Fight of Gods – när gudarna själva får sköta sina konflikter

Robot
Fight of Gods – när gudarna själva får sköta sina konflikter

Det ser verkligen inte bra ut. Men det är bättre än krig.

#fight-of-gods, #god-of-war, #goty-2017


MEG
Medlem

Ser underbart ut, kan vi räkna med en recension?


signatur

Death is only the beginning

Redaktör

@MEG: Nej, faktiskt inte. Du får dra dina egna slutsatser utifrån trailern.


signatur
Medlem

He he Sjukt nog fick jag nostalgiska vibbar från när spelen lämnade 80-talets grafik och började röra sig in mot "sjukt snygg grafik"

Men nä, det är nog inget bra spel, men man blev lite glad av att se det i alla fall..


signatur

K9
:.:

Inaktiv

Muhammed borde ha varit med, han var ju trots allt en krigsherre. Och Buddha och Jesus är tvärtom förknippade med antivåld, "vända andra kinden till" med mera.

MEG
Medlem
Skrivet av anon_319967:

Muhammed borde ha varit med, han var ju trots allt en krigsherre. Och Buddha och Jesus är tvärtom förknippade med antivåld, "vända andra kinden till" med mera.

Muhammed är ingen gud, han var profet...


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@MEG: Nej, faktiskt inte. Du får dra dina egna slutsatser utifrån trailern.

Tråkigt att ni fegar ur


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@MEG: Jesus är ju heller inte någon gud.

Redaktör
Skrivet av MEG:

Tråkigt att ni fegar ur

Jag fruktar att det hade varit tråkigare att inte fega ur.


signatur
MEG
Medlem
Skrivet av Elixx:

@MEG: Jesus är ju heller inte någon gud.

Jo enligt Kristna tron är han det, han sitter vid sin farsas högra sida. Sedan har vi treenighetsläran.
Vad du får lära dig mycket idag


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser bättre ut än injustice 2

MEG
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag fruktar att det hade varit tråkigare att inte fega ur.

Kanske ni kan ha det som straff om någon på redaktionen inte sköter sig, då får de göra en recension av spelet


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Varför är inte Darwin med? Menar pratar man med en evolution (humanist) å säger Gud finns så får man faktist nästan en smäll. Så jag tycker MR Darwin å hans chimpanser också borde vara med!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av MEG:

Jo enligt Kristna tron är han det, han sitter vid sin farsas högra sida. Sedan har vi treenighetsläran.
Vad du får lära dig mycket idag

Han sitter typ vid sin egen högra sida

MEG
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Han sitter typ vid sin egen högra sida

Jag vet inte hur det går till men tydligen, om man nu tror på det


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Serkish:

Varför är inte Darwin med? Menar pratar man med en evolution (humanist) å säger Gud finns så får man faktist nästan en smäll. Så jag tycker MR Darwin å hans chimpanser också borde vara med!

För att Darwin inte är en gud, och evolution inte en fantasi, så de passar inte i detta spel.

Undrar om scientologin är representerad dock, någon som vet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: det är inte Buddha heller eller? Han tycker till och med att apor är heliga.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

MEG
Medlem
Skrivet av Serkish:

@Soulless: det är inte Buddha heller eller? Han tycker till och med att apor är heliga.

Hmm är lite dåligt påläst om Buddha, har för mig dock att han lyckades uppnå Nirvana, vilket gjorde att han blev ett "högre väsen" men jag är osäker om det räknas som att han blev en gud.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@Serkish:
Jag förstår inte riktigt din fråga på min kommentar, vad är det du menar att buddah är eller inte är?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless:
Du sa att Darwin inte är gud, då svarade jag att det är inte Buddha heller.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

@Soulless:
Du sa att Darwin inte är gud, då svarade jag att det är inte Buddha heller.

Måhända, jag är inte insatt i buddhism.
Men spelets koncept är att representanter för olika religioner strider mot varandra och Buddhism representeras kanske bäst av Buddha, gud eller ej.

Evolution är dock inte religion.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: har blivit mer så i allfall humanister? Som hämtar sin lärar i evultion och vetenskapen? Å pratar man en evulotion å vill inte hålla med så blir dom riktigt bittra å vill klå än.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Avstängd

@MEG: inte bara profet och krigsherre utan en vidrig pedofil dessutom. Hans fru var väl 7-8 år gammal?

Medlem

Seriösa 80-tals vibbar av den trailern xD

Finns Muhammed med? Kan man isf spela som Jesus och spöa Muhammed?
Lär ju bli dödshot och vittnesskydd för utvecklarna i såna fall

1
Skriv svar