Utvecklarna ändrar sig – Divinity: Original Sin 2 får fullständigt röstskådespeleri

Robot
Utvecklarna ändrar sig – Divinity: Original Sin 2 får fullständigt röstskådespeleri

Varenda karaktär har en röst och över en miljon ord uttalas.

#divinity-original-sin-2, #nyhetstips


Releasehästryttare

Game of the year 2017 contender!

"Bara" 3 veckor kvar nu! #Hype

Medlem

Var redan laddad för det här spelet....Nu är jag hyped!!!

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser fram emot detta. Har inte läst särskilt mycket om det, men har förstått det som att storyn och atmosfären i tvåan ska vara något mer "seriös" än den uppsluppna föregångaren. Positivt för egen del då jag hade svårt för all lättsamhet i ettan.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Positivt för egen del då jag hade svårt för all lättsamhet i ettan.

Precis samma typ av lättsamhet finns i CRPG-klassiker som Baldur's Gate med flera.

Medlem

Bra nyheter! Måste säga jag har nog knappt blivit mer positivt överraskat av ett spel än som av första Orignal Sin, tänkte mest att få se om det ens passar mig med tanke på att turordnings rpg hade jag inte lirat så mycket. Oh boy, gillade det skarpt! Var verkligen svårt att slita sig, sen ska erkännas att de andra akterna var lite svagare än första.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Har någon slags hatkärlek till ettan, både hatade och älskade spelet på samma gång. Problemet för mig vart att det hade en gigantiskt hög tröskel att komma över för att förstå allt i spelet, det gjorde att jag var tvungen att börja om från början efter 100+ timmar spelade. Tvungen var jag givetvis inte, men min karaktär(er) var åt helskotta felbyggd(a), vilket ledde till problem att avancera i handlingen och göra/bygga saker som jag ville. Sen var det enormt grindigt, helt i klass med ett själadödande jrpg många gånger, vilket jag personligen avskyr. Samla prylar, sälja, bygga, springa och hämta mer och upprepa det gång på gång på gång tärde på mitt psyke så jag spelade faktiskt aldrig klart det efter att ha gjort en ny karaktär med 100+ ytterligare timmar spelade.

Å andra sidan var spelet fantastiskt på många sätt som få spel är idag. Det fanns så mycket att göra, se, uppleva, det gav mig en utmaning som ytterst få spel idag kan ge, svårt är bara förnamnet, här gällde det verkligen att ha precis rätt sorters talanger, prylar och besvärjelser till hands hela tiden. Jag tyckte det var enormt svårt många gånger och då är jag en gammal räv med många års erfarenhet av rpg:s. Sen var världen var fylld med karaktärer som inte bara var vanliga "npc:s", utan faktiskt hade personliga egenskaper. Spelet var så pass proppfyllt med bitar av lore och konversationer att det skulle få ett otåliga personer att få mardrömmar av bara tanken på att läsa och utforska alla olika konversationer och interagera med karaktärer och de följder och konsekvenser som dina val skapade. För här hade verkligen dina val direkta konsekvenser vill jag minnas.

Så det var både ett enormt frustrerande och ett fantastiskt spel på samma gång. Knappast något för alla, har därför vissa förhoppningar på tvåan, men efter besvikelser med ME:A och framför allt, Torment, Tides of Numenera (Som nog kan vara det spel som jag blivit mest besviken över någonsin, speciellt som mitt favoritspel alla kategorier är Planescape Torment.), så håller jag mig på mattan tills jag ser vad folk tycker och tänker om spelet när det väl är släppt.

Edit: Kommer inte direkt ihåg om någon slags "lättsam stämning" var ett problem för mig med första delen, det var i varje fall något jag själv inte reagerade på, men det var också ett bra tag sen jag spelade spelet skall sägas.

Medlem

omg Alix Wilton Regan. The Inquisitor. Jag är såld. Jag menar, jag var såld långt, långt innan men nu är jag såld på hypen också.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Buio:

Precis samma typ av lättsamhet finns i CRPG-klassiker som Baldur's Gate med flera.

Ja...?

Medlem
Skrivet av Buio:

Precis samma typ av lättsamhet finns i CRPG-klassiker som Baldur's Gate med flera.

Betyder dock inte att det är bra


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Även om det är shitty voice-acting så kommer det bli mycket bättre, tycker jag


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Är striderna i real tid?

Releasehästryttare
Skrivet av xtrem11:

Är striderna i real tid?

Nej, spelet är turbaserat när du är i combat

Medlem
Skrivet av Ankh:

Betyder dock inte att det är bra

Det är kanonbra.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Om du har svårt för det, spela något annat istället. Något torrt spel som t.ex. Path of Exile.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Buio:

Om du har svårt för det, spela något annat istället. Något torrt spel som t.ex. Path of Exile.

