Gotta go fast – kopieringsskyddet till Sonic Mania crackat på åtta dagar

Medlem

Dags att skrota kopieringsskydden ja. Inte för att det har någon större betydelse om de finns eller inte för den delen.

Medlem
Skrivet av autograph:

Skulle du tex köpa en bil utan att ha testkört den?

Varför inte?

Jag köpte en ny bil i början av året utan att provköra den... tyckte inte det fanns någon anledning.

Dessutom så finns det många bilförsäljare som absolut inte tillåter någon provkörning av bilarna de säljer.

Inaktiv

@marcus8958: PSN Mobile och Desura är två DD-plattformar som försvunnit. Samtliga köpta spel är borta för alltid.
Sen tycker jag även det är relevant att nämna Onlive trots att det är en streaming-tjänst: när de kom så var alla övertygade om att streaming var framtiden och piraterna kunde hälsa hem. Så bidde det inte alls.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Varför inte?

Jag köpte en ny bil i början av året utan att provköra den... tyckte inte det fanns någon anledning.

Dessutom så finns det många bilförsäljare som absolut inte tillåter någon provkörning av bilarna de säljer.

Ok. Provsitta i bilen då? Och kolla skicket på bilen både inuti och utanpå: sätena, däcken, lacken mm.
Men om jag inte skulle få provköra varken en ny eller begagnad, så går jag bara till en annan bilförsäljare.


signatur

autograph

Medlem

@anon_98854:
Precis min poäng. Digitala spel ger inga garantier att man får behålla spelen.

Streaming tror jag är framtiden. Problemet idag är att vi inte har nog snabbt internet. Då menar jag inte bandbredd utan problem med latency.
Min nvidia shield även kopplad har för hög latency över LAN så teknologin måste utvecklas från grunden och uppåt.
Vet att en del är nöjda med Steam link och nvidia shield över LAN så vi börjar nog närma oss en acceptabel fördröjning över LAN men vi har lång väg att gå innan vi når liknande hastigheter över internet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@autograph: Nu gällde det NY bil. Där finner jag som sagt ingen anledning till att prova bilen innan. Det VIKTIGA får man veta genom att läsa fakta/information/recensioner av bilen i fråga.

Gäller det begagnade bilar så beror det på vad det är för bil och vem som säljer den.

När jag skrev att vissa bilhandlare inte tillåter provkörning av deras bilar så syftade jag på "premium-bilar"... vilket kanske inte var någon relevant jämförelse i det här fallet.

Sedan så finns det ju folk som måste prova 100 bilar och ändå inte blir nöjda. Jag ska ha en bil för att ta mig till och från jobbet... punkt.

Medlem
Skrivet av Exxo:

@autograph: Nu gällde det NY bil. Där finner jag som sagt ingen anledning till att prova bilen innan. Det VIKTIGA får man veta genom att läsa fakta/information/recensioner av bilen i fråga.

Gäller det begagnade bilar så beror det på vad det är för bil och vem som säljer den.

När jag skrev att vissa bilhandlare inte tillåter provkörning av deras bilar så syftade jag på "premium-bilar"... vilket kanske inte var någon relevant jämförelse i det här fallet.

Sedan så finns det ju folk som måste prova 100 bilar och ändå inte blir nöjda. Jag ska ha en bil för att ta mig till och från jobbet... punkt.

När jag köper spel, film och musik så vill jag ha kvalité, och därför vill jag testa först.
Så att jag vet vad jag får. Att annonsen och trailern stämmer med hur spelet/filmen/musiken är.
Inte bara hjärndöd underhållning.
Jag är trött på att blivit besviken så många gånger när jag köpt nya spel/dvd-filmer/musik-cd utan att ha "testat" först.

PS: När jag köper en ny/begagnad cykel så vill jag självklart också testa den först, av samma anledning som när jag köper en bil.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Skor brukade jag prova, men nu köper jag samma modell varje gång. Är nu inne på 5:e paret Reebook DMX eller vad de heter. xD

Kläder behöver jag inte prova, jag vet ju vilken storlek jag ska ha. Mat är svårt att prova innan man köper.

Film? Hur provar man en film? Eller musik? Spel är också de svåra att prova då man endast får prova en del av dem... och kanske bara den del man inte gillar.

TL:DR: Jag provar ingenting innan köp. Jag tar bara reda på fakta om produkten ifråga och fattar ett beslut utifrån det. Än så länge har jag aldrig blivit besviken/missnöjd.

12
Skriv svar