Vi tar ett quiz om 25-årsfirande Dice!

Robot
Vi tar ett quiz om 25-årsfirande Dice!

Testa vad du vet om Battlefield-utvecklaren som satte Sverige på spelkartan.

#amiga, #battlefield, #dice, #mirrors-edge, #motorhead, #pinball-dreams, #quiz, #star-wars-battlefront-2


Medlem

Nio av tio, hade bara fel på det om flipperspelstillverkaren, då jag inte har någon som helst koll kring det.

Medlem

6/10. Nöjd med det, då jag inte följt företaget alls.

MEG
Medlem

3/10 Korrekta svar!
Sov du bort historielektionerna i skolan också?
Inte förvånad, jag är glad att jag fick så många rätt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

7/10, vissa frågor var ju lite smått orelaterade om jag får tycka, men vad gör det egentligen.

Medlem

Inte för att vara den som är den, men "rätt" alternativ på förstafrågan är faktiskt felaktigt

Medlem

Hört talas om Battlefield? Det är ett sånt där dataspel. Testa ett sånt nån gång.

Avstängd

Creative entertainment, inte computer

Medlem
Skrivet av zlax:

Inte för att vara den som är den, men "rätt" alternativ på förstafrågan är faktiskt felaktigt

Det är Digital Illusions Creative Entertainment va?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Det är Digital Illusions Creative Entertainment va?

Stämmer bra.

Medlem

Knappt att man kommer ihåg Volvo s40 racing.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Redaktör
Skrivet av ClockWise:

Det är Digital Illusions Creative Entertainment va?

Skrivet av zlax:

Stämmer bra.

Bilden nedan (härifrån) säger "Digital Illusions Computer Entertainment", men för att minska felrisken ändrar jag till "CE" i alla svarsalternativ.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bilden nedan (härifrån) säger "Digital Illusions Computer Entertainment", men för att minska felrisken ändrar jag till "CE" i alla svarsalternativ.

https://vignette.wikia.nocookie.net/logopedia/images/f/f9/Ver...

Det där var sjukt intressant nu är man allt bra förvirrad!

Gen
Medlem

Synd att det inte kom någon fråga på Motorhead
4/10 blev det denna gången.

Medlem

7/10 för mig. Jag är lite missnöjd, jag borde kunnat få bättre.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bilden nedan (härifrån) säger "Digital Illusions Computer Entertainment", men för att minska felrisken ändrar jag till "CE" i alla svarsalternativ.

https://vignette.wikia.nocookie.net/logopedia/images/f/f9/Ver...

Där ser man!

Medlem

Demogruppen kunde jag verkligen inte men Dices hemstad borde jag kunnat tycker jag. Kul att de också är från Växjö precis som PC Gamer. Lilla Växjö gör oväntade avtryck i popkulturhistorien, SVT gjorde ju länge program därifrån också och ett visst band som var väldigt stora bland ungdomar ett tag har sina rötter där också.

Secret weapons of WWII hade jag för mig var ett flygskjutarspel (simulator vet jag inte) och inte en expansion så därför gick jag bet på den.

Men det hette kanske Secret Weapons over Normandy, det där spelet jag blandade ihop det med...

Medlem

Förresten, visst fanns det en populär mod til Battlefield 1942 som utspelade sig i Irak där man kunde spela som USA eller Irak? Jag har för mig att jag såg det på ett internetcafé nån gång för länge, länge sedan...

Medlem
Skrivet av Banjo:

Förresten, visst fanns det en populär mod til Battlefield 1942 som utspelade sig i Irak där man kunde spela som USA eller Irak? Jag har för mig att jag såg det på ett internetcafé nån gång för länge, länge sedan...

Desert Combat?

Medlem

8/10, var bekant med några anhängare till demogruppen (Vars danska gren också har en del kändisar i branschen) när det begav sig så jag har väldigt bra koll på de tidigare åren, min kunskap börjar brista när det kommer till tiden efter Battlefield 1942.

Medlem

Helvete så pinsamt. Visserligen svarade jag fel på första av misstag då jag läste fel.

Så.. borde ha fått 3/10, men fick 2/10. Sämsta någonsin.

Medlem

5/10. Inte oväntat med tanke på att jag bara spelat två DICE-spel genom tiderna: Pinball Dreams och Mirror's Edge.

Edit: Visst fan, jag har ju spelat BF3 singleplayer lite grand bara för att jag fick det av EA. Det var så rövuselt så jag glömde det...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bilden nedan (härifrån) säger "Digital Illusions Computer Entertainment", men för att minska felrisken ändrar jag till "CE" i alla svarsalternativ.

https://vignette.wikia.nocookie.net/logopedia/images/f/f9/Ver...

Yup, företaget har genomgått flertalet namnändringar:

The Silents (tekniskt sett inte företaget då)
Digital Illusions
Digital Illusions Computer Entertainment / DICE
Digital Illusions Creative Entertainment / DICE
EA DICE

Redaktör

@fzusr: läste nånstans att de ett tag hette "EA Digital Illusions CE AB". Den tungstukaren lär ha underlättat beslutet att byta till DICE.


signatur
Medlem

"7/10 Korrekta svar!
Du har lirat allt från Battlefield-serien till Codename Eagle och Rallisport Challenge. Inte illa!"

(Slarvfel på två frågor!)


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@fzusr: läste nånstans att de ett tag hette "EA Digital Illusions CE AB". Den tungstukaren lär ha underlättat beslutet att byta till DICE.

Haha, ja

Medlem

hah 3/10, hade tur som fick så många rätt.

Redaktör
Skrivet av Mosfet:

hah 3/10, hade tur som fick så många rätt.

Vetenskap, min vän. Statistiskt sett ska man få ca 3,3 av 10 om man gör quizzet i blindo tillräckligt många gånger.


signatur
Medlem

9/10

Minns grabbarna i The Silents fortfarande från "scenen"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar