Nintendo-Reggie tycker ännu inte att VR är så kul

Robot
Nintendo-Reggie tycker ännu inte att VR är så kul

Har inga planer på virtual reality på kort sikt.

#virtual-reality


Medlem

Förstår att han inte tycker VR är kul, särskilt inte med Nintendos hårdvara.

Medlem

Är jag knäpp eller? Fattar inte frågan i omröstningen, har han rätt eller är det roligt?

Om jag svarar "ja" då hade han rätt OCH virtual reality är roligt i dagsläget? Fast det var inte detta han sa?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Finns ju bra många fler bra VR-spel jämfört med AR-spel i alla fall. Nog för att VR fortfarande är lite i experimentstadiet, men jag har haft många timmars nöje med både DK2 och CV1. Har haft noll nöje med 3DS när det kommer till AR.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är jag knäpp eller? Fattar inte frågan i omröstningen, har han rätt eller är det roligt?

Om jag svarar "ja" då hade han rätt OCH virtual reality är roligt i dagsläget? Fast det var inte detta han sa?

Haha ja tack vare att det ställs två frågor som får olika mening med ja eller nej blir det knepigt att svara...


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Haha ja tack vare att det ställs två frågor som får olika mening med ja eller nej blir det knepigt att svara...

Förstår hur ni menar men det är nog lugnt att anta att hurvida VR är roligt eller inte som är frågan man svarar på.e

Avstängd

VR i sin helhet ligger långt ner i alpha stadium som när 4K var för 4 år sedan, när ens det hade börjats tas på allvar. Och nu idag som flera tv, bildskärmar och konsoler tar del utav 2017.

Medlem

Ser ut som om omröstningen är omformulerad. Synd att jag röstade "Nej" då jag tycker att Reggie hade fel för VR är kul. Dock håller jag med om titelbristen och att hårdvaran måste bli smidigare tillsammans med ett lägre pris.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Personligen väntar jag på generation 2 både av hårdvara och "spel". På PC är det enda spelet jag är det minsta intresserad av Elite Dangerous i VR.

Gillar min PSVR dock. Helt ok för det priset, men spelen är ju väldigt basic, korta eller "riktiga" spel med VR som extra pålägg efteråt (ofta begränsat). Har flera spel, men trots att jag är imponera över vad Sony lyckats göra relativt billigt och hjälmen rent "ergonomiskt" (tveksamt användande av ordet i det här sammanhanget) är överlägsen alla andra jag hittills provat så känns det alltid lite för jobbigt att dra på mig den för att jag faktiskt ska se till att göra det trots att jag gillar Super Hot, Eagle flight, bilspelen (huvudanledningen till PSVR), EVE Valkyrie osv. Möblera om för VR finns inte ens på kartan.

I 99% av fallen tror jag en fet skärm med head/eye-tracking hade varit att föredra. Har provat lite med FaceTrackNoIR till Elite Dangerous, imponerande men håller inte riktigt tillräckligt bra kvalité och det trackar bara huvudsvängandet, inte att man flyttar i sidled eller upp/ner/fram/bak vilket förtar den där riktiga 3D-känslan.

Hur har det gått med den "svenska" hjälmen som var på tapeten? Lite grävande journalistik från FZ hade varit häftigt. StarVR verkade ju kunna bli riktigt häftigt, men just nu är starvr.com "unavailable". Gissar Starbreeze hellre fortsätter mjölka än satsa på nya dyra grejer när ägarna fått säga sitt? Var ju ändå aktuellt åtminstone så sent som 27 april, men inte för vanliga konsumenter hemma.

Medlem

har bara testat psvr hos en kompis, och måste säga... ganska meh!
kul grej men inte så mycket mer än gimmick grej. kändes bättre att spela utan dem.
lite som 3D bio. kollar hellre i 2D för det är mindre irriterande. ser lite dubbelt både i vr och 3d bio och det bidrar till irritationen.

Medlem

Hänt mycket inom VR sen de kom första gången så att kalla dagens för alpha känns lite wierd <.< som å tillverka en bil å sen ha de lite off i några år å tillverka en ny och kalla den för alpha/nytt när de redan funnits en gång.

Medlem

@delli: Håller med, de få "stortitlar" som precis kommit ut visar på vilken enorm potential som finns. Lone Echo är exempelvis ett väldigt bra spel och något jag kan rekommendera om man vill uppleva VR på riktigt. Med gen2 kommer genombrottet, om priset inte blir för galet.

eld
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Chanserna att de satsar på augmented reality (förstärkt verklighet) är större då de redan har erfarenhet av AR på 3DS.

Switch har ingen kamera så inte världens bästa gissning

Medlem

Switch KAN inte köra VR, så varför en fråga han?
Vad han tycker är ju irrelevant. Klart han gör en downplay i det läget.

Fråga de som testat rätt spel istället. Resident Evil får vuxna män att skrika rakt ut och pissa på sig. DET är roligt!

Medlem

His body is not reggie?

1
Skriv svar