ett nytt Shining Force. 🤤


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Förlåt, men detta verkar ju helt sjukt fult och dåligt. Från ett av dom snyggaste snesspelen till ett fult telefonanpassat 3dspel.

https://assets.vg247.com/current//2017/08/secret-of-mana-scre...
http://cdn2-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/galle...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Nomman: Finns många härliga klassiker men nu spontant känner jag Super Probotector och en RIKTIGT remake på Shadowrun. Hade nog varit intressant o se någon fräck version av Jurassic Park också

shi
Medlem

@Maysay:

Det ÄR ett det bästa spelen som har släppts. Karaktärsgalleriet gör viljan att spela om spelet flera gånger då varje karaktär har en egen story och egen slutboss beroende på vem som spelas som första karaktär.

Medlem

Alltså antingen släpper man en snygg remake... Eller så låter man bli. Kan ju inte bli mycket fulare än detta🙁
Samma med det enda röstskådespeleriet som hördes, man kan ju tycka dom borde valt ut ett bra klipp för det, inte det sämsta dom kunde hitta☺

Medlem

Hans leende när dom flyger....


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Hans leende när dom flyger....

https://i.imgur.com/htTaLEH.gif

LOL!

Medlem
Skrivet av Maysay:

Guld om de även släpper Seiken Densetsu 3 (Secret of Mana 2) eftersom det inte lyckades hitta hit. Finns med fansub om man letar på nätet. Detta spelet ska tydligen vara bättre än första.

Skulle säga att det är ett av top 3 SNES spel som släpptes (eller inte släpptes beroende på hur du ser det). Det är mycket, Mycket bättre än 1:an (2:an av Seiken Densetsu för Square har svårt med siffror, ettan heter Mystic Quest i EU och Final Fantasy Adventures i USA) alla karaktärer har en egen motivation till varför de slåss vilket gör storyn intressant, du har massor med val om vilka klasser du kör, vilka upgrades du väljer på klasserna, varje klass har 4st slut alternativ som fungerar på olika sätt som slåss på olika sätt. Det är rätt skumt att de inte ville släppa det utanför Japan.

1
Skriv svar