Star Citizen visar upp hur spelare kan rendera sitt ansikte med Faceware

Avstängd

Blir antingen en dundersuccé eller en dunderflopp. Tyvärr tror jag på det senare.

Medlem

coolt, kanske? är spelet roligt?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@Aletheides:
Möjligtvis åsikter och synpunkter. Det började med denna rad:
"Dom hade förkortat TTK för presentationens skull. Energisköldarna var inte aktiverade heller."
Där du säger "Du kanske inte köper det men @JRico har faktiskt rätt denna gång."

Har du någon officiell mening där någon säger eller skriver att det är så eller är det något ni hittar på?
Måste sköldarna vara inställda på att tåla 100 träffar eller räcker det med 10-20% av det som är tänkt, JA.
Men det kanske är nån jättebugg med sköldarna så att de måste vara avstängda, eller?

Som vanligt när det är dessa presentationerna så är det massa fluff(FoIP) och grafiska grejer(explosioner) som visas upp men det där finstilta ska vi veta om, vi som inte köper allt med hull och hår annars är vi haters och obekväma.
Och nu när schemat sprack efter kraschen så blev ju allt försenat ca 30 minuter, fakta, det frågades även om vi ville se en till Idris match efter allt var klart, över 10 minuters väntetid och istället för att säga vettiga saker från herr CEO om dessa nyheter så kördes det reklamfilm för att sälja fler skepp. Det är inte första gången folk är kritiska efter en visning, då kan man ju ha någon som läser kommentarer på twitch och sen får Chris svara på några live.

Säg mig då när jag kan bemanna en Idris fullt ut och få alla att känna sig nöjda med sin plats på skeppet om det nu är så kul. Nej, det går inte för inget är klart så istället för att säga som det är, vilket jag accepterar påstår ni att vissa saker är avstängda för att spara tid. Har de ens någon HUD till sina positioner? Och som sagt, Idris ska ju användas i SQ42.

Nuvarande status på Squadron 42, Answer the Call 2017, är inte det vilseledande?

Du verkar redan ha bestämt dig men om man jämför när dom oneshottade Cutlassen med railgunnen med hur det var i livestreamen från mässgolvet så ser man att det är extremt stor skillnad.
Att energisköldarna inte var på såg man ju med blotta ögat då dom annars är visuellt väldigt lätta att se.
Reparationer mm är ju inte fungerande i denna build (om så hade varit fallet hade dom garanterat visat det i så fall) så det kommer ju också påverka TTK i framtiden.

Att Chris Roberts skulle gå igenom demot ala "Directors commentary" är en bra ide.

Medlem

En annan sak man bör tänka på är ju hur bra nätkoden fungerar nu, och sen med en extra belastning där alla i spelet sitter på en twitch feed utöver allt annat som ska skickas när det gäller spelet.
Historiskt så har väl 24 personer varit flest spelare i en instans och då med 30fps som mest?
Ja de håller på att bygga om den helt men den är inte färdig, detta har inte testats av spelarna än.
Nej men låt oss lägga till mer godis som belastar internet ännu mer. Det är "enkelt" att visa upp när de sitter på ett LAN party med obegränsad lina men visa upp det här i verkligheten.

Jag hoppas att man kan stänga av sånt här om man sitter på långsam internet förbindelse, eller att man bara får upp en bild på den man pratar med.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

coolt, kanske? är spelet roligt?

Det är helt ok men lite tomt på innehåll just nu. Det finns en del uppdrag man kan göra.

När 3.0 släpps i Sep (förhoppningsvis) kan man på allvar utvärdera spelet (antagligen därför dom polerar denna build så mycket) även om 3.0 är en väldigt liten del av vad Star Citizen är planerat att bli. Det tråkiga med 3.0 är att FPS:en troligen inte kommer att förbättras nämnvärt utan det blir först i 3.2. Idag ligger FPS:en på mellan 20-30 (oavsett vilket grafikkort du har) på en full server och det känns lite sådär.

Passa på att testa spelet gratis i en av deras freeflight weekends dom brukar ha vid varje stor release. (nästa freeflight blir troligen när 3.0 släpps)

Medlem

@JRico:
Så det var ett antagande att det var för att hålla presentationen kortare?
Då kan man ju säga "jag tror", istället för att det låter som att det sägs av utvecklarna.
Jag kan ju inte jämföra med från mässgolvet, har missat det.
Jag tror ändå att fler hade blivit nöjda av att se sköldar och den mekaniken(då den finns i spelet) än som det var nu, då man såg häcklarna i twitch feed'en kritisera det ena och det andra(exempelvis: 1 shot lmfao). Och varför jag hakar upp mig på Cutlass nu är för att förtydliga hur tråkigt gameplay det var, där det inte var en riktig sport att skjuta ner ett rymdskepp som borde kunna ta några smällar innan den går ner.
Nu pratar jag om att gå ner, inte sprängas i bitar, vilket är standard hittills.
Det hade dessutom varit coolare att se från Cutlass perspektiv i den lilla bilden också(istället för en annan åskådare 300 meter bort), så att man får se vad som händer i det skeppet när det smäller.

