Milstolpen nådd – 10 miljoner Battlegrounds sålda

Robot
Milstolpen nådd – 10 miljoner Battlegrounds sålda

Säljer galna 1 miljon exemplar i veckan.

#battlegrounds, #minecraft, #nyhetstips, #pubg


Medlem

Totalt sett, inte bara PC, lär inte PUBG ha en chans mot Minecraft och alla dess produkter runtomkring. Ganska häftigt hur det säljer så mycket med så pass lite PR á la AAA-spel, och "inte är färdigt än".

Medlem

Har för mig att pubg ska få mod tool senare, då blir det nog mer än 1 karta och lite andra game modes

Gen
Medlem

Tittar man på de mest populära recensionerna på Steam så verkar folk negativa till hur lätt man bannas pga att man råkar segla förbi en streamer som tycker man är störande samt frågan gällande mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tittar man på de mest populära recensionerna på Steam så verkar folk negativa till hur lätt man bannas pga att man råkar segla förbi en streamer som tycker man är störande samt frågan gällande mikrotransaktioner.

Det är ju ofta dom som är mest missnöjda som syns. Av dessa 10 miljoner är det nog inte många som blivit bannad pga det. Men jag håller med om att det är rätt sjukt om dom inte gjort något avsiktligt.

Spelet är ju långt ifrån perfekt men det finns inget likadant som är bättre, släpptes verkligen helt rätt i tid.

Medlem

Att det har en karta är kanske inte endast en nackdel. Det gör ju att den blir lite ikonisk och att alla spelare kan och lär sig just den kartan. Det blir lite som på Counterstriketiden när vvissa kartor var i det närmaste allmänbildning.

Medlem

@Gen: Har själv tittat på en stream där någon är störande.
Skulle gjort exakt samma mot dem, har tom gjort det. Dem stör för alla andra också, sätter på allt möjligt oljud, musik, ord, rasism. Allt skit du kan tänka dig.
Tror nog alla skulle vilja få en sådan människa bannad från spelet.

Medlem

Fler kartor kommer ju, men dom jobbar max på att optimera och uppdatera spelet först antar jag. Det är ju bara early acces ändå och funkar ganska bra för det, har själv inte haft några problem öht. Är inte förvånad att det går så bra, spec då det är Mkt roligare om man lirar med polare. Hade också velat ha lite seriösa spelare på min sida ibland oftast får man ta hela squads själv medan ens egen campar lr dör.


signatur

//monster

Gen
Medlem
Skrivet av aeqvist:

Det är ju ofta dom som är mest missnöjda som syns. Av dessa 10 miljoner är det nog inte många som blivit bannad pga det. Men jag håller med om att det är rätt sjukt om dom inte gjort något avsiktligt.

Spelet är ju långt ifrån perfekt men det finns inget likadant som är bättre, släpptes verkligen helt rätt i tid.

Nej det är sant men recensionerna har ändå väldigt många likes och kommentarer, så det är lite intressant vilken påverkan de har.

Skrivet av AxxT:

@Gen: Har själv tittat på en stream där någon är störande.
Skulle gjort exakt samma mot dem, har tom gjort det. Dem stör för alla andra också, sätter på allt möjligt oljud, musik, ord, rasism. Allt skit du kan tänka dig.
Tror nog alla skulle vilja få en sådan människa bannad från spelet.

Är det såpass illa? Har själv aldrig sett en stream där sådant beteende har hänt. Vad jag förstår är det helt och hållet slumpartat då man kastas in i random servrar och inte kan förutse var en streamer skulle kunna tänkas vara.

Quake-konnässsör

Flugan är växt till svärm.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gen:

Är det såpass illa? Har själv aldrig sett en stream där sådant beteende har hänt. Vad jag förstår är det helt och hållet slumpartat då man kastas in i random servrar och inte kan förutse var en streamer skulle kunna tänkas vara.

Det är mest ett problem för större streamers, då hoper av folk ser till att köa samtidigt som streamern för att öka chansen att hamna i samma match, och när många gör det är det klart att en del också lyckas.

Det vanligaste jag sett på streams vad gäller att störa är att stream snipers glider runt i bil och tutar som idioter runt streamern.

Medlem

Förstår inte heller hur dem lyckas. Men igår tittade jag på en stream, och den killen lyckas få 3ggr på raken samma idioter. Han förstod inte heller hur dem lyckades hitta han, ska ju vara random.. Men som tur händer det väl inte oss "vanliga" gamers

Medlem

det är mkt ryssar och dylikt förstås, som vanligt. men det finns ingen chatt utan bara mikrofoner, och det har man en knapp för att slippa lyssna på


signatur

//monster

Medlem

Om man stör sig på folk som åker runt och tutar när du streamer så sluta streama. Det är ditt eget val som streamer att sända ut ditt spel i realtid att då folk kommer å driver med dig får man ju vara med på. Förstår seriöst inte allt gnäll från streamers när dom blir snipeade alla borde ju spela på samma villkor varför ska folk bli bannade bara för att en streamer blir lite irriterad. Nej för fan sluta ge streamers extra privileger.

1
Skriv svar