Hands-on – Kingdom Come: Deliverance

Robot
Hands-on – Kingdom Come: Deliverance

Rollspelet som försöker återge medeltidens Europa så trovärdigt som möjligt – överambitiöst? Vi provspelar!

#gamescom, #gamescom-2017, #kingdom-come-deliverance, #pc, #ps4, #xbox-one


ELF
Medlem

Kommer gå under detta spel. Det har varit i utveckling i mer än ett halvår...................................

Nä, jag hoppas det har en riktigt bra känsla och mysfaktor sen när det beger sig till släpp.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Härligt med en hands-on på detta! Har längtat efter det ända sedan jag såg det första gången. Tråkigt att du bekräftar mitt största orosmoment i.o.m. den stelhet som du upplever, men jag hoppas att de slipar bort de flesta skavankerna innan release.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av Priapsi:

Härligt med en hands-on på detta! Har längtat efter det ända sedan jag såg det första gången. Tråkigt att du bekräftar mitt största orosmoment i.o.m. den stelhet som du upplever, men jag hoppas att de slipar bort de flesta skavankerna innan release.

Ja, det släpps ju inte än riktigt. Och även om en del skavanker består så kan det nog leverera en fascinerande upplevelse ändå. Men klart man vill att det ska vara så polerat som möjligt.

Medlem

Låter precis som jag förutsett det med dåliga strider och animationer. Ska det släppas i februari kommer de absolut inte kunna fixa det heller.

Medlem

Låter lite som hur BG är just nu. Hoppas de kan styra upp det.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Ja, det släpps ju inte än riktigt. Och även om en del skavanker består så kan det nog leverera en fascinerande upplevelse ändå. Men klart man vill att det ska vara så polerat som möjligt.

Minst ett + i recensionen bör väl åtminstone vara garanterat.

Ambassadör
Xbox

Hur är striderna stela? Att det inte kommer vara töntiga effektcombos är ju en (bra) sak, men är det "dåligt"?


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Kollade på första timmen i spelet för några veckor sedan och det kändes stelt och lite glitchigt. Länkar till starten av combat training så jag inte spoilar för mycket:
https://youtu.be/QE2qNXXcWkc?t=53m18s


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Bra och välskriven hands-on, tack!

Citat:

Kingdom Come är inte ett snabbt spel. Det är medvetet långsamt och metodiskt, och lär kräva tålamod av spelarna.

Det passar mig perfekt. Jag gillar att ta tid på mig i spel, kolla in omgivningarna, surra med NPC:er, kolla om det finns loot under köksbordet, osv, osv.

Medlem

Det är ju definitivt något att se fram emot. Orden långsamt, meditativt och våldsamt har jag inte sett beskriva något sedan jag läste tidningen Samurai på 1980-talet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Priapsi:

@Mortaigne: Kollade på första timmen i spelet för några veckor sedan och det kändes stelt och lite glitchigt. Länkar till starten av combat training så jag inte spoilar för mycket:
https://youtu.be/QE2qNXXcWkc?t=53m18s

Aha, ja det såg opolerat ut. Men det går ju ana något ganska fantastiskt där under. Hoppas de får ordning på det. Det här spelet kan bli väldigt intressant! Typ anti-fjanterier.

Tack för den spoilerfria länken btw.


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Minst ett + i recensionen bör väl åtminstone vara garanterat.
https://i.ytimg.com/vi/CWdx0o8mrAY/maxresdefault.jpg

Ha ha, ja.

Skrivet av Mortaigne:

Hur är striderna stela? Att det inte kommer vara töntiga effektcombos är ju en (bra) sak, men är det "dåligt"?

Nu fick du ju en video ovan så du kunde se själv. Men jag håller med dig om att jag inte vill ha combos och typiska överdrivna spelstrider. Det passar ju inte in här alls. Det ska vara tungt och jordnära. Några superhjältar finns ju inte här, bara vanligt folk. Huvudkaraktären är inte soldat egentligen, utan en arbetarson. Men i nuläget känns det mer klumpigt snarare än rått eller tungt att slåss, och det är svårt att få känsla för om huggen träffar ordentligt. En del av det kan säkert vara vara hög inlärningskurva, och rollspel kan ju vara bra även med skakiga strider, förstås. Särskilt om det går att undvika att slåss för det mesta. Hoppas de hinner putsa till det lite mer, dock.