Att du sen såg det, med blotta ögat. Vad vet jag om hur de tänkt med 3.0 om ens sköldarna fungerar längre. Allting är ju nytt och sen speciellt för alla som inte följer utvecklingen, det kanske är bra att förtydliga just sånt här. Folk är så kortsiktiga idag.

Medlem
Skrivet av Fenix:

Upplys oss om hur det skall prioriteras!

Genom att utveckla och leverera det de lovat först, innan de börjar utveckla en miljon andra saker de INTE lovat? Kanske?

Om de levererade sakerna i den ordning de utlovat dem kanske de inte skulle vara 4 år försenade just nu?

Mitt singleplayer rymdspel (spirituell uppföljare till wingcommander/freelancer) de lovade att leverera 2014 blir ju inte direkt bättre av att AIn kan se mina ansiktsrörelser om jag köper tillbehöver för x tusen spänn.

Quake-konnässsör

De nämnde detta redan 2013, så det är ingen nyhet precis. Jag vet dock inte om de har lagt detta på is under några år under utvecklingen. Men första gången de har visat upp detta in game.

Medlem

Definitivt ett steg i rätt riktning. Skitcoolt i samband med mmos!

Medlem
Skrivet av Christoffre:

@UggleMannen: Till skillnad från Biowares Anthem?

De har båda varit under utveckling exakt lika länge, men Bioware kan bara visa upp några konceptbilder och en liten trailer...

Spel tar tid att utveckla.

Nu är ju Anthem dåligt att jämföra med då det är mycket svårare att utveckla ett MMO likt Star Citizen. Men det vi sett av Anthem är att spelet redan nu är en spelbar beta. Dom har kommit mycket längre än Star Citizen och det märks i den här gameplay trailern.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Quake-konnässsör
Skrivet av marcus8958:

Nu är ju Anthem dåligt att jämföra med då det är mycket svårare att utveckla ett MMO likt Star Citizen. Men det vi sett av Anthem är att spelet redan nu är en spelbar beta. Dom har kommit mycket längre än Star Citizen och det märks i den här gameplay trailern.

https://www.youtube.com/watch?v=rLhaCSihh3Q

Jag vet att det här är en tråkig fråga som alla ställer så fort man försöker försvara eller mot argumentera, så förlåt i förhand.

Men vet vi hur länge som de har utvecklat Anthem, när de började planera detta, hur många människor ligger bakom arbetet and so on etc etc?

Medlem
Skrivet av almblad:

Jag vet att det här är en tråkig fråga som alla ställer så fort man försöker försvara eller mot argumentera, så förlåt i förhand.

Men vet vi hur länge som de har utvecklat Anthem, när de började planera detta, hur många människor ligger bakom arbetet and so on etc etc?

Ingen aning men Christoffre skrev att det varit under utveckling lika länge.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Quake-konnässsör

@marcus8958: Då vet jag, och skiter i att diskutera detta vidare

Jag hoppas verkligen att båda spelen lyckas, tyckte Anthem uppvisningen såg riktigt lovande ut.

Medlem

@almblad: Anthem har varit under utveckling sedan 2012, samma år som CIG började utveckla Star Citizen.

Till skillnad från CIG så var Bioware redan ett etablerat företag år 2012 med hundratals anställda och uppbackade av världens största utgivare, EA.

År 2012 så hade CIG bara en handfull anställda och var fortfarande ganska nystartade efter att de lyckats skapa ett tekniskt demo och samlat ihop pengar till Star Citizen. Chris Roberts fru stod för PR och hans bror assisterade med utvecklingen från sin studio i Storbritannien (Familj och släkt kräver inte lika hög lön som riktiga anställda).

@marcus8958: Angående trailern så är det vissa stora skillnader mellan Anthems och Star Citizens demonstration:

Jag vet inte säkert, men eftersom Bioware är en traditionell spelutvecklare så förvånar det mig inte om de avknoppade denna version av spelet för ett halvår sen. Sedan dess har ett separat team putsat och knåpat på den här versionen för att få det att se så snyggt ut som möjligt lagom till Gamescom. Allt arbete som syns i videon ligger nu antagligen i papperskorgen eftersom det inte längre är kompatibel med main-versionen av Anthem.

Star Citizen däremot kör sin absolut senaste (och buggiga*) version av 3.0. Vad som syns i demonstrationen är hur spelet verkligen ser ut just nu. Denna versionen går att spela av alla när det släpps (Mestadels buggfritt) i september-oktober (Bortsett från FaceCam som kommer i 3.1 om några månader).

Star Citizen kör med sin vanliga transparens och Bioware kör med sin traditionella järnridå.

*Datan kommer från 3.0 Production Schedule Report.


signatur

-Dictated but not read.

12
Skriv svar