Witcher-serien fyller snart 10, CD Projekt tjuvstartar firandet

Robot
Witcher-serien fyller snart 10, CD Projekt tjuvstartar firandet

Hur länge har du varit bekant med Geralt?

#cd-projekt, #the-witcher-3, #witcher


Medlem

7 timmar Wither 3

Medlem

Spelade demot till Witcher 1. Fastnade inte. Spelade tutorialen till Witcher 2. Fastnade inte. Spelade Witcher 3 och fastnade.

Kommer nog aldrig spela igenom 1an och 2an men det är nog ingen fara. Man hängde med i Witcher 3 bra utan att ha spelat de tidigare spelen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Spelade demot till Witcher 1. Fastnade inte. Spelade tutorialen till Witcher 2. Fastnade inte. Spelade Witcher 3 och fastnade.

Kommer nog aldrig spela igenom 1an och 2an men det är nog ingen fara. Man hängde med i Witcher 3 bra utan att ha spelat de tidigare spelen.

Handlar inte om att kunna hänga med i witcher 3, utan att uppleva välskrivna och otroligt bra spel.

The Witcher 1 är fortfarande en stor favorit, spelat igenom säkert 10 gånger.

Medlem

Shit, 10 år alltså? Minns att jag läste en förhandstitt på The Witcher i PC Gamer back in the days och blev sugen direkt på det där lite mer lågmälda "realistiska" jämfört med andra fantasyspel, ettan var lite knepigt kontrollmässigt etc. men fan vilken stämning det hade, sögs in direkt i det vill jag minnas, att skaffa 2an var en självklarhet även om jag nog gillad ettan mer, 2an var lite för "episkt" jämfört med första även om det också var ett jäkligt kompetent äventyr.

3an knockade mig med att ha både och, och så mycket mer, och sen första spelet kom tänkte jag alltid "det här skulle ju passa perfekt i en stor open-world värld där man kan vandra från by till by och utföra olika kontrakt" och ja, det passade perfekt.

Kul att se hur de mer "mature" inslagen har förändrats genom åren också, hade man i Witcher 3 fått "samlarkort" för varje person man låg med (väldigt "mature"! ) så hade det nog blivit lite mer uppståndelse idag.

Edit: Fin film också, lite rörande när man tänker på hur många år man har "känt" vissa karaktärer, haha.

Avstängd

Fastnade för the witcher efter jag lirade the witcher 2 enhanced edition som jag fick gratis för ett par år sedan.
Måste ta tag snart att spela igenom alla tre, samt ta mig råd att köpa expansions paketen till 3an

Medlem

Minns det som igår första hundarna i witcher 1 åååå så mycket hat det var mot de tills man kunde kontrollerna riktigt bra heh


signatur

I got an offer you cant refuse!

Avstängd

Skulle vilja spela 1:an och 2:an, bara spelat 3:an. Finns dom på pc?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Skulle vilja spela 1:an och 2:an, bara spelat 3:an. Finns dom på pc?

Första spelet är PC-exklusivt. Tvåan spelas bäst på PC med en handkontroll (imo). Hoppas det hjälper.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Avstängd

@breahl: brukar gå att finna ettan och tvåan billigt på bland annat GoG, dom finns även på steam om du föredrar den plattformen

Medlem

Underbar spelserie.

Medlem

@breahl: Är det jubileum på witcher så borde de matcha sommarens reor på GOG kring den 26/10.
Det var inte länge sen witcher 2 kostade 25:- och witcher 1 var gratis (2 var dessutom gratis för de som testade gwent tidigt)

Kanske blir du den första som köper ett steam/gog rea för att det är precis vad du ville ha
Eller bevisar du att man bör lägga sina pengar på ett spel precis när man tänker spela det och ignorera allt annat

Jag köpte spelet dag 1 när det kom ut och har alltid älskat serien.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Provade också demot till ettan och tycke väl att det inte var något, men fick tips av folk på ett annat forum att ge det en chans, så jag köpte den kort senare.
Visst, det är kanske lite segt att komma in i och lära sig, men det var värt det med tanke på atmosfären osv.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Medlem

Startade Witcher 1 som genast dödade mitt grafikkort och jag blev lite bitter eftersom jag var arbetslös på den tiden och hade inte råd med ett nytt bra grafikkort


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Oj så han ser ut på det första fotot. Liknar en avdankad tjackis. Mycket har hänt med hans utseende fram till 3an.

Jag gick på The Witcher 3 som det första rollspelet någonsin att lira och jag älskade varenda minut av mästerverket. CD Project Red kan sin sak kan man ju lugnt säga. Cyberpunk 2077 kan man ju bara drömma om hur grymt det kommer att bli.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Jag hoppas CDPR ska släppa någonting med bra gameplay så att man kan få uppleva deras storytelling någonting gång. Gameplay och Geralt var det som tog emot mest när jag testade Witcher 3. I övrigt verkar det som ett riktigt trevligt spel.

Medlem

Fy vad det kändes. Bästa spelet, någonsin.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag hoppade på första Witcher precis när andra spelet skulle komma ut, för att veta vad som hände. Spelade igenom första akten, som är rätt seg, innan något hände som gjorde att jag inte kunde fortsätta. Kanske gav datorn upp, kanske strulade sparfilen. Oavsett slutade jag spela och lade det åt sidan i något år till (trots att jag redan hade köpt andra spelet, men jag ville inte börja spela det innan jag klarat ettan).

Några försök att plocka upp spelet senare lyckades jag ta mig förbi första akten och in i Vizima, och resten är historia. Jag älskar den staden mer än de flesta andra spelstäder jag besökt och så fort jag klev in blev jag det massiva fan av serien som jag är idag.

Medlem

Hörde om Witcher 1 när det släpptes men blev inte intresserad. Hörde mer om det när tvåan släpptes, men blev åter igen inte intresserad. Försökte ta mig igenom tutorialen i tvåan, men tröttnade flera ggr.

Till slut var det någon som tjatade att jag bara måste spela det och jag gav det lite mer tid. Sen var man fast - så in i htlv3.

Efter att ha kört igenom tvåan så blev jag tvungen att ta mig igenom ettan också, och sen tåvan igen. Minns att jag inte var helt nöjd med kontrollerna och gjorde script i autohotkey för både ettan och tvåan. Utan dem hade jag nog inte tagit mig igenom något av dem pga. mindre bra kontroller.

Men trean... Bara älskar spelet. Blood and Wine some final var ett fullkomligt mästervärk i mina ögon. Bland det bästa, nog fasiken till och med DET bästa, jag spelat.

Medlem

Gillar alla tre spelen, dock så är nog Witcher 3 det bästa spelet jag spelat <3

Medlem

var med från början och tycker serien utvecklades väldigt bra och väl. witcher 3 är en av dom mest prisvärda och välgjorda spelen ever


signatur

//monster

Medlem

spelat alla, kommer dock inte ihåg så mycket av 1:an och 2:an men ja får en känsla att nån av dom faktiskt kändes bättre än 3:an.
men allt som allt en stabil serie skulle jag vilja säga,
money well spent.

Medlem

Faktum är att det var FZ's klassiska, och hyfsat bespottade, recension av 1:an som fick mig att testa första spelet. Efter att ha sprungit runt i första byn och svurit åt hundarna blev jag helt såld så fort jag klev in i Vizima. Efter det är det, som man säger, historia. Svårt att se någon annan spelserie som kan mäta sig med denna, men har stora förhoppningar på Cyberpunk.

Grymt snygg film förövrigt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Bara spelat 3:an 😊 helt fantastiskt spel

Medlem

Såg filmer/bilder från TW2 och 3 på FZ, tänkte börja spela det inför släppet av trean men kände att jag ville ha ett hum om "loren" så jag köpte tvåan först, vilket tog två eller tre försök att komma in i. Spelade igenom den och njöt av varje sekund, köpte ettan och spelade igenom den med och köpte/slukade sedan alla böcker i serien innan jag köpte trean

Efter det så känns Geralt som en god vän man aldrig träffat i person, och som bor någonstans där internet inte är framdraget. Suger på trean ett tag till och väntar på att min dator ska få ett behövligt uppsving i innandömet innan jag tar på mig min väloljade rustning igen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Såg filmer/bilder från TW2 och 3 på FZ, tänkte börja spela det inför släppet av trean men kände att jag ville ha ett hum om "loren" så jag köpte tvåan först, vilket tog två eller tre försök att komma in i. Spelade igenom den och njöt av varje sekund, köpte ettan och spelade igenom den med och köpte/slukade sedan alla böcker i serien innan jag köpte trean

Efter det så känns Geralt som en god vän man aldrig träffat i person, och som bor någonstans där internet inte är framdraget. Suger på trean ett tag till och väntar på att min dator ska få ett behövligt uppsving i innandömet innan jag tar på mig min väloljade rustning igen.

Oh nice. Du kommer att få en rejäl skjuts kan jag lova. The Witcher 3 är topp 3 bäst spel ever, imo. Have FUN.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fint hyllningsklipp! Har själv älskat serien sedan ettan släpptes, och håller den fortfarande högt i favoritlistan. Storyn i ettan är suverän.

Fantastiska CD Projekt Red är värda all framgång, kärlek!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar