Igår spelade 1,2 miljoner Destiny 2 – samtidigt

Robot
Igår spelade 1,2 miljoner Destiny 2 – samtidigt

Info om första expansionen har dessutom läckt. Vi verkar vara på väg till Merkurius.

#bungie, #destiny-2


Medlem

Precis påbörjat resan och är precis lika hyped som när jag körde igång 1:an.
Grymt kul!

Medlem

5 veckor kvar...must resist urge to buy on ps4...

Medlem

@Jaxz:

Sitter i nästan samma sits, har redan ett PS4 men försöker hålla mig tills det släpps på PC.

Medlem

Grymt roligt spel än så länge.
Lvlandet var till och med roligt, väldigt bra story medans man lvlade. Första timmen hade typ mer story än hela Destiny 1.
Hoppas bara dom släpper mer content här. Tyckte en raid per exp var helt för lite i ettan för en PvEare som mig.

Medlem

Vad går spelet ut på? Är det hjärndött dödande som en Doom-klon, eller har det även lite storydrivet material så som The Division?

Medlem

@ForrestFox:
Mer som The Division. Dvs ett Light-MMO.

Medlem
Medlem

@Prixm: Håller med, det känns lite segt.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Det var ganska stora problem igår med error meddelanden och att den sökte efter servern. Ibland var det lite lagg, men var inte ospelbart. Förutom crucible den delen verkar inte funka riktigt.

Medlem

Hur går det för Halo, Microsoft?

Själv var de sista Bungie-spelen jag spelade Myth och Myth 2.

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Grymt roligt spel än så länge.
Lvlandet var till och med roligt, väldigt bra story medans man lvlade. Första timmen hade typ mer story än hela Destiny 1.
Hoppas bara dom släpper mer content här. Tyckte en raid per exp var helt för lite i ettan för en PvEare som mig.

Hur tycker du att fienderna är.? Finns det många olika typer av fiender.? Testade betan till PC och avskydde att möta de där uppsvällda bowlingkloten med vapen. Bara fettsäckar vilket var väldigt tråkigt. Hur är då hela spelet.?
Vad tycker du om världarna man får besöka.? Betan på PC var den snyggaste grafiken jag sett faktiskt. Ruggigt vacker grafik. Maxade allt på en 1080p monitor.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har det på PS4 just nu, men kommer helt klart att spela det på PC när det släpps så vill inte spela "sönder spelet" allt för mycket nu


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hur tycker du att fienderna är.? Finns det många olika typer av fiender.? Testade betan till PC och avskydde att möta de där uppsvällda bowlingkloten med vapen. Bara fettsäckar vilket var väldigt tråkigt. Hur är då hela spelet.?
Vad tycker du om världarna man får besöka.? Betan på PC var den snyggaste grafiken jag sett faktiskt. Ruggigt vacker grafik. Maxade allt på en 1080p monitor.

Finns många fler sorters fiender på de olika planeterna, varav vissa är elites, minibossar, stora enorma bossar etc.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Coolt! Dock är jag mer nyfiken på hur många som fortfarande spelar om en månad 😋

Vad hände förresten med deras lovord om att första spelet skulle få flera år av content och uppdateringar?
Glömdes det bara bort? 😅

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Coolt! Dock är jag mer nyfiken på hur många som fortfarande spelar om en månad 😋

Vad hände förresten med deras lovord om att första spelet skulle få flera år av content och uppdateringar?
Glömdes det bara bort? 😅

De kan sälja mer på att ta detta lovade content tillsammans med en del av storyn som skulle vara med i ettan och sälja allt som Destiny 2 tillsammans med season passes, dlc och kosmetiska.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Ni med Ps4 Pro råder jag att vänta.
Går knappt o spela för mig, funkar för andra.

Medlem
Skrivet av Riah:

Ni med Ps4 Pro råder jag att vänta.
Går knappt o spela för mig, funkar för andra.

Vad har du för problem? Har också en pro och inte märkt någonting förutom lagg vid högt servertryck eller fps drop om det händer mycket på skärmen.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Coolt! Dock är jag mer nyfiken på hur många som fortfarande spelar om en månad 😋

Vad hände förresten med deras lovord om att första spelet skulle få flera år av content och uppdateringar?
Glömdes det bara bort? 😅

Det har de väl aldrig sagt?
Det enda jag sett är att Destiny IP skall supporteras under minst 10 år.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Coolt! Dock är jag mer nyfiken på hur många som fortfarande spelar om en månad 😋

Vad hände förresten med deras lovord om att första spelet skulle få flera år av content och uppdateringar?
Glömdes det bara bort? 😅

Det har ALLTID varit sagt att 3 huvudspel skall komma ut under 10 års tid, det står i det avtal som läckte ut i samband med det juridiska efterspelet när Bungie och han som var ansvarig för soundtracket till första spelet gick skilda vägar.

Medlem
Skrivet av rosski:

Vad har du för problem? Har också en pro och inte märkt någonting förutom lagg vid högt servertryck eller fps drop om det händer mycket på skärmen.

https://youtu.be/3LTPyIO2kww

Det här, vissa säger att det är fel på hardware. Håller på o tankar Rise of the tomb raider demo för o kolla om det är det som är felet.
Då blir det o byta ps4.

Avstängd
Skrivet av Ichabod:

@ForrestFox:
Mer som The Division. Dvs ett Light-MMO.

D v s inte alls ett MMO. Finns ingen bestående spelvärld och antalet spelare i spelvärlden är allt annat än massivt.

Det är ett (FPS)ARPG.

Skrivet av gusgun577:

Coolt! Dock är jag mer nyfiken på hur många som fortfarande spelar om en månad 😋

Vad hände förresten med deras lovord om att första spelet skulle få flera år av content och uppdateringar?
Glömdes det bara bort? 😅

Det fick flera års uppdateringar och nytt material i form av DLC:er, patchar och allt möjligt "roligt". Det beror på hur man ser på saken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Riah:

Ni med Ps4 Pro råder jag att vänta.
Går knappt o spela för mig, funkar för andra.

Det är väldigt random det där, har spelat kanske 30-40 timmar än så länge, och inte haft några som helst problem.

Endast lite server lagg på kvällen, någon gång ibland, men antar att det har med belastning att göra.

Medlem

@DeFeCT: Ja det verkar vara väldigt random, är dock inte bara destiny 2 jag har problem med samma med tomb raider. Funderar på o ringa inet o se vad dom säger.
Vissa har bytt ut sin ps4 och då funkar det.

Medlem
Skrivet av Riah:

@DeFeCT: Ja det verkar vara väldigt random, är dock inte bara destiny 2 jag har problem med samma med tomb raider. Funderar på o ringa inet o se vad dom säger.
Vissa har bytt ut sin ps4 och då funkar det.

Ok, min konsol är ju ganska ny, endast några veckor, så kan ju ha med hårdvara att göra kanske.

Gen
Medlem

Varför köper vissa det på två plattformar?
Jag har både PS4 Pro samt PC men väntar gladeligen på PC versionen för att kunna njuta av det i 4K/60fps istället för "4K"/30fps som man får på PS4 Pro.

Medlem
Skrivet av Gen:

Varför köper vissa det på två plattformar?
Jag har både PS4 Pro samt PC men väntar gladeligen på PC versionen för att kunna njuta av det i 4K/60fps istället för "4K"/30fps som man får på PS4 Pro.

Hade tänkt att köpa till PC, men då de flesta polarna kör på PS4 så fick det bli det istället.
Men ja, hoppet från 1440p @ 100+ fps till ~1080p @ 30 fps är lite tråkigt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Varför köper vissa det på två plattformar?
Jag har både PS4 Pro samt PC men väntar gladeligen på PC versionen för att kunna njuta av det i 4K/60fps istället för "4K"/30fps som man får på PS4 Pro.

För man har vänner på flera plattformar.
Vissa av mina vänner kommer jag spela med på både pc o ps4, med vissa på bara den ena plattformen.

Gen
Medlem
Skrivet av Ichabod:

Hade tänkt att köpa till PC, men då de flesta polarna kör på PS4 så fick det bli det istället.
Men ja, hoppet från 1440p @ 100+ fps till ~1080p @ 30 fps är lite tråkigt.

Okej, då är jag med och ja, så är det ju dessvärre med konsol vs PC.

Skrivet av Cowmine:

För man har vänner på flera plattformar.
Vissa av mina vänner kommer jag spela med på både pc o ps4, med vissa på bara den ena plattformen.

Ja, det förstår jag.
Segt att köra samma content två gånger? Eller funkar det?

1
Skriv svar