Stora Destiny 2-tråden!

Releasehästryttare

@Jyu: Bara öppna battle net klienten och ladda ner där > 13gig!

Quake-konnässsör

@Jyu: Det är gratis, måste använda Blizzards battlenet launcher bara.

Medlem
Skrivet av NiC:

Solodelen kändes bra, men då sprang man bara i en korridor. Striken var usel rent av. Alla fiender var den samma. Snygga miljöer förvisso. Bossen var ett skämt. 1 mechanic och en massa adds som spawnade lite då och då. Jag hade hoppats på mycket mer. Men det kanske kommer i hela spelet. Får se om man plockar upp det vi ett senare tillfälle.

Introduktionen är linjär och helt utan secrets om jag inte missat något. Tror att du kan räkna med att Strikes är lika linjära som betan visade på. Dock finns det open world-områden där man free-roamar och plockar quests osv. Tydligen en hel del secrets som inte visas på kartan som man måste snubbla på för att man är nyfiken på om "man kan komma dit" osv. Dessa dolda vägar kan leda till bossar och lootkistor.

Inaktiv

Blandade intryck från min sida. Spelet flyter bra på högsta inställningarna så optimeringen är god. Designen och färgpaletten de använder sig av (i betan) känns lite som ett steg bakåt från 1'an. Får hoppas på betydligt bättre miljöer i fulla spelet.
Den spelbara instansen lämnade mycket att önska, väldigt kort, väldigt enformig. Crucible lägena är väl OK, nu har vi ett "CS-läge" också, det fanns inte i 1'an så länge jag spelade det.

Däremot så är det många som klagar på auto-aimen som fortfarande finns kvar på PC-versionen. Inget hinder i PvE men kanske inte det optimala för PvP?
För mig som har kört 1an en hel del så känns detta i mångt och mycket som en expansion. Fast jag önskade ju att de skulle släppa 1'an på PC så detta är väl vad jag ville ha.

Destiny hade egentligen varit ett givet köp om det inte vore för den fullpackade spelhösten. Man måste prioritera om man vill vara med på alla releaser. Får se hur det blir.

Medlem

Jag hade inga höga förväntningar men blev väldigt positivt överraskad, jag tyckte striken var rolig och bossen lagom svår. Spelet var riktigt snyggt när man maxar det. Flyter som smör med, kändes välpolerat inför release.

Enda frågan för mig är om det blir väldigt mkt grind för att spela samma strikes 100 ggr tror jag kommer bli trist, men är inte insatt i destiny så vet inte hur det kommer blir.

PVP tyckte jag va skitkul, påminner mkt om halo känslan

Medlem

Kan lika gärna lira WarFrame tbh, inte så impad, blir inget köp för min del.
Kul för er som älskar det iaf, bara att gratulera!

Owe
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förvänta dig inte så mycket i betan bara.

Älskar Betan! Så bra den är.
PC-Gameplay är tom bättre än förväntan.
Känns inte som en beta utan mer som en demo på ett välpolerat spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Owe:

Älskar Betan! Så bra den är.
PC-Gameplay är tom bättre än förväntan.
Känns inte som en beta utan mer som en demo på ett välpolerat spel.

Lite för fattigt med content för jag ska orka kalla det en riktig demo. Mest för det finns så mycket mer man kan göra som inte visas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Quake-konnässsör

Körde betan (demot) igår med två andra, spelmässigt var det som sagt lite fattigt på content. Kontrollerna var riktigt bra, över förväntan, det går bra att binda om kontrollerna till diverse knappar, en fov slider fanns det också (plus poäng där, vet ej om det fanns med i första spelet på konsol), fps dippade inte allt för mycket och ofta.

Pvp läget, fanns det "Hold and capture" olika flagområdet och så fanns det något typ av "Plant the bomb". Pvp blir riktigt rörigt bär alla drar sina super krafter

Tyckte det var ett bra smakprov på Destiny, visst lite längre hade ju inte skadat. Men hade varit kort i vilket fall. Tycker dock inte att det var ok att låsa "social" området till för dem som hade förhandsbeställt det bara, open Beta så ska inte sånt vara låst. Istället skulle det aldrig varit med i betan. Men,jaja, för att locka folk att förhandsbeställa spelet kanske inte det är de är det bästa sättet.

