Battlegrounds uppe i 800 000 spelare – slår snart Dota 2

Robot
Battlegrounds uppe i 800 000 spelare – slår snart Dota 2
Medlem

Kan man kalla det annat än supersuccé? Har inte spelat det. Ser att det är mycket gnäll i "recensionerna" på Steam.

Medlem

Älskart! Typ det enda vi kör numera!

Releasehästryttare

Ja, herregud .. frågan är om det kan klå Lol nu också då.

Skrivet av Buio:

Kan man kalla det annat än supersuccé? Har inte spelat det. Ser att det är mycket gnäll i "recensionerna" på Steam.

Var också lite misstänkt mot spelet pga recensionerna, men testade det och det är faktiskt skitkul. Jag har iaf inte själv stött på en enda riktig bugg, det enda jag inte riktigt gillar är att man kan överleva för länge utanför zonen. Sen är det ju väldigt blandat vad som händer, har hamnat i dueller på hustak vissa matcher samtidigt som det är kaos överallt. I en annan match såg jag inte en enda spelare men hamnade ändå på 6:e plats.

Roligt spel men matcherna kan vara väldig ojämnt, och jag hoppas man skapar 1st person only game modes snart, för just nu finns det ingen anledning att använda det då man kommer vara den enda som kör det.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Hoppas man skapar 1st person only game modes snart, för just nu finns det ingen anledning att använda det då man kommer vara den enda som kör det.

Ehm, det är väl precis det som kallas FPP mode?

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Var också lite misstänkt mot spelet pga recensionerna, men testade det och det är faktiskt skitkul. Jag har iaf inte själv stött på en enda riktig bugg, det enda jag inte riktigt gillar är att man kan överleva för länge utanför zonen. Sen är det ju väldigt blandat vad som händer, har hamnat i dueller på hustak vissa matcher samtidigt som det är kaos överallt. I en annan match såg jag inte en enda spelare men hamnade ändå på 6:e plats.

Roligt spel men matcherna kan vara väldig ojämnt, och jag hoppas man skapar 1st person only game modes snart, för just nu finns det ingen anledning att använda det då man kommer vara den enda som kör det.

Det finns alla spellägen i FPS redan nu (alla som heter något med FPP i menyn). Bara att välja i menyn där du väljer duo/squad etc.

Skrivet av legendofkarl:

Det finns alla spellägen i FPS redan nu (alla som heter något med FPP i menyn). Bara att välja i menyn där du väljer duo/squad etc.

åh fan, har undrat vad FPP betydde

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

åh fan, har undrat vad FPP betydde

First-Person Perspective.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag som endast har en PS4 hoppas på att det kommer ett alternativ till detta framöver, för det ser så kul ut.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ja, herregud .. frågan är om det kan klå Lol nu också då.

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2014-01/enhan...

2014 hade LoL 67 miljoner aktiva spelare i månaden och 27 miljoner aktiva dagligen.
Idag har LoL över 100 miljoner aktiva spelare i månaden men finns ingen statistik på hur många dagligen. Gissar på kring 40-50 miljoner.
Tror inte Battlegrounds kommer hålla nog länge för att kunna nå upp i samma nivåer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ojdå. Tycker inte att spelet ser så kul ut. Skulle vara kul om de körde en gratis helg så att man kunde testa på.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag äger spelet. Det är kul, särskilt med vänner. Men det är jävligt överhypat får man säga.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

2014 hade LoL 67 miljoner aktiva spelare i månaden och 27 miljoner aktiva dagligen.
Idag har LoL över 100 miljoner aktiva spelare i månaden men finns ingen statistik på hur många dagligen. Gissar på kring 40-50 miljoner.

När de slutar ge ut siffror beror det oftast på att de börjat förlora spelare.

Medlem

Finns det liknande statistik för overwatch?

Medlem

Ser rätt ointressant ut, liksom alla survivalspel som poppar upp dessa dagar.

