Microsoft slutar tillverka "första" Xbox One

Robot
Microsoft slutar tillverka "första" Xbox One

I USA och UK kan du inte längre köpa första Xbox One från Microsoft. Enter: Xbox One X.

#xbox-one, #xbox-one-x


Medlem

Blir nog ett köp tillsammans med GTA5 bara för att se om det känns mer flytande än på gamla xbone.

Sen så vill man ju såklart vara redo för nya red dead när det kommer


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det är väl snarare som så att "Xbox One S" ersätter originalet "Xbox One", om man ska utgå ifrån likvärdighet. "Xbox One X" är det dyrare alternativet, men inte nödvändigtvis den officiella ersättaren.

Medlem

Ni får det nästan att låta som att Microsoft endast tillverkar Xbox One X från och med nu. Kan ju vara rätt bra att nämna att Xbox One S fortfarande produceras och säljs som vanligt.

Inaktiv

Äger själv originalkonsolen och det är i spelväg nog mitt bästa inköp sedan PS Vitan. Äger även PS4 men spelar mycket hellre på Xbone om jag har möjlighet att välja. Bättre handkontroll, bekvämare interface, lättare att nå kundtjänst vid trubbel, billigare spel (om man köper fysiska utgåvor) och roligare "exklusiva" titlar (vilket jag tror MS kommer återgå till att satsa på).

Medlem

@anon_98854: vad är det för spännande titlar? Jag hittar inte dom :/


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

@anon_98854: xbox one (första) borde aldrig släppts.
Ful och seg som sirap, orkar ju inte ens driva menyer i spel med flyt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

@Mjauv: vad är det för spännande titlar? Jag hittar inte dom :/

Sådant här är ju förstås väldigt subjektivt men Quantum Break gillade jag skarpt, Sunset Overdrive är riktigt trevligt och Candleman är en kuriös plattformare som enbart finns till krysslådan. Sedan har vi förstås Forza Horizon-spelen, Gears of War-serien samt det utmärkta Ori and the blind forest.

Det enda PS4-exklusiva spelet jag kört som jag verkligen njöt av var Uncharted 4.

Medlem

@Molotov: vilka spel tänker du på? Tycker mer det låter som slarviga utvecklare eller animationer som tar tid om menyerna är sega. Och hur är menyerna i spelet om de körs på en ps4 eller xbox one s?

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

@Mjauv: xbox one (första) borde aldrig släppts.
Ful och seg som sirap, orkar ju inte ens driva menyer i spel med flyt.

Vet inte vilka spel eller menyer du talar om, har aldrig haft problem i något spel jag kört. Det har jag däremot på diverse titlar i PS4, en konsol som för övrigt låter som en jäkla orkan när kretskorten får svettas.

Medlem

@jOnÄTÄn: @anon_98854: nhl spelen, ghost recon sildlands, fallout 4 tex.
Sen tycker jag det segar nör man bläddrar i själva konsolens menyer också.
Inte samma flyt tycker jag som det var på xb360.
Tillägger att jag äger ingen xbone själv menbdet är mina upplevelser när jag varit hos kompisar med xbone.
Ps4 är väll inte mycket bättre nhl menyerna är rätt sega där också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: det är inte konsolens fel. Upplever ingen skillnad i samma spel om jag kör på min egen one s eller hos kompisar som har gamla one. Det är helt enkelt de som gör spelen som kan påverka detta.
Använder föresten en xbox 360 Rätt frekvent till dvd och Netflix och att du påstår att en one är segare än det gör mig tveksam till dina påståenden, i alla fall med dagens mjukvara. För min one är betydligt rappare båda kör med senaste mjukvaran.

Medlem

@jOnÄTÄn: jag tror det bara är så som det varit med hela konsolgenerationen.
Underpresterande helt enkelt i alla led.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: testat med ssd för spelen?

Avstängd

Synd! Skulle kunna tänka mig denna för typ 1500:-, tycker den är helsnygg, klara däremot inte av slimen, usch vad ful!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Äger själv originalkonsolen och det är i spelväg nog mitt bästa inköp sedan PS Vitan. Äger även PS4 men spelar mycket hellre på Xbone om jag har möjlighet att välja. Bättre handkontroll, bekvämare interface, lättare att nå kundtjänst vid trubbel, billigare spel (om man köper fysiska utgåvor) och roligare "exklusiva" titlar (vilket jag tror MS kommer återgå till att satsa på).

Smaken är uppenbarligen som baken. Jag äger också originalkonsolen. Tycker kontrollen är otroligt klumpig och oskön och bumprarna är fasansfulla, interfacet är horribelt, de exklusiva titlarna inte mycket att hänga i julgranen. Det enda jag egentligen tyckt varit värt att spela är några timmar Forza och Ori. Sunset Overdrive var en besvikelse, speciellt med tanke på att det var Insomniac som gjort det. Quantum Break kändes ganska oinspirerande, Recore ännu mer. State of Decay var riktigt uselt. Det enda jag är lite imponerad av är väl att den är bakåtkompatibel. Men men, i ärlighetens namn, hur mycket gamla spel spelar man egentligen? För min del står den mest och dammar...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Sådant här är ju förstås väldigt subjektivt men Quantum Break gillade jag skarpt, Sunset Overdrive är riktigt trevligt och Candleman är en kuriös plattformare som enbart finns till krysslådan. Sedan har vi förstås Forza Horizon-spelen, Gears of War-serien samt det utmärkta Ori and the blind forest.

Det enda PS4-exklusiva spelet jag kört som jag verkligen njöt av var Uncharted 4.

Dom enda av dom där spelen som är Xbox exklusiva är ju Sunset overdrive och candleman.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

1
Skriv svar