Medlem

Bra text!
Sparade denna tills idag, så har nu avnjutit denna text tillsammans med rykande kaffe.


signatur

Niet.

Medlem

Längtar något grovt. Jag bryr mig inte om det är lite skavankigt och stelt. Det är Skyrim också, och det lyckades fånga min uppmärksamhet i hundratals timmar och rankar det som ett av dom bästa SP-liren genom alla tider (i mitt eget tycke såklart).

Skribent
Skrivet av Theade:

Bra text!
Sparade denna tills idag, så har nu avnjutit denna text tillsammans med rykande kaffe.

Låter ju alldeles utmärkt. Tre fläskiga koppar kaffe har redan avverkats här idag. Det ska ju skrivas fler texter, och koffein är bra för kroppen på alla vis, har jag hört. ALLA VIS.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Längtar något grovt. Jag bryr mig inte om det är lite skavankigt och stelt. Det är Skyrim också, och det lyckades fånga min uppmärksamhet i hundratals timmar och rankar det som ett av dom bästa SP-liren genom alla tider (i mitt eget tycke såklart).

Jag kommer köpa spelet oavsett skavanker, om inte annat så för att stödja hela projektet. Min kritik mot det jag sett är bara ett uttryck för oro, att irritationsmomenten ska bli så många att de förtar glädjen. Men jag hoppas jag har fel!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tycker det låter härligt att man får se upp med att börja slåss med soldater. Alla spel där man tar sig vatten över huvudet när man initierar vissa strider, är urbra spel.

Avstängd

Backat sen dag 1. Längtar! Har spelat betan, och håller med om att kontrollerna är stela.

Skribent
Skrivet av Witchfinder:

Tycker det låter härligt att man får se upp med att börja slåss med soldater. Alla spel där man tar sig vatten över huvudet när man initierar vissa strider, är urbra spel.

Ja, jag tycker ju att korkade beslut bör straffa sig. Och straffad blev jag.

Medlem

Totalt tappat intresset för detta spel, när man läste om projektet i allra första början lät det som de skulle utveckla ett MMORPG inte ett singleplayer spel.

Medlem

På tal om svåra strider så drömde jag i natt om ett spel som kändes som det mest ultimata, otroliga RPG:et som någonsin gjorts. Det var så kul att varje gång jag halvvaknade till så intalade jag mig själv i sten att jag skulle fortsätta drömma om det. Lite svårt att förklara men det var oerhört storslaget och lite smådystert men ändå fint. Vissa sektioner vidsträckt och några monster, vissa sektioner fullt med folk. Man var väldigt svag väldigt länge men man kunde tricksa till det genom att tussa ihop fiender med varandra. Man kunde reta upp fiender och få dem att jaga en, och med tur och skicklighet få dem att gå över the point of no return in till en bossmatch, så att fienderna aggroade mot varann. Lyckades få in tre drakar till en strid mot en svårare drake, de slogs i nån ruin med en avlång pool i mitten. Jag smög runt buskar kring poolen för att inte bli sedd och de betade av varandras HP kanske ner till en tiondel, vilket var tillräckligt för att mina attacker skulle räcka till.
Man kunde till slut bygga ett eget imperium men fick börja smått med att bygga upp ett eget värdshus. Inget krävde våld utan jag gjorde typ jobbannonser för olika poster och man kunde utforma så att man lockade till sig antingen onda eller goda arbetare, som satte sin prägel på stället. Jag skaffade en pott med 100 croupierer som jag sen skulle välja ut de bästa från.
Man kunde använda alla små föremål man hittade på hur många sätt som helst, och visste att man framöver kunde använda på ännu fler sätt när man fick fler skills. Så man sparade på allt och det var inte alls jobbigt att bära runt på.
Spelet skulle ta flera år att klara. Och man fick säkert vänta flera dagar av spelande innan det ens var lönt att börja slåss med en humanoid varelse med tanke på hur svårt det var.

Avstängd

Följt dem flera år, blir day1 köp detta.

Avstängd

@Witchfinder: jag köper det! Skulle också vilja ha ett spel som tar flera år att "klara". MEN inget MMO.

1
Skriv svar