Åsikter om vårat kära FZ

Medlem
Åsikter om vårat kära FZ

Nu vill jag höra allas åsikter om vårt kära FZ! Fram med det på bordet bara

Edit: Varför jag vill veta detta är bara av rent intresse, roligt att höra er allas åsikter. Vi kanske tom. kan få ihop en liten diskussion.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Lysande tidsfördriv.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Lysande tidsfördriv.

Medlem

Det håller jag med om.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Walt lyckades nog få med allt med två ord.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Ganska trevlig sida tycker jag, men jag håller SP kärt. Något som är trevligt är ju att det är lite mer aktivitet här jämfört med ovan nämnda hemsida. Ganska intressanta diskussioner också, även om vissa av dem spårar ur ibland. Sen är det ju alltid trevligt när en och annan FZ:are tittar in på SP emellanåt.

Medlem
Skrivet av Vozk:

Nu vill jag höra allas åsikter om vårt kära FZ! Fram med det på bordet bara

Vaför vill du veta det? Vad skall du med den inforamtionen till? Vill du att vi skall diskutera vad vi tycker om fz?

Jag tycker främst om att bråka i forumet, sedan kollar jag alltid in spel och liknande här - det finns något behagligt med att ha lite koll på folk som hänger här.
MEN... det har blivit mindre och mindre roliga diskussioner och mer som precis denna tråd och det tycker jag är tråkigt.

Min vardag har förändrats en smula så jag kan inte hänga här lika mycket som innan eftersom jag inte har tid helt enkelt, det betyder att jag får sålla hårdare vilka trådar jag kan kasta mig in i och när det är sida upp, sida ner med trådar som följer denna tråds format blir man inte sugen på att återvända.

Favoritfärg? - Vilken favvofärg har du? Diskutera!

Jag är ledsen, men det duger inte. Jag må ha skapat en och annan "skräptråd" i mina dar men jag önskar att man ställer sig frågan "varför" innan man skapar en ny tråd, har man ett bra svar så kan man förklara det i tråden.

Så... vokz - Vad är din plan?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bra sida, för lite naket dock.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Jag lägger till än en gång att jag tycker att forumaktiviteten sjunkit drastiskt på senare tid. Det är för lite intessanta diskussioner även om jag inte bidragit med alltför mycket samtalsämnen själv.

Det är lite tröttsamt att se samma ämne dyka upp i en ny tråd med ytterst marginell skillnad på trådnamnet.

Vilket är världens bästa...
Vilket är det absolut bästa...
Vilket är det bästa...

Lägg till valfritt ord på fortsättningen.

Annars är FZ en toppensida med bra täckning på spelfronten och jag gillar bloggavdelningen. Mycket läsvärt även om jag inte kommenterar speciellt ofta.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Vozk:

Nu vill jag höra allas åsikter om vårt kära FZ! Fram med det på bordet bara

Vaför vill du veta det? Vad skall du med den inforamtionen till? Vill du att vi skall diskutera vad vi tycker om fz?

Jag tycker främst om att bråka i forumet, sedan kollar jag alltid in spel och liknande här - det finns något behagligt med att ha lite koll på folk som hänger här.
MEN... det har blivit mindre och mindre roliga diskussioner och mer som precis denna tråd och det tycker jag är tråkigt.

Min vardag har förändrats en smula så jag kan inte hänga här lika mycket som innan eftersom jag inte har tid helt enkelt, det betyder att jag får sålla hårdare vilka trådar jag kan kasta mig in i och när det är sida upp, sida ner med trådar som följer denna tråds format blir man inte sugen på att återvända.

Favoritfärg? - Vilken favvofärg har du? Diskutera!

Jag är ledsen, men det duger inte. Jag må ha skapat en och annan "skräptråd" i mina dar men jag önskar att man ställer sig frågan "varför" innan man skapar en ny tråd, har man ett bra svar så kan man förklara det i tråden.

Så... vokz - Vad är din plan?

Jag kan fullt förstå hur du tänker, att mer och mer skräptrådar dyker upp. Visst, detta är ordagrant sagt en skräptråd. Men jag kände att jag ville ha en liten diskussion om just FZ, vad ni gillar/gillar inte med sidan. En åsikt bara. Det angående att ställa sig frågan "varför" i inledningen, är något jag ska tänka på i framtida trådskapningar. Ge förslag på ämnen så är det väl bara att tuta och köra? Men visst kan vi nog fixa en liten diskussion om detta? Eller vad tycker ni? Nog om det!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

En bra sida, överlag ett bra community.
Däremot tycker jag att öppen rasism och nazism borde tas på större allvar ifrån administrationshåll.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Var bättre förr innan alla dessa fjortisar och andra idioter hade hittat hit.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av bjosarn:

En bra sida, överlag ett bra community.
Däremot tycker jag att öppen rasism och nazism borde tas på större allvar ifrån administrationshåll.

Demokrati gäller bara om man har rätt åsikter?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Var bättre förr innan alla dessa fjortisar och andra idioter hade hittat hit.

jag är ingen fjortis ellr idiot, jag är bara en utväcklingsstörd hermelin!!

bara för jag är en UTVCSÖRD hermelin tar jag inte vilken spillning som hellst!:evil:


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av 46 + 2:

Bra sida, för lite naket dock.

Håller med. Skulle vara kul att se lite mer "utmanande" bilder på Tompa och redaktionen! Har alltid undrat hur Bennets biceps ser ut.


signatur

Have a good time!

Medlem

jag tycker FZ som forum har blivit sämre genom åren.. kvaliten på trådarna bara sjunker, Diskussioner om politik, religion och invandrarfrågor är något man dagligen stöter på numera och moderaterna och FZ personalen syns ju fan aldrig till längre! vart har ni försvunnit hallå?
det är också sällan folk skriver i själva underdelarna som innehåller spelrelaterade trådar vilket är ännu tråkigare, numera kommer ju folk bara in hit för diskutera allmänt, men det kanske bara är för spelen har blivit tråkigare genom åren också? eller är det jag som har blivit knäppare genom åren? haha jag vet inte

jag tyckte Ariath förklarade det jävligt bra med dem 3 punkterna i alla fall.

Inget slår dock FZ med spelrelaterade nyheter! så där är ni fortfarande bäst FZ

Medlem

FZ är riktigt bra när det gäller spel-nyheter, spel-recensioner och forumet är aktivt, kan inte komma på något riktigt dåligt med det alls.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

En bra sida, överlag ett bra community.
Däremot tycker jag att öppen rasism och nazism borde tas på större allvar ifrån administrationshåll.

Åh, tack. Äntligen något att bråka om.

Jag tycker rasister och nazister skall ha samma rättigheter som religiösa fundamentalister och andra "smått avvikande" grupper. Jag menar... varför inte?

Jag ser på det lite som att om vi kallar rasister för -2, normalläget för 0, och fundamentalister för +2 så är det i framförallt media helt ok att vara +2 - man åberopar kultur, bristande utbildning eller vad det kan vara men nyckeln är vi "nollor" skall försöka FÖRSTÅ och TOLERERA. Är någon -2 dock, eller kanske bara -1, dvs att man avviker från normen åt "fel håll" då blir det ett jävla liv - och som du önskar här björnsan, att de skall censureras, portas, tystas och helst bara försvinna.

Det är en jävla dubbelmoral som jag verkligen inte gillar - kanske för att jag tvingas vara Leif Silbersky åt -2:orna vars åsikter jag inte nödvändigtvis delar.

Sedan är så sjukt många svenskar "smårasister" av typen "Nej...jag är ju inte rasist MEN..." och det kommer bara bli värre eftersom INGEN kan prata om det man ogillar utan att moralpanik utbryter.

Jag är själv inte så bekymrad över att bli kallad rasist då jag är ganska kantig i mina åsikter kring invandring exempelvis men jag blir förbannad då någon kallar mig det av precis samma anledning som någon som tycker att muslimska kvinnor skall få ha burka var de vill blir kallad för kvinnoförtryckare.

Bränn alla jävla etiketter och prata istället.

(Jag lade ord i munnen på dig björnsan samt överdrev det du skrev men bara för att illustrera vad jag menade samt ursäkta min kapning till trådskaparen men detta är en åsikt om en åsikt angående forumet så det är inte helt OT)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bra nyheter, skön design.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av bjosarn:

En bra sida, överlag ett bra community.
Däremot tycker jag att öppen rasism och nazism borde tas på större allvar ifrån administrationshåll.

Åh, tack. Äntligen något att bråka om.

Jag tycker rasister och nazister skall ha samma rättigheter som religiösa fundamentalister och andra "smått avvikande" grupper. Jag menar... varför inte?

