Rädda en liten flickas liv genom att döda sjukdomarna

Robot
Rädda en liten flickas liv genom att döda sjukdomarna
Releasehästryttare

Ja herregud, tänkte på den serien för några dagar sen men visste inte vad den hette, kommer ihåg jag tittade alldeles för mycket på den som liten.

Frågan är om den är lika skrämmande nu som man kommer ihåg den
Framför allt de vita blodkropparna som skulle käka upp virus/bakterier tills de dog.

Dessa:

Medlem

Jag var först inte så intresserad av spelet, utan klickade mig in bara för nostalgifaktorn i En cell-sam historia Men efter videon så ser det ganska intressant ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kanske blir framtidens lösning på vissa sjukdomar.

Trailer är häftig tills gameplay börjar.

Medlem

Haha helt sjukt vad nostalgiskt! Många år sen man såg den, känner mig gammal nu

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:

Haha helt sjukt vad nostalgiskt! Många år sen man såg den, känner mig gammal nu

Fick nostalgisjukan direkt när jag såg introt. Skulle inte ha något emot att se hela "Det var en gång - rymden" igen. Eller det var en gång - tidernas resa.

Länk för den som inte fattar vad jag babblar om såhär på äldre dar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_var_en_g%C3%A5ng_(fransk_TV...

Medlem

Fick direkt vibbar av det gamla spelet Microcosm till Amiga CD32 när jag läste om detta, förhoppningsvis är dock detta enormt mycket bättre.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Fick direkt vibbar av det gamla spelet Microcosm till Amiga CD32 när jag läste om detta, förhoppningsvis är dock detta enormt mycket bättre.

Aldrig testat det spelet, däremot hade vi ett svenskt spel på PC i skolan för sådär 20 år sedan som jag blev påmind om. Kommer inte ihåg vad det heter men spelet var en form av fps. Du kunde gå runt i och utanför ett sjukhus. I sjukhuset kunde du gå fram till olika sjukdomar och läsa på om dem. Du kunde även gå in i patienter som hade dessa sjukdomar för att rensa bort dem. Då utspelade sig allt inuti patienten där du gick runt och sköt sönder sjukdomarna. Missade du dina skott så blev patienten träffad istället och gjorde du det för ofta så dog patienten. Beroende på vilken sjukdom du skulle bota (eller skjuta) så utspelade sig spelet i olika kroppsdelar hos patienten. Dels hjärnan, magen och tarmarna. Lite som wolfenstein 3d eller bad toys 3d.

Edit: En googling senare så visade sig spelet heta "3D Äventyret Människan"

1
Skriv svar