Razers nya xboxkontroll är inte bara ful men vansinnigt dyr också

Robot
Razers nya xboxkontroll är inte bara ful men vansinnigt dyr också
Medlem

Fattar inte riktigt innehållet här, är det nån slags skandal över kostnaden som försöker framföras?

Medlem

Fan är det här för nyhet? Ska vi inte köpa den för att du tycker den är ful och dyr? Låter som du är allmänt sur på Razer och vill kasta skit på dem.

Skribent
Skrivet av Ejziponken:

Fan är det här för nyhet? Ska vi inte köpa den för att du tycker den är ful och dyr? Låter som du är allmänt sur på Razer och vill kasta skit på dem.

Inget emot Razer, nej. Tycker däremot den är ful och dyr, vilket kanske råkade speglas i texten lite. Nyheten är att det är deras NYA handkontroll.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Extremt subjektiv och oproffsig "artikel".

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Inget emot Razer, nej. Tycker däremot den är ful och dyr, vilket kanske råkade speglas i texten lite. Nyheten är att det är deras NYA handkontroll.

Förstår dock inte vad din personliga åsikt om en kontrolls utseende har att göra i nyheten eller vad du tycker om namnet för den delen? Recension, visst men borde inte nyheter vara relativt oberoende/objektiva/opartiska? Du går ju ut och ber oss bojkotta en produkt? Känns inte riktigt seriöst.

Medlem

Kändes som jag läste en GameReactor nyhet...
Men ja, den är onödigt dyr. Dock hade ju ingen förutspått att svindyra Elite skulle sälja så pass bra.

Medlem

Tycker den såg rätt så bra ut. Ingen större skillnad jämfört med ordinarie Xbox-kontroll?

Medlem

Mycket vacker, skall köpa 2.


signatur

Meep!

Designen för mig är enormt ful, både utstickaren med saker som mic mute osv. Men också med bland annat knapparna på undersidan, nä den här designen får inte många poäng av mig iaf.

Dyr är den också men folk får köpa vad dom själva vill, det hade varit annat om det här hade varit priset på dom vanliga kontrollerna till konsollen, men nu är det en specialkontroll från ett tredjepartsföretag. Säg vad man vill om razer men de brukar ha ganska snygga prylar, besviken att man inte faktiskt tog tid att designa en snygg kontroll också.

Medlem

Fantastiskt att alla läsare på fz är experter inom journalistik!

Vad gäller kontrollen så tycker jag inte den är särskilt ful, tvärtom faktiskt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fruktansvärt dålig artikel. Att man som skribent så totalt saknar kontroll över sina personliga åsikter när man skriver är anmärkningsvärt. Jag tror att de flesta hellre hade läst om varför Razer anser att denna är värd 1700 kr och vad den har för funktioner, snarare än din rant över design och pris.

Medlem

Ful är en personlig åsikt.

Medlem

Ok att den är dyr, det kan absolut påpekas. Däremot kändes det andra som de flesta andra nämnt här, oproffsigt.

Medlem

Ful är ju lite att ta i.

Medlem

Vad är skillnaden på denna och en vanlig kontrol, ser ju fortfarande ut att vara tillverkad i plast? Måste ju säga att dyr som fan är den i alla fall..

Medlem

Tyckte den såg cool ut jag... men är LED bög också så Bytt hela huset till HUE

Medlem

@aholman:
Vill du ha en handkontroll i trä eller något annat material?

Medlem

Duger med en vanlig 360/xbox one kontroll, ser ingen anledning att lägga ut 1700:- på en dosa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

KoP
Medlem

Bra recension med en person som säger vad han tycker. Finns ingen anledning att smeka något medhårs om man inte tycker att den/det förtjänar det.

Förövrigt funkar det lika bra att gejma med en vanilla Xbone kontroller.

Medlem

Bra recension?
Den är väldigt vinklad och ger ett oseriöst intryck. Varför ens skriva om den från första början?

FZ har varit väldigt opartiska innan och har nog inte läst nåt sånt här innan.
Tyvärr tycker jag FZ gått och blivit partiska på senare tid (rädd för dom stora bolag skall straffa dom?)

De här känns mer som en vendetta och ni kan lika gärna ta bort nyheten.

Medlem

Ful vet jag väl inte. Ser väl ut som en Xbox-kontroll ska göra i grova drag, plus en RGB-remsa. Men 180 europeiska pesos är ungefär 130 mer än vad jag är beredd att lägga på en kontroll.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har alltid haft kännslan att razer är överprisat skräp.
Tror inte jag testat nått som känns som bra/hög kvalitet från dom fast det har kostat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det en nyhet eller personlig recension? Inte superlyckat att såga en produkt innan test kan jag tycka. Dessutom inkluderar man inte moms i amerikanska priser dvs 160 USD ex VAT är ca 1700 SEK inkl svensk moms...

Medlem

Väldigt vad skitnödiga alla var här då. Skribenten skrev en nyhet på ett avslappnad, personligt och humoristiskt sätt och hälften av kommentarerna andas butthurt fanbois. Tagga ned en smula vet jag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om man nu ska göra en XBox-kontroll som inte är original, varför försöker man då göra den så lik originalet om möjligt? Originalkontrollen är ju något av det klumpigaste och fulaste på marknaden redan, så varför inte ge XBox-användarna en snygg, oklumpig kontroll med bumprar som inte är helt värdelösa istället för en kopia av originalet?

Medlem
Skrivet av delli:

Bra recension?
Den är väldigt vinklad och ger ett oseriöst intryck.

Tror du seriöst det finns någon recension som är objektiv och inte vinklad ut efter vad för åsikter recensenten har?

Medlem

Hahaha, usch.

Avstängd

Förlorade du din betting på McGregor?

Medlem

Kan hålla med om att det inte direkt är en vacker skapelse i mina ögon. dock har det rakt igenom varit min reaktion på det mesta Razer producerar så det kommer ju inte som en överraskning. Inte det allra viktigaste, men det passar kanske som iögonfallande rubrik.

Har aldrig riktigt förstått mig på storleken på kontroller sedan lång tid tillbaks. Måste man verkligen göra dem så stora för att få plats med allt? Jag är ingen expert personligen, men det är verkligen klumpiga kontroller oavsett system, återigen personligen.

123
Skriv svar