Star Citizen visar upp hur spelare kan rendera sitt ansikte med Faceware

Robot
Star Citizen visar upp hur spelare kan rendera sitt ansikte med Faceware

Resultaten är ruskigt imponerande!

#star-citizen


Medlem

Riktigt cool teknik för mmo. Kul att träffas ingame och prata och se den andras ansikts reaktioner

Medlem

Resultatet när han gjorde grimaser var verkligen över förväntan, grym tech!

Medlem

*gäsp*

Vi snackar om ett spel som dragit in över hundra miljoner dollar och det som utvecklarna visar upp på GamesCom är att man kan få ansiktet att röra på sig?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Jag håller med om att det är grym teknik, de har ju pratat lite om det tidigare i AtV och med track IR funktion blev det mer intressant, sen att de fick till det här med picture in picture(eller James Bond klocka funktionen i Mobiglass) vilket inte var möjligt förut i Cryengine är ännu coolare Nu vill jag se en back kamera på mina skepp.

Det jag däremot känner att de borde fokusera på när det gäller spelupplevelse är hur länge skepp överlever i striderna. I verkligheten kan man ju tycka att det vore bra med en killswitch som på en dödsstjärna men låter man spelare betala tusentals dollar för skepp och sen är rymdstriderna några få sekunder, plus att man sen kan få vänta flera veckor innan man får tillbaka ett skepp från försäkringsbolaget känns det nog inte så lockande när det gäller endgame, om större skepp är endgame i SC.

https://clips.twitch.tv/PuzzledShakingZebraHotPokket
Snygg Idris Explosion men den andra striden var ju bara tråkig då det var all in och här har de lite att jobba på för att jag ska bli sugen på att vilja medverka.

Medlem

De lägger tid på alltför onödiga saker.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De lägger tid på alltför onödiga saker.

'De' är ett fristående företag som heter Faceware Technoligies, det ägs av Cloud Imperium men har egen personal, tekniken ska naturligvis marknadsföras mot andra utvecklare som vill införa tekniken i sina spel mm.
Om något så kommer det bidra med mer pengar för den framtida driften av Star Citizen, för Cloud Imperium har knappast tänkt att lägga ner sin verksamhet efter att Star Citizen släpps.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De lägger tid på alltför onödiga saker.

Upplys oss om hur det skall prioriteras!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

"Onödiga saker"
Är det som säljer ju, så om CIG vill generera pengar till sin kassa, mer "feature creep".
Ett nytt skepp, om 1250 personer betalar 400 dollar ger det ~500000 dollar vilket de fått in sen igår. Iofs så är det 700 nya konton så det är kanske nya spelare också. Men har de bara en liten del hoarders/fanboys som ska ha allting så kommer intäkterna nästan självmant, för vi kan ju vänta hur länge som helst.
Själv såg jag ju denna funktion i Carmageddon på 90 talet även om det bara var en animation, men fördelen nu är ju att Track IR fungerar till detta. Jag tror Oculus Rift är skrotat eller lagt på hyllan då fokus nu är att plocka upp lådor och inte sitta still i cockpit, och OR fungerar ju inte så bra när man går omkring.

När Hypen har lagt sig och man börjar ta in båda sidorna så tycker jag att man borde vänta med en pledge. Det här är inte färdigt än och med tanke på att allt troligtvis är omskrivet sen 2.6 så blir det nog bättre sen...
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Medlem

Bara jag får mitt Squadron42 innan jag förlorar synen får de göra vad f-n de vill med sin bloatware. Som sagt, den här tekniken kan ju säljas till andra produkter, så inget större fel i det. Bara hoppas vi slipper walking simulator, fps och annat trams i Sq42, men det gör vi givetvis inte eftersom man måste dra ut på tiden det tar att "klara" det så att inte tre episoder känns b. Luke Skywalker, host gamle mannen, lär väl hinna då innan. Dom kunde ju lagt lite pengar på remakes av de gamla Wing Commander så hade jag känt mig mer hypad. Min generation köper ju ändå gladeligen alla andra remasters, så.
Nä, nu ska jag stirra lite på en blinkande DOS-prompt.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Jag håller med om att det är grym teknik, de har ju pratat lite om det tidigare i AtV och med track IR funktion blev det mer intressant, sen att de fick till det här med picture in picture(eller James Bond klocka funktionen i Mobiglass) vilket inte var möjligt förut i Cryengine är ännu coolare Nu vill jag se en back kamera på mina skepp.

Det jag däremot känner att de borde fokusera på när det gäller spelupplevelse är hur länge skepp överlever i striderna. I verkligheten kan man ju tycka att det vore bra med en killswitch som på en dödsstjärna men låter man spelare betala tusentals dollar för skepp och sen är rymdstriderna några få sekunder, plus att man sen kan få vänta flera veckor innan man får tillbaka ett skepp från försäkringsbolaget känns det nog inte så lockande när det gäller endgame, om större skepp är endgame i SC.

https://clips.twitch.tv/PuzzledShakingZebraHotPokket
Snygg Idris Explosion men den andra striden var ju bara tråkig då det var all in och här har de lite att jobba på för att jag ska bli sugen på att vilja medverka.

Dom hade förkortat TTK för presentationens skull. Energisköldarna var inte aktiverade heller. Striderna kommer definitivt vara längre.

En grej med Faceware och mobiglas som jag verkligen gillade var direktkommunikationen mellan spelare.

Fortfarande många buggar och cringemätaren slog i botten mest hela tiden
En spelare kraschade vilket tvingade dom att starta om uppdraget, Trots det, dom ska ha en för eloge att dom vågar göra det live inför alla. Alla andra speltillverkare hade nog kört en förinspelad version.

Medlem

Fy fan vad häftigt om vi kan använda detta in-game med varandra.

Medlem

@Luciphear: det var det jag menade med OP. Jävligt coolt i alla mmo där man möter andra spelare

Medlem

@JRico:
Det har ju alltid varit live det betyder inte att det inte kan vara tillgjort, som chris själv sa. Stormtrooper aiming, innan andra Idris striden, sen blev det mindre kul.
Jag köper inte det, att de kortat ner TTK när det är det som är gameplay i ett multi crew skepp. Det saknas förmodligen.

En Idris är ju bemannad av flera personer, och vi har sett multicrew i Constellation i en visning 2014 och om de bara har kanoner att använda så kan man lika gärna kalla det vilda western duellera en mot en, same same.
Om man går från fullt liv till död på så kort tid, vad visar man då upp, som spelare hinner man ju inte ens sätta sig i ett kanontorn?

https://www.twitch.tv/videos/169629111?t=03h13m15s
Det här oskriptade katt och råtta från igår på dagen kändes mer naturligt och hade jag fått bestämma hade det inte funnits missiler förrän spelet släppts, det är ju lite som allt på en gång när ingenting är balanserat.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

*gäsp*

Vi snackar om ett spel som dragit in över hundra miljoner dollar och det som utvecklarna visar upp på GamesCom är att man kan få ansiktet att röra på sig?

Japp det var allt de visade upp i sin 2+h video.
Och varför skulle man vilja lägga tid och resurser på något som att få ansiktet att röra på sig?
Vad är de värsta som kan hända om man ignorerar sådana detaljer...

Medlem

imponerande, detta är jättebra på sina vis, kan användas till mkt säkerligen. bra för alla


signatur

//monster

Medlem

Om bara Conan Exiles hade denna funktion.......if you know what I mean......

Medlem

Dyrt demo det här. Men det ser onekligen bra ut

Avstängd

Jäkligt stilig kille!

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@JRico:
Det har ju alltid varit live det betyder inte att det inte kan vara tillgjort, som chris själv sa. Stormtrooper aiming, innan andra Idris striden, sen blev det mindre kul.
Jag köper inte det, att de kortat ner TTK när det är det som är gameplay i ett multi crew skepp. Det saknas förmodligen.

En Idris är ju bemannad av flera personer, och vi har sett multicrew i Constellation i en visning 2014 och om de bara har kanoner att använda så kan man lika gärna kalla det vilda western duellera en mot en, same same.
Om man går från fullt liv till död på så kort tid, vad visar man då upp, som spelare hinner man ju inte ens sätta sig i ett kanontorn?

https://www.twitch.tv/videos/169629111?t=03h13m15s
Det här oskriptade katt och råtta från igår på dagen kändes mer naturligt och hade jag fått bestämma hade det inte funnits missiler förrän spelet släppts, det är ju lite som allt på en gång när ingenting är balanserat.

Du kanske inte köper det men @JRico har faktiskt rätt denna gång. Demot var väl inövat/cringy av de inblandade för att inte bli för långt och hålla tidsschemat. TTK var kraftigt reducerat över hela linjen för att klara detta. Idris fighten var bara ett exempel, ett annat var när en railgun användes för att skjuta ned en Cutlass från backluckan på en Ursa Rover. Ett skott och boom.

Mycket imponerande teknik dock och något jag själv kommer använda.

Medlem

Är det någon här som fått chansen att prova det? När jag lägger ihop allt jag läst och vet om Star Citizen så kommer det bli det fetaste spelet tiden någonsin skådat och kommer att skåda.

När det är intrycket jag fått så blir jag orolig direkt De flesta spel jag har haft samma känsla för har floppat stenhårt. Många är kanske helt okej spel om man tar dem för vad de är och lägger hypen och löftena åt sidan men så ska det ju inte behöva vara :/

On topic:

Jävligt häftig funktion. Tänker att man kanske kan ringa till andra skepp och liknande och få upp en skärm där man videochattar med varandra, där kan den här funktionen vara skitcool.

Medlem

Kan man lura kameran och göra en karaktär som äkta dickhead?

Medlem

Sir Davos, is that you?!

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Är det någon här som fått chansen att prova det? När jag lägger ihop allt jag läst och vet om Star Citizen så kommer det bli det fetaste spelet tiden någonsin skådat och kommer att skåda.

När det är intrycket jag fått så blir jag orolig direkt De flesta spel jag har haft samma känsla för har floppat stenhårt. Många är kanske helt okej spel om man tar dem för vad de är och lägger hypen och löftena åt sidan men så ska det ju inte behöva vara :/

On topic:

Jävligt häftig funktion. Tänker att man kanske kan ringa till andra skepp och liknande och få upp en skärm där man videochattar med varandra, där kan den här funktionen vara skitcool.

2.6 är spelbart nu men 3.0, den version som folk kunde spela på Gamescom golvet, genomgår fortfarande bugfixning och kommer släppas så snart alla kritiska buggar är borta. De har en sida där de uppdaterar statusen på antalet buggar kvar i stort sett dagligen samt ett de har dedikerat ett segment till en av de information shower de kör på youtube varje vecka till att uppdatera om senaste läget innan 3.0 släpps (Burndown kallas det). Här är senaste avsnittet: https://www.youtube.com/watch?v=_ik9FwfKaNM

Face over IP kommer dock i 3.1.

Medlem

dom bara pular med dyr programvara men kommer aldrig göra klart hela spelet.
kul.

Medlem

@Aletheides:
En reklamfilm mindre hade gett flera minuter mer spel, så jag säger skitsnack.
Tidsschemat sprack ganska tidigt när de satt ner i Constellation första gången, nästan 30 minuter

Vad visar man efter 5 år med att spränga saker i luften/rymden på väldigt kort tid?
Avsaknaden av spelmekanik, jag begär inte 20 minuters strider men längre än 2 minuter första gången och 1 minut andra.
Man kan alltså inte öva in hur man sköter sköldar eller reparerar "någonting" eftersom den mekaniken är skittråkig och ingen vill se det, det bevisar bara bristen på multicrew skepp, att det kanske inte är så roligt som vissa vill få folk at tro eller är det så att den är för buggig/bristfällig för att visa upp på Idris?

