Blizzard nerfar klassiska Hearthstone-kort

Robot
Blizzard nerfar klassiska Hearthstone-kort

Druid, warrior och shaman får se upp.

#blizzard, #hearthstone


Releasehästryttare

Fattar alla kort utom hex .. nu har shamaner inget att göra mot en 14/14 van cleef turn 2.

Medlem

Nerfa sönder korten som inte kan fasas ut och återintroducera dem i expansioner. Måste sälja packs!

Medlem

@Devan Funkar inte earth shock?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

@Quelor: Earth shock är väl inte så vanligt att man inkluderar i nuvarande meta. Att earth shock ej påverkas är väl i sig rätt motsägelsefullt med deras argument om att billig silence ska endast tillhöra priest i åtanke.

Releasehästryttare

@Ziddie: @Quelor:

Kanske man inte har ett val nu, får se när patchen går live

Det andra tråkiga är att en dag innan man hörde om detta så craftade jag 2x ultimate infestation och nu kanske druid inte blir spelbart så vill man ju görna ha tillbaks den dusten ..

Medlem

Fast lite som snacket gick igår: Shamanen klarar sig bra utan Hex och Hex finns inte med i alla decks.
Ice Block, Innervate och Fiery Axe finns i alla decks dock.

Medlem

Kan tycka att ändringarna är lite väl sena. Det har varit snack om Fiery War Axe i över 1 år. Den är för bra helt enkelt - oavsett om man är pirate warrior eller ej. För Pirate Warriors kan detta ha en väldigt stor påverkan också. Nu finns det ingen bra turn 2 att spela, och man börjar bråka med Frothing Berserker och Bloodsail Cultist om turn 3. Detta blir en indirekt nerf på Bloodsail Cultist i Pirate Warrior också eftersom den har synergy ifall du har vapen. En turn 2 Fiery War Axe och sen turn 3 Bloodsail Cultist är riktigt starkt.

Hex har jag ingen större åsikt om. Kör endast 1 (om jag kör den alls) när jag väl kör Shaman och den har ingen synergy med något annat kort. Det en removal bara som klarar sig på egen hand utan en follow up.

Angående Innervate så är det enorm ändring. Helt plötsligt är det bara en extra coin. Har inte spelat nya expansionen, men denna ändringen måste vara väl testad hos Blizzard för Innervate är fundamental i alla druid decks. Ska bli intressant att se resultatet.

Medlem

@delli: Förvisso... Jag skulle dock vilja påstå att om ett kort finns med i alla lekar oberoende av typ så är det ett tecken på att det kan behöva nerfas. Varför man nerfar hex är för mig fortfarande oklart och jag förstår inte heller deras förklaring av motivet. Blizzard har dock en viss kännedom om vad som komma skall så det är möjligt att det bäddar för en framtida utbud av kort där hex inte längre passar i dess nuvarande form.

1
Skriv svar