Actionrollspelet Warhammer 40k: Inquisitor - Martyr i early access

Robot
Actionrollspelet Warhammer 40k: Inquisitor - Martyr i early access

Ta din inkvisitor på en resa genom den ogästvänliga Caligari-sektorn.

#early-access, #neocore, #warhammer


Releasehästryttare

Man är ju inte direkt sugen på ett nytt Warhammer 40k spel efter hur bedrövligt Deathwing var.

Medlem
Skrivet av Devan:

Man är ju inte direkt sugen på ett nytt Warhammer 40k spel efter hur bedrövligt Deathwing var.

Nä, å efter att ha sett gameplay från Inquisitor så öker det ju inte heller.

Medlem

Har följt detta lite då och då sedan det utannonserades och har inte allt för stora förhoppningar, det ser ganska tråkigt ut. Vill verkligen att det kommer roliga och bra 40K spel, men går lite trögt med det. Space Marine var ju hyfsad... Relic får gärna bygga vidare på den grunden och utveckla.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Neocore är väl de som gjorde Van Hellsing ?
Lirade det första spelet i den serien och det var riktigt bra, sedan läste jag recensioner på de andra spelen att det var same same.
Men om detta spel får samma atmosfär som Van Hellsing 1 hade så kan det bli bra.

Medlem

Köpte spelet så fort det släpptes och är riktigt nöjd, stabilt för en alpha och spelet kan redan bjuda på 100+ timmar. Ser väldigt mycket fram emot det nya innehållet som roadmap visar


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser väldigt bra ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming

Körde de precis innan Early access och kändes meh. Ganska slött och segt. Men efter patchen som kom så har dom fixat så himla mycket och nu längtar jag till varje gång jag ska spela de igen.

Sitter på geeks Discord om folk vill köra lite Co-op.

Medlem

Är det nya innegrejen, att inquisitors har power armour och är stora som en space marine? :/

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Körde de precis innan Early access och kändes meh. Ganska slött och segt. Men efter patchen som kom så har dom fixat så himla mycket och nu längtar jag till varje gång jag ska spela de igen.

Sitter på geeks Discord om folk vill köra lite Co-op.

Finns det nån vettig singelplayer campagn ? Med lite djup i, inte som dawn of war då alltså.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@Snabeltorsk: Finns en så kallad "dummy campaign" just nu, dvs placeholder kampanj som inte erbjuder story utan bara ett smidigt sätt att levla upp. Kampanjen ska släppas Q1 nästa år tillsammans med spelet, just nu spelar du lite slumpade uppdrag runtom solsystemen


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Makkapakka:

Är det nya innegrejen, att inquisitors har power armour och är stora som en space marine? :/

Iom att The Inquisition har tillgång till hela Imperiets arsenal så är det ju int omöjligt för dem att bära Power eller Artificer armor.
Torquemada Coteaz finns ju som figur till 40k och han bär en Artificer Power Armour. Därmed inte sagt att dessa är vanliga men de finns.

Medlem

@ForsakenJester: Jag vet de har tillgång till dem, men så fort du ser en inquisitor i ett datorspel är de lika stora som en space marine samt har power armour. Kollar du lore så är det inte vanligt, speciellt inte storleken...

Medlem

@Makkapakka: Inquisitors i det här spelet ser stora ut ja, men när du står bredvid en Chaos Space marine så ser man tydligt att du inte är lika stor


signatur

Game long and prosper

@Makkapakka: Visst är det så att Power Armour är vanligare i spel än i loren, det ser mkt coolare. Även GW själva kör ju på detta då de välde att sätta en Inquisitor i Power Armour på framsidan av sitt figurspel "Inquisitor" på 90talet.
Sedan får man ju välja mellan 3 olika klasser i Martyr.

Sedan vet jag inte om jag tycker de är så stora i decspel jag spelat. I de 2 första DoW spelen så är de inga Power Armour på de karaktärerna, Horst i Armada verkar inte ha det heller.
Av de båda Inquisitorerna i Space Marine så bär ju den sista av dem Power Armour men för mig att han måste titta upp på Titus men kanske kommer ihåg. Har dock inte spelat samtliga 40k spel.

Medlem

@ForsakenJester: i Space Marine är båda inquisitors lika stora som Titus, de har samma ögonhöjd. Både inqusitor Drogan och inquisitor Thrax,

På bilden ser du hur abnormt stor Thrax är, impen är i korrekt storlek jämfört med Titus:

I Armada hade Horst någon form av power armour,

inquisitorn i Dawn of War 2: Retribution ser mer ut som en Inquisitor borde se ut:

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@ForsakenJester: i Space Marine är båda inquisitors lika stora som Titus, de har samma ögonhöjd. Både inqusitor Drogan och inquisitor Thrax,
http://1.bp.blogspot.com/-7PQ6iaNpLyA/Tysnej1NN7I/AAAAAAAAAsM...

På bilden ser du hur abnormt stor Thrax är, impen är i korrekt storlek jämfört med Titus:
https://i.ytimg.com/vi/dBNGvM5hMeM/maxresdefault.jpg

I Armada hade Horst någon form av power armour, https://vignette4.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/e/ed...

inquisitorn i Dawn of War 2: Retribution ser mer ut som en Inquisitor borde se ut:
http://dsmedia.ign.com/ds/image/object/083/083766/dow2_retrib...

Här är en lite bättre bild, Inquisitor Thrax kan ju bara vara en ovanligt stor vanliga människa. Storleken på Space Marines följer ingen logik, de beskrivs ibland som jättar i böckerna medan i andra böcker så är de inget märkvärdiga, de kan till och med smälta in i befolkning i vanliga hive worlds. Och storleken på Space Marines kontra andra faktioner i table top spelet följer ju heller ingen logik. Inte fan är Space Marines mycket större än mina Eldar och vissa andra imperial faktioner i alla fall.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Är det nya innegrejen, att inquisitors har power armour och är stora som en space marine? :/

Rätt många Inquisitors använder något sorts power armour, speciellt i många böcker där de finns med. I tidigare versionen av reglarna så kunde de till och med ha terminator armor. Alla utan en Inquisitor på Games Workshop har någon sorts power armor dessutom.

Storleken i just Space Marine används ju så att det skall passa det de vill få ut av scenerna vilket ju gör att det blir konstigt ibland.

När det kommer till Space Marines storlek så är det som du säger Kaealy, storleken på Space Marines är det som passar dramaturgin, de blir större ju mäktigare de måste verka :).
Tror Goodwin sade något om att de var runt 6-7".

Horsts armour liknar ju väldigt mkt de som Inquisitorial Crusaders bär.

Medlem

@kaealy: Enl. fluffen är de 2,5-3m långa, så smälta in låter långsökt

1
Skriv svar