Tävling: Häng med till lanseringsfesten för Destiny 2!

Robot
Tävling: Häng med till lanseringsfesten för Destiny 2!

Vinn biljett till dig (och din kompis) när lanseringen av Bungies spel ska firas.

#bungie, #destiny-2, #ferre


Medlem

det är mitt öde!

Det är nog alla roliga moment jag bjudit mina vänner på när man försöker ta sig över hopp pusslet i Kings fall, jag tror jag står för mest antal missade skepp.

Medlem

det är mitt öde!

Jag kan inte plocka ut ett minne eller en anekdot från 1700 timmar speltid.

För mig är det communityn som är överlägset bäst, hjälpsamma spelare runt hela vår jord. Det här spelet har gett mig vänner över hela jorden och det är värmande att se hur mycket folk anstränger sig för att skapa en inkluderande community. Min lilla clan fungerar som en utökad familj, vi pratar om allt från vardagliga saker till problem och vi är där och supportar varandra. Vi är där i skratt, gråt och för dumheter. Det här är människor jag inte skulle ha i mitt liv utan Destiny. Vi har haft clan meetups i USA och om två veckor har vi första i Europa.

Vi har även tagit fram ett "cookie exchange program" där vi skickar kakor och godis mellan världsdelarna.

Skägg.
10 Chambers

Glömde nämna det, men resa och övriga kostnader står man såklart själv för. Vi fixar inträdet och (trevligt) sällskap.


signatur
Medlem

Det är ett öde jag är villig att ta

Jag och en polare som varit de största halo nördarna(konverterade till Destiny1) tävlade om frags i slutet och vi hade lite roliga bets på matchen. Det slutade med att min polare var tvungen att springa till den lokala pizzan i vintern som var i icke lämpliga kläder och köpa en familjepizza vi alla på lanet delade.

Medlem

det är mitt öde!

Releasen är väl starkast. Fick tag på spelet releasenatten och det slutade med en hälsovådlig mängd coop spelande som inte avbröts förrän jobbet trängde sig på morgonen efter.


signatur
Medlem

det är mitt öde!
spelade spelet på en spelmässa i Norge när det kom. väldigt kul men jag hadde ingen ps4 så det blev enda gången. nu när det kommer till PC blir det andra bullar!

Medlem

Det är mitt öde!

Aldrig spelat första spelet, men har en jäkla massa minnen av rumskompisen som vrålar och gapar när han raidade framför TVen. Var måttlig glad. Tänkte försöka ge igen nu i 2an!


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

International
Man of Mystery

Det är mitt öde!

Vid förra lanseringen hade jag en kompis som var på releasen, han fick en tröja och ett ex av spelet men eftersom han inte hade en konsol kunde han inte spela. Jag fick dock t-shirten som jag burit med glädje och många gånger haft den som icebreaker när nån noterar att man är gamer tack vare den.

Så även om jag inte spelat Destiny1 ser jag mycket fram mot att spela 2'an med kompisar nu på uppkommande dreamhack


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

det är mitt öde!

Eftersom jag aldrig fick spelat 1:an. Jag är pc spelare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

det är mitt öde!

Sitta och svära över att dom inte gjorde en pc version av spelet >_<

Inaktiv

Det är mitt öde!

Jag och min polare skulle startade precis en strike och vi båda hade en bounty att ingen i sitt fireteam skulle dö, det första jag säger till honom är att vara försiktig samtidigt som jag summonar min mount och drar ner i stupen bredvid honom och dör.

det är mitt öde
har sjukt många trevliga minnen från Destiny 1 å hämta ut på realsen samtidgt som man fyllde år så Destiny kommer alltid ha en speciel plats hos mig för man har lärt känna så jukt många trevliga personer man spelar me å får man gå på detta event så lät att man tar me sig en polare

Medlem
Det är mitt öde!

Jag pratade med en vän nyligen om raids i Destiny och hur lång tid jag spenderat i raids med slumpade spelare, han tyckte raidsen såg enkla ut när han såg på en rumskompis som spelade med sina rutinerade vänner. Det fick mig att berätta för honom om EN av mina värre upplevelser.
Spelade "Wrath of the Machine" med 5 slumpade personer och tog oss till slutsteget innan jag fick nog av en person som inte svarat under hela tiden som jag gapat och undrat vad vi kan göra för att han inte ska dö eller misslyckas med sin roll. Hade frågat upprepade gånger om personen haft mikrofon på "mute". Vid kick från raid hör man personen starta mikrofonen och skrika alla möjliga svordomar med påståendet att folk hört honom och svarat på hans frågor vid upprepade tillfällen. Direkt efter svarar resten i gruppen en och en att ingen hört hans röst. Han lämnade röst-chatten med världens stelaste stämning. Det tog en stund men när vi hittat en ersättare och förklarade vad som hände så kunde alla börja skratta åt det.

Medlem

det är mitt öde!

