Under 2017 kan det släppas över 5 000 spel på Steam

Robot
Under 2017 kan det släppas över 5 000 spel på Steam

Ett styrkebesked eller ett problem?

#steam


Avstängd

Det tråkiga är att 90 procent av spelen är lika intressanta som en tesked med soja. Intressanta spel inom snar framtid: Warhammer 2, Shadows of war, AC: origin... Och där tog listan slut. Om någon har andra förslag så är ni välkomna. Kanske man har något att göra när barnen somnat.

Definitivt ett problem, många av spelen är så enormt dåliga att de borde vara så långt borta från steam som möjligt.

Medlem

Dags att skrota alla robotar som sköter detta. Dags att göra en "objektiv bedömning" vid alla spel som släppas på Steam. Spel som faktiskt är spelbara kan accepteras.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kvalitetskontroll vore på sin plats kanske...

Medlem

Ser inget problem med det, tycker dom har blivit bra på att lyfta fram det som är intressant och det är inte direkt svårt att leta själv ifall det är något speciellt man är ute efter. Det är ju bara en butik trotts allt, jag blir inte sne på mataffären för att dom har massa produkter jag inte är intresserad av heller.

En annan sak var det något år tillbaka, då bra produkter inte exponerades på samma sätt tack vare massa shovelware, men tycker dom har löst det vid det här laget. Jag vågar påstå att det har skapats plats för intressanta indietitlar till och med, som nog aldrig hade fått en chans att ens hamna på steamstore förr.

Sedan kan man ju tycka hur illa man än vill om visual novels, men uppenbarligen är folk intresserade av det och det påverkar knappast mig.

Jag tror folk bara gillar att irritera sig på småsaker.

Releasehästryttare

@Helene: Håll koll på divinity original sin 2, släpps denna veckan.

Ang artiken så ja, vi behöver ha bort utvecklare som denna http://store.steampowered.com/search/?developer=putilin_indus...
De har släppt 16 spel i år och det finns många liknande som enbart pumpar ut "spel" för att tjäna pengar på steam.

#Tragiskt

Avstängd

@Devan:

Tackar! Har ettan, så tvåan är kanske värt att fiska upp=)

Medlem

Steam har tyvärr fått samma problem som t ex Google Play, allt bra försvinner bland drösvis med skit.

Skrivet av Helene:

Intressanta spel inom snar framtid: Warhammer 2, Shadows of war, AC: origin... Och där tog listan slut. Om någon har andra förslag så är ni välkomna. Kanske man har något att göra när barnen somnat.

Tja, utifrån de titlar som du markerat som intressanta, så är det svårt att veta exakt hur din spelsmak ser ut. Fast själv har jag markerat bl.a.:

"Vampyr", rpg i november från Dontnod som gjort "Life is Strange & Remember Me".
"ELEX", 17 oktober, något i stil med en mix mellan "Skyrim & Fallout" ifrån Piranha Bytes.
"Wolfenstein II-The new colossus", den 27:e oktober.
"Call of Cthulhu: The Official Video Game", i december.

Tror det är de mest intressanta kommande titlarna i min smak under 2017.

Avstängd

@Ti994a-C64-Amiga-PC:

Tackar! Vampyr och Wolfenstein är välkomna=) Cthulhu vet jag inte så mycket om. Men gillar Lovecrafts värld så=)

//HR

Medlem

Skulle önska att Steam hade fler filter så man kunde välja bort t.ex. Indie, early access, free to play osv och ett filter för att bara se AAA spel, plus att kunna sortera på release datum och/eller på popularitet.

Skulle göra det mycket enklare för mig att hitta spel jag är intresserad av.
Som det är nu måste man nästan veta på förhand vad ett spel heter för att kunna hitta det genom sökning.
Som tur är finns ju sidor som FZ som ger oss tips och tester.

Medlem

Anledningen varför jag slutat handla och använda steam. Orkar inte med allt crap där. Och platformen i sig utvecklas knappt. Steam var bra typ innan 2012,då i stor sett bara AAA spel kom dit

Medlem

Hmm...12555 titlar markerade som "Inte intresserad" än så länge och den bara växer.

Medlem

90% skräp producerat av barn samt ryska trading card-farmare. Självklart är det ett problem! Bara Valve som inte tycker det eftersom de tjänar pengar på skiten. Seriösa indie-utveckare som får se sina spel dränkta i digital avföring är mindre roade.

Medlem

4500 är väl visuella noveller.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Som grädde på moset så är Alfredsson död:( Nu får man stå ut med alla pajasar som slår igenom på Tuben. Ansiktslösa benrangel till humorister.

Medlem
Skrivet av Seraium:

4500 är väl visuella noveller.

629 taggade vn totalt på steam så en aning svårt att 4500 skulle vara visual novels, de flesta verkar överdriva enormt om att dessa skulle vara det största problemet på steam, långt ifrån det skulle jag säga. Dessutom är många av spelen som är taggade VN bara i andra hand då stuket pekar på hur storyn förs fram, du har många spel som Pyre, Blazblue, Trails in the sky o.s.v. där under.

Den enda tagg som är applicerbart på ett sådant absurt nummer är Indie.

