Nya Okami HD-rykten – på väg till pc för första gången?

Robot
Nya Okami HD-rykten – på väg till pc för första gången?

Mer och mer pekar på en nyversion av PS2-klassikern.

#okami


Medlem

Mjölka mjölka kossan hela dagen

Releasehästryttare

Måste säga att jag inte fattar grejen med det spelet.

Såg det på summer games done quick och det såg grymt tråkigt ut.

Kan nån förklara varför folk gillar det?

Medlem

Redan spelat Okami (i HD) på min PC för några år sedan med PCSX2.

Medlem
Skrivet av robbis:

Mjölka mjölka kossan hela dagen

Gnällspik

KoP
Medlem

Känns lite 50/50 när man läser om spel idag. Ena halvan är nya spel och den andra halvan är HD-remakes på halvnya spel. Otroligt trist trend som har uppstått på sistone. :/

Medlem

@MaxWarp: jag gillar mjölk!

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns lite 50/50 när man läser om spel idag. Ena halvan är nya spel och den andra halvan är HD-remakes på halvnya spel. Otroligt trist trend som har uppstått på sistone. :/

Men tänk om det finns folk som vill spela Okami eller andra spel som tidigare varit exklusiva för en utdöd plattform? Vad är det som är så hemskt med remakes om de kan skaka liv i spel som många annars aldrig hade fått uppleva?

Dessutom, med tanke på hur det ser ut på Steam idag så finns det betydligt värre saker att irritera sig på.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Men tänk om det finns folk som vill spela Okami eller andra spel som tidigare varit exklusiva för en utdöd plattform? Vad är det som är så hemskt med remakes om de kan skaka liv i spel som många annars aldrig hade fått uppleva?

Dessutom, med tanke på hur det ser ut på Steam idag så finns det betydligt värre saker att irritera sig på.

this, har aldrig lirat detta men om det kommer till PC vore det tacknämligt


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Devan:

Måste säga att jag inte fattar grejen med det spelet.

Såg det på summer games done quick och det såg grymt tråkigt ut.

Kan nån förklara varför folk gillar det?

Beror på vad du gillar. Om du inte gillar äventyrsspel med japansk mytologi och cel-shade grafik så är det inte konstigt att du inte gillade Okami. Vi tycker alla olika, vi behöver inte gilla allt som är populärt hos vissa. Själv älskar jag Okami och vad jag förstått så sålde aldrig spelet så bra för att det skulle bli fler uppföljare, förutom det till Nintendo DS. Så jag tycker det är bara bra att det sprider sig till fler plattformar och att fler upptäcker det.

1
Skriv svar