Stora Destiny 2-tråden!

Skägg.
10 Chambers
Stora Destiny 2-tråden!

Den öppna betan är igång och jag är nyfiken på vad du tycker. Och snart släpps konsolversionen!

Vilken kommer du lira? Tror du storyn kommer vara bättre?


signatur
Owe
Medlem

Spelat Destiny 1 på PS4 sedan dag 1.
Kommer nu att spela 2án på PC vilket skall bli sjukt kul.
Hoppas det kommer att finnas en ordentlig story som inte kommer vara lite halvskum och gömd i Grimoirekort.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Owe:

Spelat Destiny 1 på PS4 sedan dag 1.
Kommer nu att spela 2án på PC vilket skall bli sjukt kul.
Hoppas det kommer att finnas en ordentlig story som inte kommer vara lite halvskum och gömd i Grimoirekort.

Förvänta dig inte så mycket i betan bara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

CTI
Medlem

Är mycket tveksam till Destiny 2, körde 1:an på Ps4.

Just nu så vägrar det starta på Pc error code Potato, jaha? lol, googlat men no luck.

Så är fortsatt väääldigt tveksam


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Betan är bra och visar hur spelet kommer att bli. Jag är positivt överraskad, och de har till och med lagt till möjligheten att ändra FOV:en. Det är grafik i världsklass, för att inte säga grymma kontroller. Jag spelade också D1 från dag 1.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har kört Destiny 1 sen det släpptes, förbokade det till och med.
Spenderat otaliga timmar med det, och jag kommer fortsätta spendera otaliga timmar med tvåan också. Förbokade för några dagar sen till Xbox, Digital Deluxe Edition.

Medlem

Kan alla spela betan?


signatur

Niet.

Medlem

Har försökt tycka om betan men jag vet inte. Påminner väldigt mycket om Warframe som jag inte är något fan utav.
PvE-delen var väldigt kort i betan men visade bra potential och visst det är läckert men det kändes samtidigt fattigt och väldigt linjärt.
Där tycker jag att de borde ha byggt in mera omväxling så varje återspelning inte är densamma.

PvP-delen var skrattretande dåligt tycker jag.
Domination banan var liten och tråkig.
CS bomb kopian var inte heller någon höjdare då allt kunde avslutas väldigt fort.

Jag väntar med spänning på vad professionella recensenter kommer att skriva om spelet när det släpps innan jag ens funderar på en förbokning.

Medlem

"Den öppna betan är igång"
Det är definitivt inte en beta. Vad det egentligen är är en så kallad "demo". En gammal term som inte används längre

Själva spelet har man egentligen ingen aning om hur det blir.
Men tycker själva skjutandet kändes bra, får se om kompisar blir sugna på det, vet inte om det känns värt att spela solo.

Owe
Medlem

@uberpwnage2.0:
Spelat igenom storyuppdraget och spelat en crucible match.
Jag gillar betan! längtar till hela spelet.

/JM

Medlem

@skymf: På fredag kommer betan vara över

Jag har förhandsbokat och lirade 5-6 timmar igår kväll, mycket trevligt att äntligen på spela Destiny på PC och ser fram emot att få lägga vantarna på resten i Oktober!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

NiC
Medlem

Solodelen kändes bra, men då sprang man bara i en korridor. Striken var usel rent av. Alla fiender var den samma. Snygga miljöer förvisso. Bossen var ett skämt. 1 mechanic och en massa adds som spawnade lite då och då. Jag hade hoppats på mycket mer. Men det kanske kommer i hela spelet. Får se om man plockar upp det vi ett senare tillfälle.

Medlem

Tycker gameplay och rörelser är lite för sega.
Känns nästan som art jag lirar i slow motion ibland. Sen hjälpte iofs inte warlocks hopp till att minska den känslan ^^

Medlem

Spelat betan sen igår med några polare och haft väldigt roligt. PvE delen visade potential och jag kan inte vänta på att få se hur resten av PvE delen blir på release i oktober. Vad som gäller PvP som fastnade jag inte riktigt för control point modet men älskar plant/defuse bomb modet när man är ett gäng polare som har bra kommunikation.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Tycker gameplay och rörelser är lite för sega.
Känns nästan som art jag lirar i slow motion ibland. Sen hjälpte iofs inte warlocks hopp till att minska den känslan ^^

Spela Hunter. Mest mobility.
***
Förövrigt är detta spelet mer än jag förväntade mig. Sjukt roligt. Spelat kanske 3 timmar bara idag. Men längtar till release och för första gången ser jag fram emot levlandet i ett MMO, och sen jävlar blir geargrinden awesome. Älskar PvE, men kommer såklart lira bra jävla mycket PvP med tanke på att det är ett FPS.

fue
Medlem

Allt detta snack om konsol-port, stick it up! Detta är en sjukt bra PC version, och talar ju ännu mer om att Sony har betalt Bungie att skjuta upp PC-releasen, spelet är väldigt optimerat, kanske en utav de bättre beta versionerna jag testat, testade först på min gamla rig en 3570k och fick inte bra FPS eller bra flyt, CPU:n låg och slickade på MAX hela tiden och väldigt mycket stutter, men med min Ryzen 1700x så fick jag 120 fps på highest (cappat till 120, 120hz skärm..)

Jag längtar ihjäl mig till 24'e Oktober.

Quake-konnässsör

@skymf: Samma för mig... Om den fortsätter i den här takten så är det enbart 44 timmar kvar på nedladdningen...

Medlem

Prövade betan ikväll på PC. (i5-4590, GTX 760 4GB, 16GB DDR3, Win 10 och installerade spelet på Samsung 840 SSD. Spelet var väldigt stabilt och flöt på bra i medium inställningar.

Introduktionen buggade dock en gång när Ikora skulle komma in och jag gick vidare utan att kunna lämna sen när guardian skeppet kom fram.

När det kommer till själva betan så måste jag ifrågaställa dess syfte? Var det stress test av servarna i och med att de låste upp för alla samtidigt? För det finns ju verkligen inte mycket som kunde testas för att hitta eventuella buggar. En introduktion som såklart har fokus på story, en instans (strike) och två pvp banor. Då utgår jag från att spelet är 100% färdigt, stabilt och de enda de använde betan för är för att hypa upp spelare och försöka på fler förbokningar.

Sen vad är nytt med Destiny 2? Eller är det mer Destiny 1.5?
https://www.youtube.com/watch?v=34I-Y5AX4SE


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av CTI:

Är mycket tveksam till Destiny 2, körde 1:an på Ps4.

Just nu så vägrar det starta på Pc error code Potato, jaha? lol, googlat men no luck.

Så är fortsatt väääldigt tveksam

wow error i betan ja för det händer ju inte alla andra spel

Releasehästryttare

Grymt kul!

Nån som vet om det är cross play? spelade coop missionet med 2 andra och ingen av de svarade i chatten så antog att de va på xbone eller ps4.

Medlem

Jag tyckte det var riktigt trevligt att spela Destiny 2 på PC och vilken skillnad det är att köra 60 FPS om man jämför med konsol.
Synd bara att man måste vänta till slutet på oktober men ser ut att bli värt väntan.


signatur
Medlem

@Devan: Det är inte cross play. De var nog bara osociala eller kunde inte språket.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Releasehästryttare

@Scr33d: Förmodligen osociala då de hade engelska namn

Medlem

@Devan: Så enkelt behöver det inte vara, många har engelska namn, har stött på folk från alla nationaliteter med engelska namn.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@NiC:

Har du spelat ettan?
Tyvärr följer de flesta uppdrag den beskrivningen.

Raiderna däremot är SÅ bra.

Quake-konnässsör

Ifall ni vill ha lite repetition på handlingen...

Remember, the Wizard came from the Moon!

Releasehästryttare

@almblad: 1timma och 30 min .. yeah no.

Allt jag vill veta vad är den stora vita bollen är till för.

Medlem

Destiny till PS4 var ett väldigt tidskonsumerande spel för mig, med glädje. Det enda problemet jag hade med det var att det till en början var väldigt content fattigt. Detta kan jag nu förbise på PC då det är enklare för mig att kasta mig in i PvP och känna att jag har potentialen att utvecklas till en bättre spelare. På PS4 gnällde jag bara och kastade kontroller, nu kan jag bara kasta mig själv.

Storyn verkar bli väldigt intressant och ser mycket fram emot att spela genom den. Karaktärvalen känns slipade och balanserade i respektive skills men jag kommer förmodligen sitta där om kvällarna och skrika över hur titans och warlocks melee är "så satans op". Men det går över...

Det största lyftet med Destiny 2 är det enklaste. Att det finns på PC känns bara rent utav smidigt och är en ren fröjd att spela. Kommer bli många timmar framför datorn då detta släpps med mina vänner då det ska skrikas diverse könsord åt raids och nightfall strikes.

Kort och gott är jag nöjd och det content man fick smaka på i betan räcker gott och väl.

Jyu
Medlem

Boiis, är det gratis att spela betan nu för alla eller måste man förboka?

fue
Medlem

Bara lämna in ledighet 25, 26 Oktober då.

12
Skriv svar