Medlem

@Devan: Många namn är random genererade av Blizzard. Därav rättstavade och cleana, plus engelska.Istället för alla cancer konsolnamn; XxKillerofDeath99XX

Så det kan vara en ryss bakom spakarna!

Gnällkuk

Ifall någon missat det så är det FXAA som gäller då de andra är buggade. Bungie jobbar på det. Blir en enorm skillnad i fps om man byter till FXAA om man nu körde t ex MSAA innan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inget spel jag ser är värt att betala för.

Fattar inte varför spel ska ha så trist kampanj. Döda miljard fiender 10 min senare se den efterlängtade cutescen. gör om samma sak 10/20 gånger så har du glömt av röda tråden och vad spelat handla om typ. Är ju så i nästan varenda spel idag, tyckte det var kul också när man spela cod för 10 år sen drygt, men är bara jobbigt att bara nöta hela tiden.

Säger som en kompis, titta på youtube så får du hela berättelsen i en följd.

Blizzard gör lite samma sak med overwatch, lägg ut små glimtar av historian så du missar hela pusslet. Gör vettig serie och använt glimtarna som smakprov vad komma skall.

Medlem

Jag var inte alls imponerad av kampanjen och PvP tilltalar mig inte, jag har lagt mitt tävlingsinriktade FPS-spelande på hyllan. Inte heller var jag särskilt imponerad över den grafiska stilen överlag. Jag tycker att dessa "sci-fi med mycket metall överallt" gärna känns för sterila.

Men! Jag blev positivt överraskad av boss-striden. För mig är detta något helt nytt som FPS. Kändes lite som tidigt WoW fast som FPS. Löftet om dungeons och raids får mig att vilja komma tillbaka. Så länge polarna bestämmer sig för att hoppa på tåget så följer jag också med.

Medlem

När är jag förberedd inför raiden?

Roligast anser jag är att gå in i en raid "blind", dvs inte spoliera, titta på streams eller läsa strategier. Så detta inlägg ska (förhoppningsvis) inte förstöra er upplevelse utan mer ses som hjälp att göra raiden så rolig som möjligt.

1. Avsätt tid. Se till att alla i gruppen har tid att raida. Inte kul om en i gruppen efter en timme säger att den behöver ta hand om tvätten.

2. Spela med känt folk. Första gången vill ni helst spela med personer från er clan. Raid kräver samarbete, taktiksnack och förmågan att misslyckas utan att gnälla. Därför underlättar det att raida med ett umgänge man trivs med.

3. Ha samma level (light). Kan vara svårt i början av ett spel men det blir roligare. "Bära" någon genom en raid är bättre lämpat när man själv spelat igenom den några gånger. Det går ofta bra att spela raid under rekommenderad lightlevel men det beror helt på hur stor utmaning ni vill ha.

4. Organisera er. Kolla upp vad ni har för vapen m.m och kom överens om vilka roller ni ska ha i förväg. Enligt egen erfarenhet är det inte att föredra 6 hunters i en raid, oavsett hur skillade ni må vara.

5. Kommunikation A-O. I skolvärlden brukar man tala om lyckad miss. Så fort någon i laget börjar ge negativa vibbar eller utsöndra hopplöshet - stoppa det. Se lösningar, ta det för vad det är (ett spel). Meningen med spel - det ska vara lustfyllt.

6. Bestäm målet. Vill ni bli först? Då måste ni va klara med det direkt. Går in lite i punkt 5 men det är viktigt att målet är tydligt för alla. De flesta vill såklart ha roligt men sitter bara en person i gruppen med målet att bli först i Sverige att klara raiden så kommer det uppstå komplikationer.

Är ni solo gör det inget. Fortsätt spela och sedan om en vecka eller två kommer det att komma grupper som kan hjälpa er. Kanske hittar ni några roliga peeps som ni vill spela vidare med sen.

Medlem

Tjenare gött folk,

Finns en svensk facebook grupp som jag är medlem i (den är inte min) som där jag ser dagligen folk organisera sig i klaner och mer inför PC release samt skapar en hub för svenska Destiny 2 PC spelare. Gruppen i sig är: https://www.facebook.com/groups/163959397472933/ - kolla in den


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

12
Skriv svar