Medlem

Så jävla mycket mangaskit, som valve aldrig borde släppt in. Ursäkta om någon tog åt sig...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Enda spelet jag köpt på Steam var HL2. Nästa blir HL3.

50.000 andra spel biter inte på mig. Gör om gör rätt.

Medlem

Många åsikter om mycket skitspel men inga förslag på hur man ska kunna förbättra.

Istället för att upprepa vad föregående talare redan har sagt så kan vi kanske starta en diskussion över hur steam kan förbättra tjänsten.

"Ta bort spel som jag inte gillar" är inte ett acceptabelt förslag.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Många åsikter om mycket skitspel men inga förslag på hur man ska kunna förbättra.

Istället för att upprepa vad föregående talare redan har sagt så kan vi kanske starta en diskussion över hur steam kan förbättra tjänsten.

"Ta bort spel som jag inte gillar" är inte ett acceptabelt förslag.

Okej. Du börjar då, eller?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Helene:

Det tråkiga är att 90 procent av spelen är lika intressanta som en tesked med soja. Intressanta spel inom snar framtid: Warhammer 2, Shadows of war, AC: origin... Och där tog listan slut. Om någon har andra förslag så är ni välkomna. Kanske man har något att göra när barnen somnat.

inte för att vara den men om dessa 2 är dom mest intressanta spelen som kommer då vettifan.

För du nämner 2 st spel som är så urvattnade och tråkiga både story och gameplay vis, att jag förstår inte att du bara kan ha dom två på listan, det hade ju varit en annan grejj om du såg fram emot andra spel som vart lite ortodoxa spel, men nu valde du ju två riktigt simpla mainstream spel och IP:S

Vilket faller ganska platt i ditt argument och får den inte alls att gå ihopa.

Det är som jag skulle säga, fan det kommer inga bra filmer i år alla är likadana och tråkiga! men 2 fast two furious och minions 3 ser jag fram emot.

Inte att jag alls ogillar dessa filmer eller spelen men ja du förstår nog vad jag menar, själv är där gott om spel som jag ser fram emot 2018.

flesta görs inte ens av stora AAA studios ens.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Okej. Du börjar då, eller?

Jag kan hjälpa och börja, State of decay 2,Survive the nights, a way out,Code vein,anthem,Avatar,The hunt: Showdown,Rune,Darksiders III,Metro exodus.

Där är många indie titlar men många är tyvärr copy pasta just nu, och dom som är bra ligger lite i ridå just nu.

Exempelvis nya terraria spelet.

Där finns massor med udda spel nya spel som inte görs av jättestora studios som kommer ploppa upp vid Q1 2018 och släpps Q2 2018.

Jag är bara intresserad utav 3-4 AAA titlar och det är såfall anthem,avatar och exodus sen kan man diskutera om SOD 2 är AAA or eller indie fortf.

Hellraiser blev ju tyvärr nerlagt första AAA spelet som vart Roguelike random gen First person fantasy där du ska undvika fäller och klara en dungeon och du kunde köra det med 3 andra vänner.

tyvärr lades ju det på is precis som dead island 3, dock arbetas nog bådas på så frågan är hur långt kommna är dom? kommer dom 2018 ist för 2017 som det vart mycket snack ifrån utvecklnarna att dom skulle komma?

Sen kan vi ju även räkna med ett dying Light 2, som kommer avslöjas/släppas i tid med sista dlcn i dying light #1.

Dom flesta intressanta spelen vet flesta utav oss inte om utan krävs man gräver själv, tom stora sidor som fz eller gamespot har noll intresse att gräva info om dessa, då det krävs grovt grävande själv och tiden och hur mycket du får upp om spelen är lite i form utav arbete.

däremot AAA spel får du höra om stup i kvarten som är lika intressanta som soja på en sked som någon sa, exempelvis fifa 2018 eller sådana som kommer år efter år, precis som COD spelen eller BF spelen.

Det är ett spel som kan köpas och ha rolig tid i, men det är inget spel du kommer sitta efter du spelat, wow detta vart något utav det bästa jag spelat!

Avstängd

Äckliga Early Access till slut påväg bort? Klappar av glädje.

Medlem

@Helene: tror du glömde Divinity Original Sin 2 som släpps denna vecka.

Avstängd

@FuzioN: Nu vet jag inte om Warhammer total war faller inom samma "urvattnade" serie som du säkert åsyftar. Du kan inte jämföra Rome 2 med ovannämnt, är så pass många förändringar och annorlunda spelupplägg. Och AC kan inte bli dåligt när det ens är dåligt. Men i slutändan handlar väl allt om smak, jag räknade upp vad JAG ansåg vara värt att ha med i spelbibblan. Och det är sant - 90 procent på steam är skräp, och alla VN:s får en att tappa hatten.

Medlem

Vore ju roligt om steam gjorde någon "pokemon" av alla sina spel. Jaga spelen och använd i strid. steam master kan vara den som äger steam.... Hur som helt, många spel!

Medlem

Att det kommer många spel är ju inget problem i sig. Problemet är att gränssnittet är så föråldrat och statiskt att det knappt går att hitta något bra utan att få tips från kompisar eller podcasts.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Den goda tiden när man fick testa Q3 o inga pengar inblandade

12
Skriv svar