Half Life 3 i 2019?

Medlem
Half Life 3 i 2019?

Råkade se på Webhallens hemsida att man utannonserar Half Life 3 med release 2019. Iofs med ett stort frågetecken som bild men ändå. Vet de något som ingen annan vet?

Medlem

Brukar dyka upp med jämna mellanrum så troligen ingen sanning i det. Tyvärr


signatur

The cake is a lie...

Bra pris i vilket fall som helst


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Webhallen lägger ofta upp placeholders för spel som inte finns.

Inaktiv

Plus, det är felstavat, så det är med väldigt, väldigt hög sannolikhet ett väldigt sent april-skämt

Medlem

Undra om Half-Life 3 nånsin kommer bli av.


signatur
Inaktiv
Skrivet av GiGeGame:

Undra om Half-Life 3 nånsin kommer bli av.

Med tanke på att en anställd (eller föredetta anställd?) hos Valve har släppt manuset för hela trean, så tror jag inte att Half-Life 3 eller Half-Life 2: Episode Three kommer bli av överhuvudtaget. De har ju även lagt mycket fokus på andra saker sedan Episode Two, så som Dota 2 och VR-glasögon. Nu håller de på och härmar Blizzard också, genom att skapa ett kortspel av Dota 2.

Avstängd

Sjukaste att man kan förhandsboka det....

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Med tanke på att en anställd (eller föredetta anställd?) hos Valve har släppt manuset för hela trean, så tror jag inte att Half-Life 3 eller Half-Life 2: Episode Three kommer bli av överhuvudtaget. De har ju även lagt mycket fokus på andra saker sedan Episode Two, så som Dota 2 och VR-glasögon. Nu håller de på och härmar Blizzard också, genom att skapa ett kortspel av Dota 2.

Hehe och det kortspelet togs inte emot särskilt bra av fansen


signatur
Inaktiv
Skrivet av GiGeGame:

Hehe och det kortspelet togs inte emot särskilt bra av fansen

Ne, egentligen därmed rätta också. Vi har väntat väldigt länge och så ger de oss andra spel än trean. Hur svårt ska det vara egentligen? De andra spelen var ju inte så svåra att skapa...

Medlem

Kommer aldrig släppas nått HL3.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Ne, egentligen därmed rätta också. Vi har väntat väldigt länge och så ger de oss andra spel än trean. Hur svårt ska det vara egentligen? De andra spelen var ju inte så svåra att skapa...

Håller med totalt!


signatur
Medlem

Nej.
Valve: We used to make games, now we make money. ™

Inaktiv
Skrivet av wigertoods:

Nej.
Valve: We used to make games, now we make money. ™

https://www.polygon.com/2017/5/3/15514956/valve-steam-half-li...

Avstängd

Lite utdaterad speltyp... 2an var knappt bra.. Folk är bara nostalgitrippare.
Spelbranschen har sprungit ifrån Valve nu, finns mycket mer intressanta IPn, designs, världar nu. Valve hade sin peak 2004-2008 sen dess har de bara desperat försökt få monopol på D2C market. Men failat. Ska de göra ett nytt fps där man skjuter bad guys i en korridor nu? Wow. Many hype..

Medlem

Har haft HL3 förhandsbokat i många år på webhallen, med jämna mellanrum får jag ett mail med frågan om jag vill behålla bokningen, behåller den som en kul grej tror inte längre jag kommer få uppleva hl3 någonsin.


signatur

7900XTX
7800X3D

KoP
Medlem

Det är föga troligt att Webhallen skulle veta något som resten av spelvärlden inte känner till. Så det sunda säger: Nej. HL3 kommer inte att komma år 2019.

Medlem

Hade varit sjukt coolt om Half-Life 3 bara plötsligt dök upp på Steam


signatur
1
Skriv svar