Malaysia blockerade Steam på grund av fightingspel mellan gudar

Robot
Malaysia blockerade Steam på grund av fightingspel mellan gudar

”Det är för harmonins bästa”

#fight-of-gods, #steam, #valve


Skribent

Nästa DLC: The Rise of Gabe


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Världen borde blockera allt internet mot dessa länder och se hur bra de klarar sig i sitt eget skit

Medlem

De glömde Muhammed! Eller är det "too soon" fortfarande?

Medlem
Skrivet av starboy83:

De glömde Muhammed! Eller är det "too soon" fortfarande?

Muhammed var inte en gud. Samtidigt är det konstigt att Jesus är med också.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Muhammed var inte en gud. Samtidigt är det konstigt att Jesus är med också.

Ja, verkligen.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Muhammed var inte en gud. Samtidigt är det konstigt att Jesus är med också.

Jesus är ju gud om man ska vara petig. Treenigheten osv. Så inte alls så konstigt. Om man nu är kristen då.

Medlem
Skrivet av zhapp:

Muhammed var inte en gud. Samtidigt är det konstigt att Jesus är med också.

Jesus med sina special skills passar ju bra in. Förlänga brädor, förvandla folk till getter, ta bort deras sjukdom etc etc..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En tro. Man får alltså inte göra narr eller göra ett spel om en tro? Religion. När ska dessa dumheter sluta.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Jesus är ju gud om man ska vara petig. Treenigheten osv. Så inte alls så konstigt. Om man nu är kristen då.

Japp att vara Kristen innebär att man dyrkar Kristus, alltså Jesus, eftersom han anses vara guds manifestation på jorden. Detta är varför judar och muslimer anser kristna vara kättare. Alla tre har samma gud och ursprung (Abraham) och muslimerna erkänner Jesus som en stor profet precis som Mohammed men de kristna tog steget längre och kallade en människa för gud, vilket är ett stort problem för de två andra grupperna.

MEG
Medlem

Människors dumhet överträffas endast av deras enfald.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Att de ens orkar bli kränkta av ett töntigt spel.

Medlem

Det säger ju något om harmoni, multikulturalism och religion när man blockerar sånt som kan tänkas störa den. Då är det inte det senare som är orsaken utan det tidigare. Bort med religion och multikulti.

Medlem

Bra gjort av Malaysia, det borde finnas respekt, å inte hån å förakt.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Att folk blir triggade av påhittade saker.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Medlem

Det blev iaf bra PR för Spelet och dess tillverkare. Nu får väl de i Malaysia börja köra VPN. Kanske börja använda Kinguin.? Om nu inte många redan gör det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@sebrock: vad menar du?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

KoP
Medlem

Sjukt att vissa fortfarande triggas av sagor och fantasikaraktärer år 2017. :'D

phi
Medlem

Är det inte dags att hitta ett botemedel mot religion istället?

Medlem

Hånar jag emot era sagor om apor etc.. ? Å att människan är djur?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Det jag finner mest ironiskt om det nu är just detta spel som skapade denna situation är att Smite finns tillgängligt via Steam också, och det är ju precis samma sak.

"Come with us, and leave your mortal world behind. This is SMITE, an online battleground where the Gods of Old wage war in the name of conquest, glory and eternal battle."

Medlem

@Serkish: Du är välkommen att försöka! De flesta sådana försök avslöjar dock bara okunskap i ämnet.

Avstängd

@Serkish: du måste trolla, annars tycker jag verkligen synd om dig, man får göra narr av religioner samt har du full rätt att göra såna här spel. Blir man kränkt av att folk gör narr av diverse religioner samt gör spel där man spelar som gudar m.m så bör man se över sitt eget psyke.
Man kan inte må bra om man blir kränkt av såna här saker

Medlem

"Bästa pris på The Passion of Christ" 😂

Medlem

Religiösa fjantar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Serkish:

Hånar jag emot era sagor om apor etc.. ? Å att människan är djur?

Sagor om apor? Forskning och vetenskap menar du?

Medlem
Skrivet av KoP:

Sjukt att vissa fortfarande triggas av sagor och fantasikaraktärer år 2017. :'D

Tja, du har uppenbarligen aldrig träffat en riktig spelnörd.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Det säger ju något om harmoni, multikulturalism och religion när man blockerar sånt som kan tänkas störa den. Då är det inte det senare som är orsaken utan det tidigare. Bort med religion och multikulti.

Det handlar nog inte så mycket om vad som 'kan tänkas' störa utan om det faktum att det just nu pågår en religiös konflikt i Burma/Bangladesh som har skapat stora globala rubriker och man vill troligtvis inte att den ska sprida sig i området.
Landet har dessutom en stor grupp immigranter och gästarbetare både från Burma och Bangladesh.

Problemet här är inte multikultur utan det faktum att demokratin i landet håller på att falla isär på grund av den ideologi du förespråkar och konflikten i Burma beror ju på att man med våld vill stärka monokulturen.

jag är budisth..jag fnissar


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar