Ark: Survival Evolved – crossplay mellan PS4 och Xbox One fixas "på ett par dagar"

Robot
Ark: Survival Evolved – crossplay mellan PS4 och Xbox One fixas "på ett par dagar"

Allt handlar om ett Sony-nej kan bli ett Sony-ja.

#ark-survival-evolved, #crossplay, #sony, #studio-wildcard


Avstängd

Kattskit va? 10 fps eller? Ser förjävligt ut?

Medlem

Älskar Sony men varför skall de alltid vara "such a pain in the ass"

Avstängd

Sony kommer säga nej. Vill inte ge bort spelare till Microsoft då Sony har betydligt fler.


signatur

PS5 och inget annat.

SoL
Medlem

Varför skulle Sony gå med på detta eviga tjat från Microsoft? är det Microsoft desperata försök att locka fler spelare. Visst skulle de va bra för oss spelare med crossplay men det är ju inte så svårt o förstå varför inte Sony går med på det..

Medlem
Skrivet av B-itta:

Älskar Sony men varför skall de alltid vara "such a pain in the ass"

Företag som Sony, MS, EA, Activition, Apple, Ubisoft, Valve, Nvidia osv kanske inte hade varit lika mycket "such a pain in the ass" om det inte fanns så många loyala fanboys, som av något konstig anledning älskar själlösa multimiljard företag.

Anti-konsument beteenden och monopol utyttjande kommer alltid finnas oavsett. Dock kanske vi kan minska det lite om färre är lojala mot ett specifikt bolag.

Medlem

Om Sony ,,, går med på det ,,,, undrar hur många mer Xbox spelare det blir ...
Kanske en massa playstation ägare ,, kommer byta till Xbox
Xbox har ju mer spelare ,, än pc ,,, och pc spelare har ju inga problem att hitta spelare att spela med .
Om nu Sony ändrar sig eller inte , spelar ingen roll ,,,, ark är inte värt priset dom tar .
Helst när man vet vad priset var , för någon månad sedan på steam .

Medlem
Skrivet av B-itta:

Älskar Sony men varför skall de alltid vara "such a pain in the ass"

Hur kan man älska ett företag som gör allt i sin makt för att maximera sin vinst. Det värsta är att många älskar exklusiva titlar. Jag begriper helt enkelt inte...

Medlem

@wirefire:
Finns det ett enda företag i världen som inte vill maximera sin vinst?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av breahl:

Sony kommer säga nej. Vill inte ge bort spelare till Microsoft då Sony har betydligt fler.

Ge bort spelare? Hur ger dom bort spelare? Dom som spelar på PS4'an spelar på PS4'an och dom som spelar på Xbone spelar på Xbone. -_- Antalet spelare kommer ju inte minska på något sätt.

Personligen ser jag det som att det vore en kul grej att låta spelare mötas oberoende av vilken plattform man sitter på.

Medlem
Skrivet av wirefire:

Hur kan man älska ett företag som gör allt i sin makt för att maximera sin vinst. Det värsta är att många älskar exklusiva titlar. Jag begriper helt enkelt inte...

Sony har överlägset bästa spel utbud för mig personligen. Spel som Until Dawn, Horizon, Uncharted, Last of us, m.m. Skäl nog att älska företaget för det. Men saker som att inte samarbeta med Microsoft och valet att exempelvis inte inkludera 4k bluray läsare i PS4 pro stör mig...

1
Skriv svar