Jag ser på det lite som att om vi kallar rasister för -2, normalläget för 0, och fundamentalister för +2 så är det i framförallt media helt ok att vara +2 - man åberopar kultur, bristande utbildning eller vad det kan vara men nyckeln är vi "nollor" skall försöka FÖRSTÅ och TOLERERA. Är någon -2 dock, eller kanske bara -1, dvs att man avviker från normen åt "fel håll" då blir det ett jävla liv - och som du önskar här björnsan, att de skall censureras, portas, tystas och helst bara försvinna.

Det är en jävla dubbelmoral som jag verkligen inte gillar - kanske för att jag tvingas vara Leif Silbersky åt -2:orna vars åsikter jag inte nödvändigtvis delar.

Sedan är så sjukt många svenskar "smårasister" av typen "Nej...jag är ju inte rasist MEN..." och det kommer bara bli värre eftersom INGEN kan prata om det man ogillar utan att moralpanik utbryter.

Jag är själv inte så bekymrad över att bli kallad rasist då jag är ganska kantig i mina åsikter kring invandring exempelvis men jag blir förbannad då någon kallar mig det av precis samma anledning som någon som tycker att muslimska kvinnor skall få ha burka var de vill blir kallad för kvinnoförtryckare.

Bränn alla jävla etiketter och prata istället.

(Jag lade ord i munnen på dig björnsan samt överdrev det du skrev men bara för att illustrera vad jag menade samt ursäkta min kapning till trådskaparen men detta är en åsikt om en åsikt angående forumet så det är inte helt OT)

Hur lyckas du göra en "vad tycker du om FZ" tråd till ännu en religionstråd?!

Snart kommer säkert Nestor och säger emot och så blir det ett jävla liv innan WildThing kommer å låser. Okej ännu mer OT, ursäktar för det.

Egentligen tycker jag att det är lite många religionstrådar som spårar ut totalt här på FZ (försökte få tillbaka det till OnT igen)


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Hur lyckas du göra en "vad tycker du om FZ" tråd till ännu en religionstråd?!

The devil made me do it!

(Det var björnsan! )


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Problemet med nazism och rasism är inte att de inte delar mina åsikter, utan att de klassar miljarder människor som sämre varelser - bestar som lever som parasiter på andras bekostnad. Jag hade inte påpekat det otaliga gånger till administrationen om jag inte ansåg att inläggen bryter mot regelverket på FZ.se; "Vi tillåter inte inlägg som bryter mot eller uppmanar till brott mot svensk lagstiftning."
http://www.fz.se/information/regler.php

I brottsbalken kap 16, 8§ står det att man kan dömas för hets mot folkgrupp om man uttalar eller sprider hot eller missaktning mot en grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

1. Ett uttalande eller annat meddelande måste vara utlämnat för spridning.
Eftersom att det postats på ett publikt forum så känns det självklart att uppsåtet är spridning.

2. Uttalandet eller meddelandet måste innefatta hot eller missaktning - vilket betyder att påstå att en folkgrupp är bättre eller sämre än någon annan.

3. Hotet eller missaktningen måste avse grupp av personer, till exempel en folkgrupp, med hänvisning till ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell
läggning.

Jag anser att många inlägg som postas i diverse trådar bryter mot kap 16, §8 i brottsbalken och bör därför inte tillåtas av FZ.se's forumadministration.
Jag vet att systemet innehåller brister, det ser man lätt om man undersöker domarna som behandlar det just nämnda brottet. Men fällande domar existerar och de har behandlat just nämnda kriterier.

CastorFiber: Jag förstår din förtjusning av liberalism, men jag delar den inte. Jag anser inte att man varken ska få göra eller få säga precis vad man vill och att lagar som kap 16, §8 är till för att skydda människor och demokrati. Man får gärna diskutera invandringspolitik, integrationsproblem och "mångkultur", och det är fullt möjligt, utan att gå emot nämnd paragraf. Jag ser heller inget (direkt) problem med att nazisterna hänger på sina egna sidor som kan liknas vid mögliga källare och pratar skit om muslimer och "pkmänniskor", men när de söker sig till offentliga platser anser jag att de bör bekämpas (verbalt och juridiskt).

Det här är inget "offtopic"-inlägg, utan passar perfekt in under "Åksikter om vårat kära FZ" - ett förtydligande till alla "FZ är till för SPEL! Jag förstår inte betydelsen av 'Allmänt prat'."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

The devil made me do it!

(Det var björnsan!)

Jag gillar att jag liknas med djävulen! (På riktigt.)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bjosarn:
Om du anser att människor skall förtryckas och inte få uttrycka sina åsikter ser jag inte hur du kan kalla dig demokratisk. Jag anser att en av demokratins grundpelare är just rätten att uttrycka din åsikt. Vem bestämmer vilka åsikter som är rätt eller fel? Om du verkligen anser att man ska censurera och förtrycka de åsikter du inte gillar är du inte bättre än dom du försöker tysta ner.

