Uncharted Lost Legacy - kul!

Medlem
Uncharted Lost Legacy - kul!

Trots PC spelandet så har jag en PS4 just för sådana spel som Uncharted.
Det senaste är mer som en DLC, finns även som stand-alone, och känns bekant men ändå kul. Den som gillar sådana spel, särskilt Uncharted serien, kan blind köpa detta.

Medlem

Var lite skeptisk när Fz gav det så dåligt betyg. Får nog ta och plocka upp den när jag betat av några andra spel först.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av marcus8958:

Var lite skeptisk när Fz gav det så dåligt betyg. Får nog ta och plocka upp den när jag betat av några andra spel först.

Ja, en recension är ju inte alla personer utan en ensam individ som tycker sitt och han/hon gjorde det. Jag kan säga mitt "Mycket bra"

Alla har olika åsikter kring ett spel.

Medlem

3/5 är inget dåligt betyg.

Medlem
Skrivet av Bennii:

3/5 är inget dåligt betyg.

För att vara Uncharted är det dåligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Trots PC spelandet så har jag en PS4 just för sådana spel som Uncharted.
Det senaste är mer som en DLC, finns även som stand-alone, och känns bekant men ändå kul. Den som gillar sådana spel, särskilt Uncharted serien, kan blind köpa detta.

min polare köpte spelet direkt, och han verkligen hatade det, första uncharted spelet han hatade....

Medlem

lol, jag måste erkänna att jag missade att det fanns en recension här på FZ.
För mycket reklam och annat. Påminner mig om diskussionen om folk gillar den nya hemsidan bättre eller ej....

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rh3nium:

lol, jag måste erkänna att jag missade att det fanns en recension här på FZ.
För mycket reklam och annat. Påminner mig om diskussionen om folk gillar den nya hemsidan bättre eller ej....

Vi försöker hitta sätt att lyfta fram texter och andra intressanta saker så att de inte försvinner i flödet. Jag är såklart partisk men det är snarare mängden material än reklamen som gör det svårt.


signatur
Medlem
Skrivet av pippen1001:

min polare köpte spelet direkt, och han verkligen hatade det, första uncharted spelet han hatade....

"Verkligen hatade" låter lite starkt
Jag köpte det också direkt och hatar det inte alls, spelet är i ren Uncharted anda fast möjligen lite i det kortaste laget hade önskat att det var lite större. 3/5 är ett rättvist betyg däremot tycker jag priset borde max vara 200 kronor så ni som inte köpt det och inte känner att det är panik vänta med att plocka det på en rea istället.

Ett tips i övrigt är om ni har möjlighet att köra det på en oled tv med hdr (vilket iof de flesta oled har) så gör det! Både detta och Horizon - Zero Dawn är förbenat snyggt på en sådan tv


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

@SgtBlack: Jag är sugen på att införskaffa en ny tv till mitt ps4 pro. Vad är det för modell du har?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Oakenborn:

Jag slog till på förra årets modell LG OLED55B6V när den var nere på 13.333:- genom elgiganten


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

@Oakenborn:

Jag slog till på förra årets modell LG OLED55B6V när den var nere på 13.333:- genom elgiganten

Grattis till en fantastisk tv. Tråkiga är att inte fler spel har stöd för HDR då det ger en enorm visuell skillnad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi försöker hitta sätt att lyfta fram texter och andra intressanta saker så att de inte försvinner i flödet. Jag är såklart partisk men det är snarare mängden material än reklamen som gör det svårt.

Just saying. Could be just me. *shrugs*

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Grattis till en fantastisk tv. Tråkiga är att inte fler spel har stöd för HDR då det ger en enorm visuell skillnad.

Tack

Jag håller med, men vi kan nog räkna med att det blir standard i kommande triple A titlar i framtiden.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Många verkar negativt inställda, jag gillade det, lagom långt då jag tycker unchartedspelen brukar vara för långa i vanliga fall. Kändes mer balanserat mellan pussel/strid också, sen är det ju fortfarande stöpt i samma form så man vet ju vad man får, gillar man uncharted så borde man gilla det här.

Medlem

Kände mig tvungen att skapa ett konto för att kommentera, Uncharted-entusiast som jag är.

Som någon annan skrev här kände nog de flesta sig mättade på Uncharted efter 4an, så Naughty Dog hade ingen enkel utmaning framför sig när det bestämde sig för att göra The Lost Legacy. Men jag tycker att de lyckades ypperligt utifrån förutsättningarna.

Jag tycker till och med att det är bättre än 4an i flera aspekter. The Lost Legacy är koncist - det är inte så ”bloated” som Uncharted 4 var. Jag har spelat igenom Uncharted 1-3 flera gånger och fixat platinum, men 4an har jag faktiskt bara spelat igenom en gång. Missförstå mig inte, 4an var riktigt bra, men suget att spela om det har ännu inte kommit. 4an var inte nödvändigtvis utdraget, men alla delar var i ärlighetens namn inte konstant kul att spela igenom. I Lost Legacy upplevde jag egentligen inte någon gång att jag blev uttråkad.

Recensenten nämner själv i en kommentar att Lost Legacy är som en komprimerad best of-upplevelse. Jag håller med, varför jag också tycker det är ett av de bästa i hela serien. The Lost Legacy är ett riktigt bra kompakt äventyr. Naughty Dog hade inte resurserna för att göra ett längre spel och jag tror att det underlättade för dem att nå deras mål. De kunde fokusera mer på att leverera en spännande story med kul gameplay.

Visst, striderna är kanske inte det som lyfter spelet till skyarna, men det har aldrig varit Uncharteds riktiga styrka. Men om man känner att man behöver ladda om en save för att undvika strider så kanske man inte ska tvinga sig igenom spelet. Som regel när jag spelar spel är att inte spela vidare så fort jag bara önskar att spelet vore över. Jag föreslår att ni provar det med. Man spelar trots allt för att ha kul

Det finns många saker Lost Legacy gör bättre än 4an. Level design och gameplay är bättre. Schysstare pussel. Övergångarna mellan de olika avsnitten märks knappt av. Det är precis lagom mängd med cutscenes, dialog och backstory för att knyta ihop storyn och för att förstå varför karaktärerna var med på äventyret. Ärligt talat tycker jag också att Chloe och Nadine funkade bättre än vad Nathan och Sam gjorde.

Värt att nämna är att jag troligtvis gillade spelet mycket för att det påminde mycket om Uncharted 2. Det bästa spelet i serien enligt min uppfattning. Level design och flera gameplay-segment var inspirerade direkt från 2an.

Ni får tycka annorlunda, men här är min personliga uppfattning.

Uncharted 2 > Uncharted: The Lost Legacy > Uncharted 4 > Uncharted 1 > Uncharted 3

1
Skriv svar