Förstår inte vad du yrar om. Har jag påstått att jag spelar Divinity: Original Sin? Jag lirade aldrig klart det just på grund av tonen spelet höll, trots att jag skarpt gillade spelmekaniken. Ergo; positivt att tvåan verkar gå en annan väg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förstår inte vad du yrar om. Har jag påstått att jag spelar Divinity: Original Sin? Jag lirade aldrig klart det just på grund av tonen spelet höll, trots att jag skarpt gillade spelmekaniken. Ergo; positivt att tvåan verkar gå en annan väg.

Undvik att spela tvåan också, för den är precis som ettan med lätt humor. Skönt att den finns kvar. Eller du kanske har missat att de haft en early access där man kan spela akt 1?

Medlem

@Buio: Ja det är trevligt att du tycker det. Jag håller dock inte med Jag är mer ett Bards Tale/Wizardry/Ultima/Might and Magic fan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Med den uppbackningen de hittills fått så öser de på med alltmer innehåll. Har spelat betan i några veckor och det är ett riktigt bra spel. Det finns dock ett problem som jag hoppas de löser fram till release. Det är för rörigt vad gäller quests och karaktärer. Det är för lätt att springa in i en strid som påverkar hela storyn av misstag. Det är väldigt svårt att veta om uppdraget är ett sidouppdrag eller huvuduppdrag, svårighet m.m.

Sedan är det väldigt viktigt att specca sina karaktärer rätt i början av spelet annars blir det snabbt väldigt svårt. Hade önskat att man kunde respecca sina gubbar mot en kostnad, men har inte hittat detta (än).

Precis som i ettan är det väldigt kul att testa olika klasskombinationer. Har nog startat om spelet 4-5 gånger. Precis som i ettan är summoner väldigt mäktiga.

Medlem

@Muy-thai: Ett av sakerna jag älskade med ettan var soundtracket men nu gick ju Kirill bort. Vad håller det för nivå mot ettan än så länge?

Releasehästryttare

@Revakkyh:

Bedöm själv

MEG
Medlem

Larian Studios fortsätter att imponera, det är en spelstudio som håller vad de lovar och lite till. Vi är inte riktigt bortskämda med det


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@Sisyr: njä det är den nog inte. De har sagt att storyn ska vara mer down to earth. Men den lättsamma humorbiten kommer vara kvar, det är tydligt om man tittar på tex Coop showcasen. Sedan har alla Divinity spel haft den tonen. De har gått från Diablo 2 klon till 3rd person action rpg till rts och slutligen turbaserat crpg men den lättsamma humoristiska tonen har alltid funnits. Du gör nog gott i att vara försiktigt intresserad av tvåan. Personligen så älskar jag tonen så jag är väldigt pepp.


signatur

// Bacon <3

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcKaffe:

@Sisyr: njä det är den nog inte. De har sagt att storyn ska vara mer down to earth. Men den lättsamma humorbiten kommer vara kvar, det är tydligt om man tittar på tex Coop showcasen. Sedan har alla Divinity spel haft den tonen. De har gått från Diablo 2 klon till 3rd person action rpg till rts och slutligen turbaserat crpg men den lättsamma humoristiska tonen har alltid funnits. Du gör nog gott i att vara försiktigt intresserad av tvåan. Personligen så älskar jag tonen så jag är väldigt pepp.

Ok, synd. Efter att ha tittat lite var det nog detta jag läste när jag skummade igenom steamsidan för ett tag sedan; "A darker and deeper story. Divinity: Original Sin 2 features a darker and more grounded narrative than its award-winning predecessor"

Var nog det som gjorde att jag fick för mig saker.

Medlem

Jag skrev en undran på youtube på engelska som jag tänkte fråga här också, men orkar inte översätta till svenska.

Will the game have randomly generated loot? Meaning, not only randomly found in chests, but with random properties and names? Randomly finding named loot is great, random properties and naming (for leveled loot) is not, in my opinion. Neverwinter Nights 1 and Champions of Norrath are great games in this regard (albeit the pool of items in NWN is a little small), but in games like Divinity: Original Sin, Borderlands etc, no weapons or items you find feel really worthwile. The artificiality that shines through the sometimes ridiculous naming, is off-putting. And since it's leveled you know that in just a few moments you're gonna find something better – and then you don't want to upgrade what you have for the moment, because it will be obsolete very soon.
If, for the sake of balance, things have to be leveled, then it's better to let the side stuff like upgrades or skills with weapons be leveled. Then you can keep your items for longer and they will still be viable. I really, really dislike having to sell and discard stuff that felt good just mere moments ago. It feels like the Langoliers are chasing me. And for nostalgics (who ought to be a large portion of Divinity players), constant renewal isn't an appealing concept :p

1
Skriv svar