Quake Champions Early Access

Medlem
Skrivet av magma:

Är spelet värt 300kr?

300SEK är det värt alla gånger med tanke på hur många timmar underhållning ett multiplayerspel generellt erbjuder. Tycke och smak blir aningen svårare för mig att ta med i beräkningen.

Inaktiv
Skrivet av magma:

Är spelet värt 300kr?

Nej, eftersom spelet snart blir ett free-to-play-spel. Vet dock ej om man missar en hel del funktioner som i EVE Online om man inte köper det. Anser hur som helst att 300 kr är väldigt mycket pengar för ett spel som snart blir gratis att spela Men! Om man missar en hel drös med funktioner som i det redan nämnda spelet, så är Quake Champions värt 300 kr.

Citat:

Quake Champions’ free-to-play version will launch at a later date.

Källa: https://bethesda.net/en/article/TjBBCfxxymoAECG06kwaq/quake-c...

Medlem

@anon_276063:

Betalar man får man fri tillgång till alla champions från dag 1, även kommande champions. Man får även lite andra kosmetiska saker.
Spelar man f2p startar man en champion och behöver spela ihop "favors" för att viss-tids-hyra enskilda champions.

Spelet är inte pay2win, men att betala en mindre summa initialt ger enligt mig mer frihet i spelet.
Klart värt det enligt egen utsago.

Quake-konnässsör

@magma: Är du intresserad av Quake, så köp det. Annars skulle jag säga att det kanske är värt att vänta tills hela kommer ut, finns lite problem med FPS som [NiS]StarCroW skrev i ett tidigare inlägg. Han sammanfattar ganska bra hur läget nu är för Quake Champion.

Förstår inte varför inte CTF, CA eller Rocket Arena är med i detta.

Sedan kan man få sitta en bra stund och vänta på att man ska hitta någon match verkar det som, blir Timeout konstant när jag kör själv.

Inaktiv
Skrivet av blizzard:

@edgren:

Betalar man får man fri tillgång till alla champions från dag 1, även kommande champions. Man får även lite andra kosmetiska saker.
Spelar man f2p startar man en champion och behöver spela ihop "favors" för att viss-tids-hyra enskilda champions.

Spelet är inte pay2win, men att betala en mindre summa initialt ger enligt mig mer frihet i spelet.
Klart värt det enligt egen utsago.

Aha! Då är 300 kr verkligen svindyrt, enligt mitt tycke 100 kr eller 150 kr är ett bättre pris då, om det endast är för att kunna låsa upp saker.

Medlem
Skrivet av JesperEnglin:

Hej på er!

Jag heter Jesper Englin (som mitt användarnamn skvallrar om...) och har nyss börjat jobba som Bethesdas community manager i Norden!

Nu när ni testar spelet får ni hemskt gärna tala om för mig vad ni tycker, positivt såväl som negativt. Försöker skapa mig en bra bild av vad spelarbasen vill se mer och mindre av, så att jag kan ge feedback till de högre hönsen.

Fragga på!

Jag skulle bli superglad om det bara fanns ett cpma/pro-mode läge, möjligheten att välja bort klasser samt clan-arena.

För mig är Quake instant weaponswitch, aircontrol och speedjumping. Att ta bort eller restriktera något dessa mekaniker till en viss klass känns som att ta bort möjligheten för rocket-jump och för mig helt oförstårligt.

Eller om man uttrycket det så här då,

VARFÖR SKA QUAKE 2017 VARA LÅNGSAMMARE ÄN QUAKE 1996???

+Extremt viktigt att ha bra nätkod och då Quake knappast är något dagens ungdom lirat, är en bra singeplayer kampanj superviktigt för att introducera in nya spelare, precis som det var för 20år sedan. Kanske något som ni behövt veta för 4år sedan...

Medlem

@almblad: maintenance precis nu för timeout fix

patch notes

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Aha! Då är 300 kr verkligen svindyrt, enligt mitt tycke 100 kr eller 150 kr är ett bättre pris då, om det endast är för att kunna låsa upp saker.

Smaken är som den är. Min syn är att det är ett bra och genomarbetat spel där dom flesta andra spelen brukar vara "full-pris" så jag blev överraskad att det inte kostade mer. Sedan att dom gjort en schysst free2play-variant där dom lyckas undvika pay2win-fällan helt är riktigt bra!

Men men, känner man att detta är ett spel man kommer lägga mycket tid på, köp. Är man osäker, vänta på free2play, utvärdera och ta beslut efter det

Inaktiv

@magma: Inte just nu i alla fall, så mycket saker som inte verkar fungera fullt ut.