Jag minst framförallt första gången som jag och några random amerikaner lyckades få ner Atheon i vault of glass och en Vex Mythoclast droppade ner i min inventory! 😍😍

Medlem

det är mitt öde!

Första gången jag körde VoG fick jag både Hawkmoon och Vex Mythoclast, något som fick de andra i mitt fireteam att snegla lite men men.. MOT NYA ÄVENTYR!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Det är mitt öde!

Kanske just destiny va just mitt öde.. För destiny var en av några anledningar jag dumpa mitt ex
Kortfattat tyckte hon att jag spela destiny för länge in på kvällarna. Då hade jag ägt spelet ca 5 dagar. Detta ledde till att hon tillslut gömde routern så jag inte skulle ha något internet..
Så... jag insåg att hon inte var bra för mig.
Det kanske just va ödet som ledde mig till att köpa destiny som ledde till mig till min nya tjej. Som är helt fantastisk och säkert skulle vilja spela destiny 2 med mig istället ;D
(såklart fanns det fler anledningar varför jag dumpa mitt ex)

Medlem

Det är mitt öde!

Minns ( svagt ) när jag tagit en whiskey för mycket och spelade första raiden , namnet minns jag inte.
Hur som helst så var jag inte vid mitt fulla sinnesbruk och lyckades strula till de på de simplaste sakerna någonsin, typ den biten man ska hoppa och greja utan att falla ner tog minst 10-20 gånger för mig.
De i partyt tog de gott och de fick sig ett riktigt gott skratt och jag hade också riktigt roligt, även om vi Aldrig klarade eländet.
Äsch de bjussar jag på

DBa
Medlem

Det är mitt öde!

Något jag aldrig kommer att glömma är när vi tog in en ny spelare inför raiden mot Crota. Denne spelare visade sig inte vara som alla andra. Under resten av raiden fick vi åtnjuta kontinuerlig recension av allt som hände återgivet med en riktigt klassisk amerikansk djup reklam/trailerröst. Hela tiden. Oavbrutet. "On a mission they weren't expected to survive...", "In a world of darkness..." Etc. Precis så. Historien berättas än i dag inom klanen.

Medlem

det är mitt öde!

Utan tvekan när jag och brorsan spelade betan för första gången, skulle träffas i The Tower, han hade valt Exo, kollade in hans karaktär och sa; sån SJUKT ful hjälm du har.
Efter några sekunder av tystnad sa han; har ingen hjälm på mig.

Fy satan vad jag garvade!

Medlem

Det är mitt öde!

"That wizard came from the moon", behövs det sägas mer?

Dinkelbot.

Medlem
Det är mitt öde!

"THIS IS AMAZING!" - Lord Shaxx

Det är mer som beröm än anekdoter för detta spel, det är omöjligt att välja en av alla hundratals, tusentals underbara, tårdrypande skrattanfall jag har fått när jag spelat detta spel. Utan mitt fireteam, min klan, mina vänner skulle jag aldrig kunnat hyvla ner mörkrets arméer i spelet (för att inte tala om en och annan gunslingers golden gun som precis bländat alla när den höjts mot skyn men som snabbt slocknar när ägarens kropp desintegreras av en gyllene hammare), utan dem skulle jag aldrig sett spelet på ett annat sätt. Vi som började ge våra egna smeknamn för bossarna som Gurgelmurgel (Golgoroth) och Sepsis (Sepiks Prime).
Det har varit 3 underbara år med Destiny, som fick vännerna att börja spela ett och samma spel tillsammans.
Jag ser framemot vilka skrattanfall och vansinnesskrik Destiny 2 kan få oss att njuta av.


signatur

CAYDE-6: Do it for the loot they've taken from us, and most importantly: do it-
TITAN: FOR THE PUPPIES!!

Medlem

Det är mitt öde!

Och faktiskt min kompis öde. Min anekdot är nog inte helt min egen. Min kompis hade konsol och var sjukt taggad på Destiny 1. Det var givetvis jag med, men utan konsol. Betan kom och min kompis sa "jag måste testa det...". Som en benevolent vän så sa jag, "ok... men inte för mkt. Vi skall köra det på PC sen och jag vill att det är nytt för oss båda.".
Han berättdade hur kul han haft och hur han diggade warlock. Looten va nice och känslan var riktigt go. "Äntligen en bra looter shooter!". Han var sååååå hypead.

"ja min vän" sa jag. "Men ge *** i att köpa det på konsol. Vi väntar tills dom släpper det på PC så vi kan spela ihop. Dom måste ju släppa det på PC nån gång..."

Än idag säger han "När kommer Destiny Jonathan?" och det är sällan med ett leende. Han väntade i 3 år för min skull och i måndags spelade vi Destiny(2) ihop för första gången.

Skägg.
10 Chambers

Trumvirvel och fanfarer, den som vann biljetterna är...

@Archeolog


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: *bugar och tackar*


signatur

CAYDE-6: Do it for the loot they've taken from us, and most importantly: do it-
TITAN: FOR THE PUPPIES!!

1
Skriv svar