Egna kartor i Far Cry 4 och Far Cry 5 mapeditorn.

Medlem

Varför visar du dom inte på mapcore också? Eller gör du det kanske?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför visar du dom inte på mapcore också? Eller gör du det kanske?

Tack för tipset,jag kände inte till den sidan.

Medlem

Ikväll har vi spelat igenom ett gäng av dina kartor igen. Helt fantastiska, grymt bra gjorda!SkyOne

Medlem
Skrivet av Tommi:

Ikväll har vi spelat igenom ett gäng av dina kartor igen. Helt fantastiska, grymt bra gjorda!SkyOne

Tack så mycket ,kul att ni gillade kartorna.

Medlem

Ny version av en äldre karta publicerad nu , Flag Village v3 Open ,gjorde kartan större, nu kan man röra sig fritt över nästan hela kartan, la till några bygnader ,fler fiender och annat.

Medlem

Har pubicerat Flag Village v3 open nu ,PC om nån vill testa

Medlem

Village night fixed ute nu, nattversionen av Flag village v3 open

Medlem

Jobbar på en ny karta i Far Cry 5 .

Skägg.
10 Chambers

@sky one: Kul! Tänkte på den här tråden senast idag, ska bli intressant att se vad du kan åstadkomma. Vad är ditt första intryck av kartverktyget?


signatur
Medlem

Tack, jag blev positivt överraskad av att de tagit med föremål från andra spel , även om jag saknar en del föremål från Far Cry 4 . Att kunna ändra storleken på vattenområden är nåt som en del kartmakare har efterfrågat inför Far Cry 5 , även att kunna lägga till åska ,blixtar och regn öppnar nya möjligheter att skapa stämning på en karta.

De har även en kategori som heter generic shapes med olika storlekar av väggar,fönster osv som kan kläs i ett stort urval av texturer som tex en stenmur eller en gipsvägg.

Bortsett från en del buggar och avsaknaden av vissa föremål så är jag imponerad av att UBIsoft gett oss en så stor kart editor , känns om en gigantisk legolåda med så mycket delar att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Försöker just nu lära mig var alla delar finns och hur alla finesser som att ändra storleken på vågor,månen etc fungerar och påverkar kartan jag jobbar med.

Spelen man lagt till föremål ifrån är Far Cry 4 / 5 , Far Cry Primal , Watchdog ,Assassins Creed Black Flag , Assassins Creed Unity .

Medlem

Tröttnade på strulet med Far Cry 5 editorn , gick tillbaka till Far Cry 4 editor i väntan på att de patchar Far Cry 5 , gör om en gammal karta i Far Cry 4 .

Bygger på insidan av ett övergivet fartyg .

Övervuxen tåg hall

Medlem

Jag har ändrat spawn punkten på några gamla kartor ,man hoppar från ett flygplan och kan landa nästan var man vill på kartan ,lagt till några vapen och flyttat om fiender mm , om någon fortfarande spelar Far Cry 4 och vill testa .

Äldre omgjord karta Fake ships by air ,PC

Medlem

Jag har gjort en ny bana i Far Cry 5. Den heter Suntrip. Hoppas någon vill prova den! Gjord av mig Bongstyre.

Medlem
Skrivet av Tommi:

Jag har gjort en ny bana i Far Cry 5. Den heter Suntrip. Hoppas någon vill prova den! Gjord av mig Bongstyre.

Hej testade din karta nu , misslyckades bägge gångerna men ska prova igen senare .
En utmanande karta .

Medlem

Vad roligt! Ja man får hålla tungan rätt i munnen. Den är rolig med en kompis. Lite tuffare ensam. Observera man har ganska gott om pansar ammo redan vid start.

Medlem
Far Cry 4 The harbor EZ, PC

Ny karta ute The Harbor EZ, PC , detta är den lätta versionen

Medlem
Skrivet av sky one:

Ny karta ute The Harbor EZ, PC , detta är den lätta versionen
https://i.imgur.com/SP0NiKW.png

https://imgur.com/dHsABJd

Far Cry 5?

Medlem

Far Cry 4 ser jag ju!

Medlem
Skrivet av Tommi:

Far Cry 4 ser jag ju!

Japp, om du testar kartan ge gärna feedback, kommer släppa en svårare version av denna karta senare .

Medlem

Jag har tyvärr ej Far Cry 4 installerat längre. Kör bara far Cry 5 nuförtiden. Men har gjort två banor i den editorn. Den funkar bra!

Medlem
Skrivet av Tommi:

Jag har tyvärr ej Far Cry 4 installerat längre. Kör bara far Cry 5 nuförtiden. Men har gjort två banor i den editorn. Den funkar bra!

Ok ,ska testa din andra karta senare .

Medlem

Är kartor låsta till plattform?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Inte alla Far Cry 5 kartor är låsta till plattform.
Skrivet av Freakon:

Är kartor låsta till plattform?

Nej , inte alla kartor i Far Cry 5 är låsta till plattform , det finns en mod som heter mapswapper som gör att du kan spela många kartor gjorda på konsoll på pc och tvärtom.
Antalet föremål på en PC karta och om den innehåller moddar avgör om den kan portas till en annan plattform

Om du söker på mapswapper som i Far Cry 5 arcade editor så bör du kunna hitta de kartor som portats från andra plattformar .

Detta gäller för Far Cry 5, inte sett någon Mapswapper för Far Cry 4.

Medlem

Min andra bana är en teamdeathmatch bana. Vallby och vallby v2. Hyfsat nöjd med dem, roligt med lite teamdeath!

Medlem
Skrivet av Tommi:

Min andra bana är en teamdeathmatch bana. Vallby och vallby v2. Hyfsat nöjd med dem, roligt med lite teamdeath!

Ok , har inte spelat mp i Far Cry , men ska kolla upp den.

Medlem
Skrivet av sky one:

Nej , inte alla kartor i Far Cry 5 är låsta till plattform , det finns en mod som heter mapswapper som gör att du kan spela många kartor gjorda på konsoll på pc och tvärtom.
Antalet föremål på en PC karta och om den innehåller moddar avgör om den kan portas till en annan plattform

Om du söker på mapswapper som i Far Cry 5 arcade editor så bör du kunna hitta de kartor som portats från andra plattformar .

Detta gäller för Far Cry 5, inte sett någon Mapswapper för Far Cry 4.

Grymt, tack för svar. Blir lite sugen på att testa era skapelser, samt snickra ihop något eget.

Kudos till dig för stort engagemang, det inspirerar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Grymt, tack för svar. Blir lite sugen på att testa era skapelser, samt snickra ihop något eget.

Kudos till dig för stort engagemang, det inspirerar.

Tack, kul att höra , säg till när du byggt en karta , spelar den gärna.

Medlem

Skulle vara roligt sky one om du gjorde banor till Far Cry 5. Du är så grymt bra på det. Vi gillar att spela dina skapelser nämligen.

Medlem
Skrivet av Tommi:

Skulle vara roligt sky one om du gjorde banor till Far Cry 5. Du är så grymt bra på det. Vi gillar att spela dina skapelser nämligen.

Tack så mycket, kul att ni gillar dem , Jag håller på med att bygga Far Cry 5 kartor igen efter ett långt uppehåll pga strul med editorn, nästan färdiga kartor som försvann när hårddiskar kraschade mm .

Medlem

The harbour ute nu, tog bort alla markeringar på fiender så de inte syns direkt på kartan , och öppnade upp kartan en del för ai så den blir lite svårare jämfört med The harbour EZ .

Skriv svar