Medlem

Har spelat ca 4 timmar nu, så inte så mycket. Tycker inte känslan finns där än, det känns väldigt segt och stelt tyvärr, alltså hur gubben rör sig. I snitt så springer man runt ensam ca 80% av en match. Buggigt är det såklart, men det är inte färdigt. Har fått några krascher, frysningar, märkliga fysikbuggar med fordon etc.

TL;DR: Inte så speciellt kul just nu, men potential finns.

Medlem

Har spelat sedan slutet av april och inte haft så roligt med ett spel sedan Americas Army i början av 2000-talet, skrattar mer än någonsin och antalet personer på vår discord har ökat med ca 20 pers sedan just april, så det finns någon att lira med nästan hela tiden.

Visst har det en massa barnsjukdomar och rörelse av karaktären är inte den bästa, trots detta känner jag att det är långt bättre än t.ex H1ZI och DayZ SA.
Informationen till oss spelare om vad som händer i utvecklingen är utöver det normala av vad man är van vid dessutom.

Tror inte det kommer kunna mäta sig mot LoL i spelarantal, men det kommer mest troligt toppa Steam Charts väldigt snart.
Känns som att många spelare undviker Steam också, den stora massan speciellt. Om man släppt utanför steam hade spelet nog haft större chans att fightas om spelare än nu.

Medlem

Med ett spel som är early access/beta stadie, får man förvänta sig lite rubberbanding, lite sega servrar, saker som fortfarande är i utveckling etc.
Med allt detta i åtanke är det ett riktigt kul spel att spela med kompisarna, har vunnit 2 av typ 80 games, men så länge man kommer i top 10 spelar det inte så stor roll

p.s Skit i vad recensionerna säger och hur det "ser ut på videor", testa spela spelet ni lär lätt klocka över 100 timmar på några veckor om ni har folk att spela med :)!


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Avstängd

Där uppe hoppas jag COD WWII hamnar.

Medlem

Grymt spel men känns lite som en "bubbla", alla streamers spelar just nu detta, vad händer när nästa streamerspel kommer?

Medlem

Har de lyckats optimera det märkbart nu sen det släpptes? Köpte strax efter launch men gjorde en refund då prestandan var helt bedrövlig på min rigg tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Köper nog när det släpps som fullständigt spel. Efter klavetrampen som Dayz och The Forest så får det fan vara nog.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Där uppe hoppas jag COD WWII hamnar.

lul

Medlem

köpte det idag, gillar som fan


signatur

//monster

Medlem

@mrsarun: skulle man kunna få en invite till er discord?

Medlem

Köpte det rätt nyligen för att testa. Spelat kanske 10h max, och endast kört Solo/Duo. Tycker det är riktigt kul, framförallt med en kompis. Matcherna går så snabbt så man hinner inte riktigt bli tiltad ifall något går åt helvete. Är väldigt emot Early access rent generellt, men har varit nöjd med upplevelsen hittills och har inte stött på en enda bugg. Det enda som kan vara lite jobbigt är att använda vehicles för de studsar omkring utav bara helvete och det är inte ovanligt att man hamnar upp- och ned och dör pga det

Sen finns det mycket polish kvar att önska. Allt är lite "stelt". Det är mycket popping, och frames rör sig lite hur de vill. Ligger kring 50-80fps, men det rör sig väldigt frekvent däremellan. Hittills är det helt klart mina 300kr :)!

Medlem

@jonis: Märkbart bättre på min 670 rig, gjorde samma sak och refundade men ligger nu runt 50-60 fps oftast i spelet och kan ha kul med det

Medlem
Skrivet av Thebun:

@jonis: Märkbart bättre på min 670 rig, gjorde samma sak och refundade men ligger nu runt 50-60 fps oftast i spelet och kan ha kul med det

Det låter bra, tack!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@Adezj: Tyvärr är den bara privat för tillfället, vänner och vänners vänner. Vi har just nu inte tid med att göra den publik, med allt det innebär. Sorry

12
Skriv svar