Rollspela gratis i Richard Garriots Shroud of the Avatar

Robot
Rollspela gratis i Richard Garriots Shroud of the Avatar

Det Ultima Online-osande mmo-spelet går in i en lång gratisperiod.

#shroud-of-the-avatar


Medlem

Jag donerade mer eller mindre dag ett när kickstartern drog igång.
Plöjde ner många timmar på UO under en 10 års period.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Jag stödjade spelet på Kickstarter redan.
Spelet är inte dåligt, men jag tror som med många andra spel för mig så gillar jag ideen men orkar inte riktig. Känns för mycket som jobb och inte kul fritid.
Börjar bli gammal tror. Eller är det kanske redan, snarare....

Medlem

Ja, det är väl tur att de har en testperiod för detta spel som snart avverkat sitt tredje år som "early access". Man kan ju börja tro att det aldrig blir en riktig release.
Men säljer massa olika extra saker gör de ju.
Få din pet att dansa, kostar nu bara US$15.00 extra vilket är rena superrean eftersom ordinarie pris är US$30.00.
Visst, folk kan ju betala för vad de vill men den långa tiden i ea samt den otroliga mängden olika extra saker som de vill försöka pracka på folk trots att det fortfarande är ea gör i alla fall att det faller bort från min lista totalt. Ligger större intresse i att sälja extra saker än att fixa spelet.

Medlem

Synd att man i princip måste betala massa rl cash för att ens kunna ta del av mycket content. Var med och kickstartade, men vägen spelet har tagit sedan dess med housing och fantasipriser så har jag förträngt spelet till botten på en brunn.

Medlem

Sörjer fortfarande att hans Tabula Rasa hamnade under världens sämsta "hus" (NC). Det kunde ha blivit riktigt bra med rätt stöd bakom sig.
Men det är alltid lite shaky när gamla hjältar (Star Citizen, Elite Dangerous, mr Molyneux himself, galne Alice m.fl) gör "come-back". Man vill gärna tro och hoppas och idéerna är ofta mycket fräschare än det mesta andra på marknaden, erfarenheten finns där ju - egentligen - men... risken för crash'n'burn är... um... "inte obetydlig".

Medlem

@Rh3nium: Word! Gammal är vad man har blivit. Idéerna verkar fortfarande spännande, men jag känner verkligen inte för att investera så mycket tid för den reward som erbjuds. Sorgligt!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Spelade detta en del då jag donerade pengar när det var som kickstarter.
Ultima Online lirade jag alldeles för mycket under en hel del år. Catskills först sedan Europe servern.

1
Skriv svar