Nu så här efter en andra titt så stör jag mig dessutom på hoppandet mellan olika kameror, tredjepersons vy utan någon information om vem som är vem. Folk klagar på utropstecken på npc i mmo's och sånt men har man en hjälm så fixar den ju det, typ IronMan så vill man borde man kunna ha precis som i andra spel, tydliga riktlinjer på vem som är fiende och inte.

Något som håller en spelare vid liv längre än ett fånigt skott som träffar och förstör allting på en gång det är ju det som efterfrågas. Jag har inget emot att Cutlass blir träffad men nu när jag ser det igen så sprängs ju skeppet helt och hållet.
Är det här som i Battlefield där man skjuter raketer mot helikoptrar fast easy mode, där Cutlass medvetet missar för att kunna bli utslagen. https://www.twitch.tv/videos/169744415?t=02h19m48s

Lite skillnad mot vad Chris sa tidigt i spelutvecklingen där han påstod att man skulle kunna slå ut individuella thrusters för att sen kunna ta över skepp och reparera dem(kanske inte reparera i AC men hur fångar man en Vanduul tex, och då i SC). Inte för att det är fokus här men så beskrevs det att man skulle kunna göra i Arena Commander en gång i tiden, det kanske kommer i 4.5.

På något sätt känns det här coolare än när det gäller one hit kill i Star Citizen.
Battlefield 3 - Helicopter Takedown

Medlem

@Hajfena: Gott om dina egna konspirationsteorier i det där inlägget. Det är så många grova felaktigheter att det inte är värt att ta på allvar. Jag råder dig att läsa på om projektets nuvarande status istället för att göra en massa antaganden och sprida vilseledande information

Medlem

@Aletheides:
Möjligtvis åsikter och synpunkter. Det började med denna rad:
"Dom hade förkortat TTK för presentationens skull. Energisköldarna var inte aktiverade heller."
Där du säger "Du kanske inte köper det men @JRico har faktiskt rätt denna gång."

Har du någon officiell mening där någon säger eller skriver att det är så eller är det något ni hittar på?
Måste sköldarna vara inställda på att tåla 100 träffar eller räcker det med 10-20% av det som är tänkt, JA.
Men det kanske är nån jättebugg med sköldarna så att de måste vara avstängda, eller?

Som vanligt när det är dessa presentationerna så är det massa fluff(FoIP) och grafiska grejer(explosioner) som visas upp men det där finstilta ska vi veta om, vi som inte köper allt med hull och hår annars är vi haters och obekväma.
Och nu när schemat sprack efter kraschen så blev ju allt försenat ca 30 minuter, fakta, det frågades även om vi ville se en till Idris match efter allt var klart, över 10 minuters väntetid och istället för att säga vettiga saker från herr CEO om dessa nyheter så kördes det reklamfilm för att sälja fler skepp. Det är inte första gången folk är kritiska efter en visning, då kan man ju ha någon som läser kommentarer på twitch och sen får Chris svara på några live.

Säg mig då när jag kan bemanna en Idris fullt ut och få alla att känna sig nöjda med sin plats på skeppet om det nu är så kul. Nej, det går inte för inget är klart så istället för att säga som det är, vilket jag accepterar påstår ni att vissa saker är avstängda för att spara tid. Har de ens någon HUD till sina positioner? Och som sagt, Idris ska ju användas i SQ42.

Nuvarande status på Squadron 42, Answer the Call 2017, är inte det vilseledande?

Medlem

@Tobias Solem: De spenderade cirka 10 minuter av två timmar till att prata om face cammen...


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

@UggleMannen: Till skillnad från Biowares Anthem?

De har båda varit under utveckling exakt lika länge, men Bioware kan bara visa upp några konceptbilder och en liten trailer...

Spel tar tid att utveckla.


signatur

-Dictated but not read.

12
Skriv svar