Recension - Destiny 2

Robot
Recension - Destiny 2

Skiten träffar fläkten när en Strogg-cosplayare anfaller jorden med jättestora skepp, illvillig uppsyn och ett anlete inte ens hans mor älskade.

#bungie, #destiny-2, #första-intryck, #nej-du-får-inget-betyg-idag


Medlem

Orolig att dem inte har ändrat allt jag hoppats på i uppföljaren, verkar vara samma sak igen med mera "bling bling" ?!?

Medlem

@rolar:

Detta är ju bara en åsikt. Läs fler recensioner och testa sedan själv. Utifrån andra recensioner fick jag en helt annan uppfattning.
Och av de få timmar jag hunnit själv är jag glatt överraskad.
Jag har över 3500 timmar på 6 karaktärer i destiny (två ps-konton) så jag har lite att jämföra med.

Medlem

De spendera 500miljoner dollar på den här skiten?
Ah ha! Den här gången skrev jag inte dem!
Meh, blir kanske ett köp till PC ändå om polarna vill lira eller priset går ner.
Inte som att det finns mycket annat att lira ändå.

Skrivet av rolar:

Orolig att dem inte har ändrat allt jag hoppats på i uppföljaren, verkar vara samma sak igen med mera "bling bling" ?!?

*De ska det vara, tror jag...

Inaktiv

Jag sätter istället betyget åt er! Det blir en 3:a!

Det här blir er motivering:
Storyn är klyshig men ändå underhållande under de ynka 7-8 timmarna den varar. Strikesen känns välgjorda men inte särskilt nyskapande från 1'an. Grafiken ser fortsatt bra ut och 60fps är välkommet, speciellt i PvP. Tyvärr så är det mindre content från start i Destiny 2 trots att det var en av de svagaste punkterna i föregångaren.
Det är en solid shooter med en numera väldigt polerad Halo-känsla. Spelet kan ses som en expansion snarare än ett nytt spel, eller som en möjlighet för alla de som missade Destiny att ta upp handkontrollen (alternativt tgb & mus) och uppleva det.
Även om det aldrig uppnår nivån som årets spel som finns det ändå någonting som drar en tillbaka till det.

Ska kanske nämna att jag endast spelat den minimala "betan" på PC

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ubn87:

@rolar:

Detta är ju bara en åsikt. Läs fler recensioner och testa sedan själv. Utifrån andra recensioner fick jag en helt annan uppfattning.
Och av de få timmar jag hunnit själv är jag glatt överraskad.
Jag har över 3500 timmar på 6 karaktärer i destiny (två ps-konton) så jag har lite att jämföra med.

Jeflar! Sjukt nyfiken på vad du tycker om det. Skulle du vilka skriva en andra åsikt till nästa vecka?


signatur
Medlem

Ganska rejält opeppad trots att det är tämligen nära mitt hjulhus på pappret.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Jag sätter istället betyget åt er! Det blir en 3:a!

Det här blir er motivering:
Storyn är klyshig men ändå underhållande under de ynka 7-8 timmarna den varar. Strikesen känns välgjorda men inte särskilt nyskapande från 1'an. Grafiken ser fortsatt bra ut och 60fps är välkommet, speciellt i PvP. Tyvärr så är det mindre content från start i Destiny 2 trots att det var en av de svagaste punkterna i föregångaren.
Det är en solid shooter med en numera väldigt polerad Halo-känsla. Spelet kan ses som en expansion snarare än ett nytt spel, eller som en möjlighet för alla de som missade Destiny att ta upp handkontrollen (alternativt tgb & mus) och uppleva det.
Även om det aldrig uppnår nivån som årets spel som finns det ändå någonting som drar en tillbaka till det.

Ska kanske nämna att jag endast spelat den minimala "betan" på PC

Om du bara har spelat betan hur vet du då att storyn är mindre än i ettan? =?

Inaktiv
Skrivet av anon_646:

Om du bara har spelat betan hur vet du då att storyn är mindre än i ettan? =?

Om du inte förstod det så var det bara lite spådomar med glimten i ögat. Ingenting man ska ta på fullt allvar. Det är någonting jag precis höftade ihop baserat på allting jag sett och hört från spelet samt den korta betan jag spelade.
Trodde "det här blir er motivering" skulle vara uppenbart nog för att ingen ska ta det på för stort allvar

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag sätter istället betyget åt er! Det blir en 3:a!

Det här blir er motivering:
Storyn är klyshig men ändå underhållande under de ynka 7-8 timmarna den varar. Strikesen känns välgjorda men inte särskilt nyskapande från 1'an. Grafiken ser fortsatt bra ut och 60fps är välkommet, speciellt i PvP. Tyvärr så är det mindre content från start i Destiny 2 trots att det var en av de svagaste punkterna i föregångaren.
Det är en solid shooter med en numera väldigt polerad Halo-känsla. Spelet kan ses som en expansion snarare än ett nytt spel, eller som en möjlighet för alla de som missade Destiny att ta upp handkontrollen (alternativt tgb & mus) och uppleva det.
Även om det aldrig uppnår nivån som årets spel som finns det ändå någonting som drar en tillbaka till det.

Ska kanske nämna att jag endast spelat den minimala "betan" på PC

60 fps äre på PC only så i recensionen kmr de inte hedra 60 fps va!

KoP
Medlem

Överhypat. Precis som 1:an.

Inaktiv
Skrivet av Flugsaft:

60 fps äre på PC only så i recensionen kmr de inte hedra 60 fps va!

Det var nog lite mer av en recension av Destiny 2 oavsett plattform då jag skrev både handkontroll och mus&tgb. Men trodde allvarligt talat att PS4 Pro skulle köra 60fps men så var det tydligen inte, inte heller Xbox One X ser det ut som. PC är det som gäller hela vägen för detta spel då.

Medlem

Lite irriterande när utgivare tar 90euro for ett spel som har 8 timmars kampanj plus vad nu DLC tillför och ändå känner att de måste ha en in-game butik för kosmetika.

Nåväl, Gamereactor gav det 9/10 så det är kanske värt det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hm, har recesenten kört på Konsol eller PC?
Om PC, var det med mus/tangentbord eller handkontroll?
Vill ha med recension om hur spelet är för mus/tangentbord, då det är det jag kommer spela med (om det blir ett köp).
Är lite trött på skitdåliga konsolportar där musen inte alls funkar som den borde -_-

Redaktör

@ForrestFox: det släpps till pc först den 24 oktober. Vi har kört PS4-versionen.


signatur
Medlem

Lämnade Destiny 1 innan expansionerna, less på grinden. Nu provar jag igen och de första 8-ish timmarna har jag iallafall haft riktigt trevligt!

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Oj, ja jag kommer gärna med en mer utförlig åsikt nästa vecka. Spelat på tok för lite egentligen för att uttala mig.

Det jag främst reagerat positivt på nu är pvp. I betan var jag först orolig men redan nu har den oron kommit på skam. 4v4 är en förbättring, nya spellägen väl uttänkta. Visst, det försvårar för singlarna då spelet fokuserar mycket mer på "team-shooting". Men ändå, känns mer balanserat och större fokus på primary vilket jag gillar.

Storyn, om jag jämför vanlllia destiny med vanilla destiny 2, så redan efter de tre första uppdragen är det stor skillnad.
Håller med dig om att det är mycket statiskt pangpang (bungies signum är väl att göra 30 bra sekunder och sedan köra det om och om igen?) och även looten kommer bli statisk iom att de slutat droppa vapen med randomstats.
Men jag som spelare fastnar lätt för monotoma spel så jag är ganska subjektiv i detta.

Har tyyävrr inte alls samma tid för spelande nu som vid destiny. Men jag tänker utvärdera min åsikt om en vecka

Medlem

Jag tycker spelet är sjukt roligt och givande. De har ändrat mkt som var dåligt med det första och detta känns som en bra uppföljare! Än så länge är detta ett 4 av 5 spel för mig.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Lämnade Destiny 1 innan expansionerna, less på grinden. Nu provar jag igen och de första 8-ish timmarna har jag iallafall haft riktigt trevligt!

Så du har inte kört varken The Taken King eller Rise of Iron då alltså? Då har du verkligen missat något, det var då spelet verkligen blev bra.
Grind kommer du alltid att ha i denna typen av spel dock, likaså i Destiny 2


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@Dave Lister: Nu har jag varit borta tillräckligt länge för att sakna grinden lite Men jo, jag har hört att det blev lite mer story och lite quality of life förbättringar med expansionerna.

Medlem

@Troll1: Jo, dom expansionerna förbättrade väldigt mycket som var fel med spelet innan.
Var kul att då också få höra mer av Nathan Fillion/Cayde-6


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Det är snyggare, finns Story(!) och en ljudbild som får det att gå i byxorna där musiken är episk och man kan välja vapen efter hur satans gött det låter.
Strikes har en mix av raids i sig nu och en del supermario plattformande.
D2 kommer bli en favorit efter några Dlc så vi får lika biffigt endgame som i D1.

Medlem

Hänger inte med i det här med vapnen? Är det så att den första pickan man hittar är lika bra som alla andra man senare hittar eller vadå?

Medlem

@ubn87: Ser fram emot din andra åsikt.
Spelade första Destiny en hel jävla massa timmar jag med(säg 2-300 så inte riktigt som du), önskade hela tiden att 2:an vart mer open world. Kommer absolut invänta fler recensioner och ett test själv innan jag säger något konkret.

Just nu verkar alla inne på att det är destiny 1 klädd i en dyrare kostym med finare tyg. Känns drygt med en kampanj som varar i 6 korta timmar. Kör dem samma sak igen med dlc för då kan man ju vänta tills allt är släppt å köpa en "gold edition" eller liknande.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Hm, har recesenten kört på Konsol eller PC?
Om PC, var det med mus/tangentbord eller handkontroll?
Vill ha med recension om hur spelet är för mus/tangentbord, då det är det jag kommer spela med (om det blir ett köp).
Är lite trött på skitdåliga konsolportar där musen inte alls funkar som den borde -_-

Va en öppen beta för PC, snart 2 veckor sen. Spelet flöt riktigt bra. Över mina förväntningar då det alltid brukar finnas ett problem eller två

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Hm, har recesenten kört på Konsol eller PC?
Om PC, var det med mus/tangentbord eller handkontroll?
Vill ha med recension om hur spelet är för mus/tangentbord, då det är det jag kommer spela med (om det blir ett köp).
Är lite trött på skitdåliga konsolportar där musen inte alls funkar som den borde -_-

Baserat på den tid jag spenderade med PC-betan så kan jag säga att de verkar ha lagt ner ordentligt med tid på PC-versionen. Bra optimerat, och bra stöd för mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av Danternas:

Lite irriterande när utgivare tar 90euro for ett spel som har 8 timmars kampanj plus vad nu DLC tillför och ändå känner att de måste ha en in-game butik för kosmetika.

Nåväl, Gamereactor gav det 9/10 så det är kanske värt det.

Förstår hur du tänker men tror man måste skilja på spel som görs enbart för story och spel som görs i andra syften. Man skall nog inte köpa D2 för 90 euro om man är ute efter en story playthrough. D2 har end game och grind som fokus. Man skall nog köpa det för att man uppskattar att jaga bättre och bättre loot även när storyn är slut.

Medlem
Destiny 2 vs Warframe ?

Som en mångårig spelare av Warframe som i upplägget och design är väldigt likt Destiny, kan någon berätta hur de två påminner/skiljer sig åt?

Är sugen på Destiny eftersom Warframe inte är ett FPS.

Medlem

Jag o min tjej fick ett ps4 i julklapp förra året, första spelet jag bara skulle ha var Destiny.. Tyckte d va sjukt nice, efter jag hade testat demot på xbox360 sommaren 2015, jag blev hoocked direkt.. Och nu när d kommer till PC, säger bara, ta mina pengar. Testade betan, och jag e väldigt positiv överaskad hur d flöt på min relativt gamla dator. Höll sig i stabila 55-60 Fps. Var lite skeptisk till spelet, men så nöjd över min förhandsbokning. Så jag e lyrisk fram till den 24 okt.. Jag ju semester då oxå. Perfekt då


signatur

//Peace out

1
Skriv svar