Steam Account Freeze – Workaround
22 AUGUSTI - JASONBETHESDA
Hey all,

With today’s launch of Quake Champions Early Access on Steam, some users may notice that the game will hang when first loading. This will only occur for players that previously linked their Bethesda.net accounts on Steam. In order to resolve the issue, we ask that you please close and relaunch the game, as the hang should only occur your first time opening the game. The issue should be permanently resolved once you relaunch. We are working to resolve the issue to prevent it from occurring going forward.

Thank you for your understanding.

Linking to Bethesda Account does not work

Skägg.
10 Chambers

Spontana reflektioner efter två timmars spelande: weapon switching är för slö, väldigt svårt att spontan-raila någon. Banorna känns bra, särskilt de lite mer öppna är lätta att navigera i. Desto svårare är menyerna som känns röriga. Hoppas man kan stänga av notifikationer för nya kosmetiska items centralt, istället för att behöva titta på varje enskild del för att släcka utropstecknet. Overwatch är likadant på den punkten, blir att jag struntar i det helt.

Och, ont i handlederna efteråt. Måste ha spänt mig något så kopiöst.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontana reflektioner efter två timmars spelande: weapon switching är för slö, väldigt svårt att spontan-raila någon. Banorna känns bra, särskilt de lite mer öppna är lätta att navigera i. Desto svårare är menyerna som känns röriga. Hoppas man kan stänga av notifikationer för nya kosmetiska items centralt, istället för att behöva titta på varje enskild del för att släcka utropstecknet. Overwatch är likadant på den punkten, blir att jag struntar i det helt.

Och, ont i handlederna efteråt. Måste ha spänt mig något så kopiöst.

Är det åtminstone lättare att komma in och ur matcherna nu? Var en av sakerna jag störde mig på och som du nämde röriga menyerna som gjorde det hela ännu mer frustrerande. Känns som att det går snabbare att komma in och ur matcher i Battlegrounds, än Quake Champions =S.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Är det åtminstone lättare att komma in och ur matcherna nu? Var en av sakerna jag störde mig på och som du nämde röriga menyerna som gjorde det hela ännu mer frustrerande. Känns som att det går snabbare att komma in och ur matcher i Battlegrounds, än Quake Champions =S.

Går mycket snabbare att komma in i matcher i PUBG, tar ju bara högst 5 sekunder.
PUBG har ju dock 250 gånger fler spelare just nu, dessutom är det 100 spelare per match.

http://steamcharts.com/app/611500
http://steamcharts.com/app/578080

Medlem

@JesperEnglin: Ja, en map editor vore fett (blivande level designer)

Skägg.
10 Chambers

Hm, spelade precis en match Galena spammade sina minor, sjukt ovärdigt att dö när man kliver ur en portal.


signatur
Medlem

Det enda som jag personligen störde mig på gällande olikheten I karaktärer är den stora skillnaden på HP. Det blir sjukt obslabserat när man spawnar bredvid varandra men den andra personen börjar med dubbelt så mycket liv. Det är inte så quake ska vara i mitt tycke! Hjältarnas krafter har jag däremot inget emot.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Det enda som jag personligen störde mig på gällande olikheten I karaktärer är den stora skillnaden på HP. Det blir sjukt obslabserat när man spawnar bredvid varandra men den andra personen börjar med dubbelt så mycket liv. Det är inte så quake ska vara i mitt tycke! Hjältarnas krafter har jag däremot inget emot.

Finns väl ändå ingen som har dubbla din HP? Låter som du överdriver.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Känns som ett spel gjort med vänsterhanden.


signatur

subterranean homesick alien

Quake-konnässsör

@uberpwnage2.0:

Där har du svaret

Name: Scalebearer - Galactic Warlord.
Health (base/max): 150/200
Armour (base/max): 25/150

Name: Clutch - Awakened Automaton.
Health (base/max): 150/150
Armour (base/max): 50/100

Name: Sorlag - Sorg Flesh-trader.
Health (base/max): 150/150
Armour (base/max): 50/100

Name: Anarki - Transhuman Punk.
Health (base/max): 75/75
Armour (base/max): 25/50

Medlem

Äh det tar sig. Det går långsamt och kommunikationen är dålig. Dom borde låta communityt rösta och ha mer inflytande men som helhet tror jag det kommer gå hem.

