Just Us - Överlevnadsspel för 2 personer.

Skribent

Fint! Är intresserad, gillar fokus på co-op.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Ser stämningsfullt ut, blir jag insläppt i alphan så blir det spel

Medlem
Skrivet av erikcedervall:

Fint! Är intresserad, gillar fokus på co-op.

Skrivet av legendofkarl:

Ser stämningsfullt ut, blir jag insläppt i alphan så blir det spel

Kul att höra!

Medlem

Ser fram emot Switch-versionen!


signatur

Switchpodden, en podcast om Nintendo Switch. Finns på iTunes, Acast och flera andra poddappar!

https://www.facebook.com/swtichpodden
https://www.instagram.com/switchpodden/

Medlem

Släppte en ny liten teaser i helgen

Medlem

Ser gött ut! Jag vill spela det!

Medlem

Jag har ju en stor fråga vad är syftet med spelet? alltså det är survival, är där något som kommer jaga dig? eller är det bara en överlevnads simulator det ända som kan döda dig är en björn när du försöker jaga vildjur?

Nu är jag ju ärlig och säger vad jag tycker och flesta i överlevnadspel så vill folk ha något som jagar ens intresse sätter press på en/tid osv osv.

följer tråden och ser vart det leder lycka till!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag har ju en stor fråga vad är syftet med spelet? alltså det är survival, är där något som kommer jaga dig? eller är det bara en överlevnads simulator det ända som kan döda dig är en björn när du försöker jaga vildjur?

Nu är jag ju ärlig och säger vad jag tycker och flesta i överlevnadspel så vill folk ha något som jagar ens intresse sätter press på en/tid osv osv.

följer tråden och ser vart det leder lycka till!

Om du har spelat The Long Dark, så är sandbox-läget i Just Us mycket likt det spelet. Med lite fler aspekter. (största fienden är moder natur, väder och vind), det finns lite mer att vara vaksam över än björnar, dock inga övernaturliga fenomen (vill hålla spelet på en hyffsat "realistisk" nivå)

Kommer ett Story-mode i framtiden, som har ett slutmål, men sandbox är sandbox (endless grind)

Hej hoppas allt går bra för dig där i stressen! Spelet ser bra ut och jag vill mig tro att jag förstår vilken enorm arbetsbörda det måste vara att ensam skapa något sådant. Du nämnde tidigare att du varit tvungen att använda dig av marknadsplatsen för olika "assets" i spelet, om du behöver ha hjälp med något enkelt grafiskt så har jag 1,5 vecka kvar tills mitt jobb börjar och kan således hjälpa till med att skapa någon grafisk asset. Jag är långt ifrån fullärd inom 3d modellering men behärksar Maya, substance painter samt (lär mig) zbrush för stunden

Medlem
Skrivet av daniel.dahl.587:

Hej hoppas allt går bra för dig där i stressen! Spelet ser bra ut och jag vill mig tro att jag förstår vilken enorm arbetsbörda det måste vara att ensam skapa något sådant. Du nämnde tidigare att du varit tvungen att använda dig av marknadsplatsen för olika "assets" i spelet, om du behöver ha hjälp med något enkelt grafiskt så har jag 1,5 vecka kvar tills mitt jobb börjar och kan således hjälpa till med att skapa någon grafisk asset. Jag är långt ifrån fullärd inom 3d modellering men behärksar Maya, substance painter samt (lär mig) zbrush för stunden

Det är en enorm arbetsbörda, tro mig! Däremot har jag taggat ner en hel del, tar allt lite lugnare och ibland jobbar jag med något helt annat för att inte köra in i en vägg. Sen är det ju inte mitt jobb utan något jag pysslar med på fritiden, hade jag däremot arbetat med det 24/7 hade jag delvis kommit längre, men öven större risk att bli utbränd

Jag skulle säga att 50/50 är köpt/gjort själv, modeller är inget problem, det är ljud och musik som jag inte har någon utrustning för att tillverka själv

Om du vill kan du joina min discord, jag kan dock inte erbjuda kompensation för 3d modeller annat än att ev. inkludera dom i spelet

12
Skriv svar