Hands-on – Assassin's Creed: Origins

Robot
Hands-on – Assassin's Creed: Origins

Vi har utforskat pyramider och räddat förgiftade kossor i det första fullstora Assassin’s Creed på två år!

#assassins-creed-origins, #gamescom, #gamescom-2017, #pc, #ps4, #ubisoft, #xbox-one


Medlem

Börjar att bli lite intressant..Men det är bara nånting som saknas..Vet inte vad ännu.

Jag spelar fortfarande "Brotherhood", så jag tar dom i den ordning de kommer. Borde vara färdig någon gång 2021.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur känns stealth och traversal (svenska??). Alltid stört mig på det. Fattar inte varför de inte har en vanlig hoppknapp osv som normala spel. Uncharteds kontroll är ju tex sjukt mycket bättre. Men även andra Ubi-spel som Watchdogs känns mycket behagligare.

Gen
Medlem

Kollat en del på gameplay och det verkar faktiskt rätt så coolt. Världen sägs vara enorm och folk som spelar säger att Ubisoft inte varit blyga med att ta inspiration från Witcher 3. Sen är AC spelen kända för att vara buggiga och jag kan inte tänka mig att detta blir ett undantag. Hursomhelst känner jag mig hyfsat säker på att det blir ett köp men lär nog inte orka göra alla side quests, hitta alla skattkistor osv som egentligen är det som tar den mesta av ens tid.

AC spelen är ju vid närmare eftertanke väldigt bra turist marknadsföring för de städer som de utspelar sig i. Vore intressant att se om turisterna ökar till de städer som spelet utspelar sig i precis efter en release av ett AC spel, tex tidigare till Paris, Florens, Rome, Boston, Karibien, London och nu Egypten.

Eller så funkar det inte alls så och folk tänker "detta spelet är ju bättre än turism, nu behöver jag inte åka till Paris"

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Vi har utforskat pyramider och räddat förgiftade kossor i det första fullstora Assassin’s Creed på två år!

#assassins-creed-origins, #gamescom, #gamescom-2017, #pc, #ps4, #ubisoft, #xbox-one


Tack. Det är bara att avvakta då. Fast jag är fascinerat av miljön hur som helts.
Men jag undrar ändå om beskriviningen av combat som Dark Souls like - bara för att man måste blocka och sånt?
Denna typ av combat är inget unikt? Dark Souls typ av combat däremot ser jag mera som tufft med en längre inlärningskurva och kanske tom ospelbart för "vanliga spelare" som inte är så duktig eller har tid/tålamod att lära sig detta. Witcher 3 som ett nämnt exempel har inte ju också ett block/parry variant, fast den är till skillnad från DS nästan löjligt enkelt.

Medlem

@Espresso_Bengt: känns mer som att spelen utspelar sig i städer som inte haft något problem med att dra till sig turister. När dom gör assassins creed: Eslöv kanske det går att se om det finns en spik i såld sia-glass


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

@FejkFejksson: Hade varvat Eslöv-versionen minst tio gånger!! Så slipper man besöka stället sen=)=)

Skribent
Skrivet av powerbuoy:

Hur känns stealth och traversal (svenska??). Alltid stört mig på det. Fattar inte varför de inte har en vanlig hoppknapp osv som normala spel. Uncharteds kontroll är ju tex sjukt mycket bättre. Men även andra Ubi-spel som Watchdogs känns mycket behagligare.

Jag tyckte det kändes ungefär som vanligt. Men det var ju ett bra tag sedan jag spelade AC: Syndicate, så det är svårt att jämföra. Samma system där man håller in en knapp för att klättra och hoppa och så där, dock.

Skribent
Skrivet av Espresso_Bengt:

AC spelen är ju vid närmare eftertanke väldigt bra turist marknadsföring för de städer som de utspelar sig i. Vore intressant att se om turisterna ökar till de städer som spelet utspelar sig i precis efter en release av ett AC spel, tex tidigare till Paris, Florens, Rome, Boston, Karibien, London och nu Egypten.

Eller så funkar det inte alls så och folk tänker "detta spelet är ju bättre än turism, nu behöver jag inte åka till Paris"

Jag vet flera historielärare som är himla förtjusta i AC-spelen för att de kan besöka detaljerade gestaltningar av historiska platser. Nu har ju de redan ett intresse, men jag kan nog tänka mig att spelen åtminstone väcker nyfikenhet på platserna även bland andra.

Skrivet av Gen:

Sen är AC spelen kända för att vara buggiga och jag kan inte tänka mig att detta blir ett undantag.

Känns som det mest var Unity som var buggigt, de andra har väl inte haft så stora problem. Inte för mig iaf

Var pyramiderna nånsin så där släta? När jag var i Egypten så var de ju kantiga som de stora klossar de är som ligger på varann


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Från 2014: "Before Assassin’s Creed 3 came out, Hutchinson was quoted as saying Feudal Japan, as well as Ancient Egypt and World War II – were too boring for the Assassin’s Creed series."

https://www.vg247.com/2014/10/29/assassins-cred-japan-boring-...

Och nu har vi Origins.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: Ja. Pyramiderna hade en slät vit yta av marmorputs. Detta har dock vädret slipat bort så nu ser man de underliggande stenarna. Toppen bestod även av en topp av brons.

@FejkFejksson:

Haha, det är sant, hoppas bara Ubisoft läser detta och satsar på Eslöv nu! Som du säger måste stället nog vara mindre känt, en av platserna i AC II, Monteriggioni finns på riktigt och verkar nu för tiden rikligt besökt av tonåringar framförallt. https://www.vg247.com/2012/11/02/fact-assassins-creed-iis-mon...

Skrivet av Dizzz:

@B-B-B-Banänäbrääken: Ja. Pyramiderna hade en slät vit yta av marmorputs. Detta har dock vädret slipat bort så nu ser man de underliggande stenarna. Toppen bestod även av en topp av brons.

Aha bra att nån visste


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

@B-B-B-Banänäbrääken: Ja. Pyramiderna hade en slät vit yta av marmorputs. Detta har dock vädret slipat bort så nu ser man de underliggande stenarna. Toppen bestod även av en topp av brons.

Nja, vädret har nog inte så mycket med försvinnandet att göra,snarare har människor genom tiderna återanvänt marmorn, tex som konstgödsel.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Börjar att bli lite intressant..Men det är bara nånting som saknas..Vet inte vad ännu.

Tid. Vem har tid med detta när Destiny 2 släpps några dagar innan:D

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Tid. Vem har tid med detta när Destiny 2 släpps några dagar innan:D

Folk med smak och integritet.
Pestiny kan cod kidsen panga loss i

1
Skriv svar