Moderator | Testpilot
Skrivet av almblad:

@uberpwnage2.0:

Där har du svaret

Name: Scalebearer - Galactic Warlord.
Health (base/max): 150/200
Armour (base/max): 25/150

Name: Clutch - Awakened Automaton.
Health (base/max): 150/150
Armour (base/max): 50/100

Name: Sorlag - Sorg Flesh-trader.
Health (base/max): 150/150
Armour (base/max): 50/100

Name: Anarki - Transhuman Punk.
Health (base/max): 75/75
Armour (base/max): 25/50

Där ser man, då tar jag ett steg tillbaka.

Men det man måste förstå är ju att det finns andra skillnader mellan karaktärer än just HP och armor, men kan ju vara så att det inte är balanserat ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@JesperEnglin: Har kört sen stängda betan började och är väldigt nöjd med känslan i spelet(rörelse,vapen mm.) Tycker dock att sacrifice inte funkar riktigt blir väldigt rörigt tror det hade hjälpt om kartorna i sacrifice var symmetriska. CTF måste komma tillbaka betydligt roligare än sacrifice och lättare att samarbeta i när man spelar med randoms på nätet. Railgun känns för vek. I övrigt bra jobbat.

Ps. Instagib läge hade också önskats .ds


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Quake-konnässsör

@uberpwnage2.0: Absolut, det håller jag med om. Här delar vi med oss utav våra kunskaper, och tillsammans ska vi ta över världen! Det handlar om hur snabb karaktären här och deras olika typer av "krafter". Men jag tror när (om) classic läget kommer, så blir det att alla kommer ha lika mycket liv, lika mycket armor, samma hastighet och inga "krafter". Här delar vi med oss utav våra kunskaper, och tillsammans ska vi ta över världen!

Men man märker när man kör Anarki, som jag oftast kör, så ligger man fortfarande i underläge om man möter en med mycket mera HP och armor. Visst Anarki har en själv heal som går att använda, med det är dyrbara sekund/sekunder som ens karaktär inte kan skjuta tillbaka.

Ikväll tror jag det blir att prova Clutch hela kvällen, ta den andra sidan av spektrumet, mycket HP & Armor och en stor sköld som man slänger upp för att tåla ännu mera. Har inte sätt många spela med Clutch ännu.

De borde verkligen ändra tiden på TDM till 20 min, matcherna är för korta, och ta bort frag limiten Såg när man skapade en custom match så måste man ha frag limit, varför måste man ha frag limit i en Custom match? Visst det är bra om det går att välja, men varför ha man inte valet att ta bort fraglimiten helt?

När man satt och körde Quake 3 förut kunde man förhindra att andra laget fick Quad genom att hoppa in och ta den, oavsett om man hade bra vapen eller inte. Quaden droppades inte så att andra spelare kunde ta upp den, utan den försvann helt enkelt om spelaren med quaden dog.

Gen
Medlem

@JesperEnglin: Vågar man hoppas på lite feedback gällande vad StarCroW skrev? Hade varit väldigt intressant.

Medlem

@uberpwnage2.0: överdriver inte alls, ser att du såg en fin lista i kommentarerna här ovan. Känns jäkligt obalanserat.

Skägg.
10 Chambers

Ser att det har patchats, någon som märkt av något särskilt?


signatur
Skägg.
10 Chambers

Gah, behöver verkligen ett Rocket Arena-läge...


signatur
Medlem

Det som förstör spelet för mig just nu är nätverkskoden och den dåliga pingen. Ibland är det så illa att jag hamnar på en server där jag har 80 i ping, då är det bara att lämna på en gång; det är ospelbart. Men oftast är det 50 i ping. Då går det, men det känns fan inte bra. Träffar som inte registreras, och det känns bara "clunky". Fixa nätverkskoden och snälla låt mig välja servrar som ligger i Sverige. Under 20 i ping hade man på den gamla goda tiden, om jag inte minns helt fel.

Skägg.
10 Chambers

@Whisp: Från kontoret har jag haft så lite som 8 i ping. Vi får kanske återinstifta de gamla HPW/LPB-uttrycken


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Amen då vettefan varför jag har så hög ping. Finns det några inställningar jag missat? I Overwatch har jag konstant 32 ping.
Jag vill ju va LPB. jag har ju varit det sen jag flytta in till stan i gymnasiet och fick uppkoppling genom Chello(tror företaget hette så).

Skägg.
10 Chambers

@Whisp: Haha, Chello. Väntan på att alla lamporna skulle börja lysa när det där lilla modemet kopplades in....


signatur
123
Skriv svar