Obsidian-Urquhart förklarar varför de sa nej till Game of Thrones

Robot
Obsidian-Urquhart förklarar varför de sa nej till Game of Thrones

Rollspelsstudion hade kunnat göra spel på A Song of Ice and Fire.

#game-of-thrones, #obsidian-entertainment


Avstängd

Låter som att det var tur att dom inte gjorde något.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Låter ju som de tog ett rätt bra beslut utifrån vad som fanns just då att utgå ifrån. Efter ha läst och spelat lite pen and paper rollspel baserat på A song of Ice and Fire, så tror jag inte det skulle vara mycket vettigare idag. Vampire fungerar ju tack vare att det finns så mycket utanför alla intriger och relationer.

Medlem

Låter som Obsidian är fast i Tolkien eller D&D fantasy med alver, dvärgar och orcher etc.

Medlem

Låter som om alla börjar inläggen med "Låter som"

Medlem

Låter som att det verkar som att många spelföretag nuförtiden inte tänker göra spel på Game Of Thrones.
Är det verkligen viktiga riktiga nyheter?
Låter som att det är väldigt ointressant, tycker jag.


signatur

autograph

Medlem

Hörde ni att det verkar?

Medlem

Det verkar som att det låter som att det är rötmånad i nyheterna.


signatur

autograph

Medlem

Låter lika (o)intressant som: "Bildts besked: Säger nej till att bli partiledare".
Och: "Massiv asteroid passerar jorden".


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Nyhter i spelvärlden ang ett stort ip = nyheter. Om du gillar dem eller inte är helt ovidkommande, ingen tvingar dig läsa artikeln.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@autograph: Nyhter i spelvärlden ang ett stort ip = nyheter. Om du gillar dem eller inte är helt ovidkommande, ingen tvingar dig läsa artikeln.

Nu var det ju på skämt som jag skrev vidare om kommentarerna i tråden som börjar med "Låter som...".
Men annars, seriöst, när icke-nyheter blir nyheter under nyhetstorkan på sommaren!?
Nyheter om spelföretag som INTE ska göra ett GoT-spel!?! Jag skulle hellre läsa artiklar om spelföretag som vill göra spelet!
Nä, jag måste inte läsa artiklarna, men jag ser ju rubrikerna!


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Jag gillade Telltales GoT. Att de säger det ligger på is var intressant för mig. Icke-nyheter är deras PUBG lunchstreams.

1
Skriv svar