En första gameplay-glimt från deppiga stadsbyggaren Frostpunk

Robot
En första gameplay-glimt från deppiga stadsbyggaren Frostpunk

Hur ställer du dig till barnarbete och att dryga ut matransonerna med sågspån?

#frostpunk, #this-war-of-mine


Medlem

Ser mysigt ut.

Medlem

@MrPeters: Du kan se mysig ut!

Medlem

Det här verkar vara något rakt i min smak! Älskar designen!


signatur

Nämen!

Medlem

Får lite vibbar från filmen The Colony.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser lovande ut. Kan nog bli ett köp.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Om det är hälften så bra som This War of Mine så är det ett givet köp.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Om det är hälften så bra som This War of Mine så är det ett givet köp.

Det får jag nog köpa när jag kommer hem tror jag. Ser riktigt nice ut!

I övrigt, älskar stilen i Frostpunk och hela konceptet. Blir nog ett köp på den också när den släpps

Medlem

Detta ser ytterst intressant ut!

Gnällkuk

Ja, alla som inte kört This War of Mine bör omgående inhandla och spela det, riktigt bra! Fick direkt mysklubba i byxan när jag såg teasertrialern tidigare, har svårt att se att det här kommer vara mycket sämre


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag hoppas att spelet har tillräckligt med djup bara. Det jag tyckte var trist med This War of Mine var att det inte fanns särskilt många olika vägar till framgång, utan det blev liksom samma beprövade sätt varje gång. Råkade man dessutom få tag i vapen "för tidigt" blev resten av rundan tokenkel. Karaktärerna var väldigt glömska gällande hemska saker de gått igenom eller gjort.

Spelet blev väldigt mycket mer utmanande om man satte upp "meta"-regler, så som "nu får jag inte stjäla några saker". Men om man bara lät karaktärernas samvete styra så hade de ju glömt bort stölden, eller för all del mordet, några dagar senare. För min del vore det bra om spelet faktiskt minns saker längre.

Så jag hoppas att valen i Frost Punk faktiskt gör skillnad. Att tillåta barnarbete ska inte vara något som folk blir sura på i en vecka och sedan finner som normalt, utan en permanent nackdel på moralen (eller vad de nu kommer använda för parametrar).

Medlem

@Sebbepojken:
Förstår inte kritiken. Har du kört på "easy"?

1
Skriv svar