Medlem

Har tyvärr inte lika mycket tid att spendera på forum längre, och de flesta som var här innan sidbytet (då personligen jag tyckte forumet var bäst) har annat för sig nu.

Den nära communityn blev större och inte så nära längre, känner ju inte ens igen 5% av alla namn som postar..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Den nära communityn blev större och inte så nära längre, känner ju inte ens igen 5% av alla namn som postar..

Kan detta måhända bero på...

Skrivet av KlosterKatten:

Har tyvärr inte lika mycket tid att spendera på forum längre

????????


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det finns utrymme för förbättringar. Helt klart.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Aja, jag tycker bara: Nog med dessa gråa trådar med torra ämnen. Visserligen så startade jag den, men har ändrat åsikt gällande ämnen/trådari helhet.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av bjosarn:

CastorFiber: Jag förstår din förtjusning av liberalism, men jag delar den inte. Jag anser inte att man varken ska få göra eller få säga precis vad man vill och att lagar som kap 16, §8 är till för att skydda människor och demokrati. Man får gärna diskutera invandringspolitik, integrationsproblem och "mångkultur", och det är fullt möjligt, utan att gå emot nämnd paragraf. Jag ser heller inget (direkt) problem med att nazisterna hänger på sina egna sidor som kan liknas vid mögliga källare och pratar skit om muslimer och "pkmänniskor", men när de söker sig till offentliga platser anser jag att de bör bekämpas (verbalt och juridiskt).

Det är inte så mycket liberalism som är anledningen till mitt inlägg snarare den dubbelmoral som är helt godtagen kring detta.

"Rasist" = alltid en idiot, skall motverkas och tystasner snabbt.
"Fundamentalist" = skall man ge utrymme, man skall lyssna och försöka förstå.

Jag generaliserar men endast för att visa vad jag menar.

Jag tycker förvisso att man skall få säga precis vad man tycker utan att någon skall kunna kalla det brottsligt - det känns inte ok att man faktiskt känner någonting men får inte säga det.

Skrivet av bjosarn:

Det här är inget "offtopic"-inlägg, utan passar perfekt in under "Åksikter om vårat kära FZ" - ett förtydligande till alla "FZ är till för SPEL! Jag förstår inte betydelsen av 'Allmänt prat'."

Precis.
Förutom sista meningen då... förstår inte du, bjornsan eller den du skriver till?

Angående "the devil made me do it" så menade jag inte nödvändigtvis att du var djävulen, snarare att det var du som började med ämnet men "if the shoe fits" och om du dessutom gillar det. All hail satan, liksom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

CastorFiber: Jag har aldrig bett om att fundamentalister ska beskyddas. Jag tycker både rasism och fundamentalism har sin grund i strukturer och något sorts fel i samhället. Som jag säger, jag har inget problem i att åsikter om ditten och datten, men jag anser att lagen som jag nyss nämnt är bra. Den kan inte skada människor som sitter och viskar på bussen, utan just hatpropaganda av större skala - vilket jag inte tycker är okey.

Kungbla: Intressanta argument, no wait. Det intressanta är att det är alltid sånt här man får höra. Att likna kap 16, §8 med t.ex. Iran är otroligt naivt, och ser man ingen skillnad på det så vet jag inte hur jag ska tolka det. Att täppa till munnen på någon är inte samma sak som att straffa någon i efterhand. Lagen är till för att skydda allmänheten, precis som lagen om att jag inte får stjäla eller slå någon. Det är en rätt att inte bli kränkt eller hotad på grund av ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning. Jag tycker den rätten går framför din rätt att få säga precis vad du vill, vart du vill.
" Huvudregeln är att alla
ska få säga vad man tycker. Denna
rätt till yttrandefrihet fnns beskriven i
internationella överenskommelser och i
vår grundlag. Det fnns sedan undantag,
regler om vad som är straffbart att säga.
När det gäller hets mot folkgrupp
måste det vara fråga om ett uttalande
eller annat meddelande som spridits.
Uttalandet måste innehålla hot eller missaktning mot folkgrupp eller annan sådan grupp
av personer, med hänvisning till deras ras, hudfärg, nationella eller etniska ursprung,
trosbekännelse eller sexuella läggning."

Men visst, om du vill likna Sverige med Iran och en förtryckarstat så får det stå för dig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar