Spana in Aion 2.0

Robot
Medlem
Spana in Aion 2.0

"Twitterintegration" yaaaay dags att börja spela igen.

Medlem

Aion är ett bra spel, speciellt nu när det kommer finnas mer saker att göra vid hög level.

Medlem
Medlem

Är spelet verkligen så bra? Jag har fått höra att det är en grind-fest..

Inaktiv

"Version 1.9 är sagt att förbättra grundupplevelsen (mindre grind?!)"

Vadå mera XP på varje quest?

30 % av en lvl är bara grind. -.-

Medlem

Ja, på många sätt är det faktiskt en stor grindfest! I alla fall så som spelet ser ut nu, väldigt svårt att hitta grupper mm. Kommer nog förbättras i patch 1.9
Har en mage i lvl 36 och var med i Aion från start. I början var det faktiskt riktigt kul! Mycket folk på servrarna! Men nu är det ganska dött... Hoppas det kommer fler i och med patcherna!

Medlem

Aion är en grind-fest efter vissa levels OM man inte anser att deras fåniga repeat-quests(slakta monster om och om igen) ska klassas som vanliga quests

Medlem

Snygga zoner!
ska kanske spela igen om de tar bort den jäkla exp grinden och fixar ingame ekonomin som också är grind, så kan jag nog komma tillbaka =D


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Inaktiv
Skrivet av Cho-Arrim:

Aion är en grind-fest efter vissa levels OM man inte anser att deras fåniga repeat-quests(slakta monster om och om igen) ska klassas som vanliga quests

Precis. Visst nu ska jag inte jämföra Aion och World of Warcraft för det är helt två olika spel.

I Aion är varje quest uppbyggd likadant.

1. Ta en quest och hitta grejer och växter.
2. Döda 10 monster
3. Döda 100 monster för att loota 15 grejer.
4. Flyg dit och prata med en kille.

Fail.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Cho-Arrim:

Aion är en grind-fest efter vissa levels OM man inte anser att deras fåniga repeat-quests(slakta monster om och om igen) ska klassas som vanliga quests

Precis. Visst nu ska jag inte jämföra Aion och World of Warcraft för det är helt två olika spel.

I Aion är varje quest uppbyggd likadant.

1. Ta en quest och hitta grejer och växter.
2. Döda 10 monster
3. Döda 100 monster för att loota 15 grejer.
4. Flyg dit och prata med en kille.

Fail.

Inte för vara petig men är många av World of Warcrafts quester liknande. I alla av det jag kommer ihåg så var det så, inte mycket varition där.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Cho-Arrim:

Aion är en grind-fest efter vissa levels OM man inte anser att deras fåniga repeat-quests(slakta monster om och om igen) ska klassas som vanliga quests

Precis. Visst nu ska jag inte jämföra Aion och World of Warcraft för det är helt två olika spel.

I Aion är varje quest uppbyggd likadant.

1. Ta en quest och hitta grejer och växter.
2. Döda 10 monster
3. Döda 100 monster för att loota 15 grejer.
4. Flyg dit och prata med en kille.

Fail.

Men herregud människa! Nämn ett nuvarande mmo som inte baserar större delen av lvlandet på sådana quests.

Skillnaden i Aion är att det hjälper inte att man gör alla quests som finns. Det saknas fortfarande 50-60% exp innan nästa lvl och det suger. Hade hellre haft en quest att göra då man faktiskt ser att man åstadkommer något, även om det är helt meningslöst.

Medlem
Skrivet av evilsanta:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Cho-Arrim:

Aion är en grind-fest efter vissa levels OM man inte anser att deras fåniga repeat-quests(slakta monster om och om igen) ska klassas som vanliga quests

Precis. Visst nu ska jag inte jämföra Aion och World of Warcraft för det är helt två olika spel.

I Aion är varje quest uppbyggd likadant.

1. Ta en quest och hitta grejer och växter.
2. Döda 10 monster
3. Döda 100 monster för att loota 15 grejer.
4. Flyg dit och prata med en kille.

Fail.

Inte för vara petig men är många av World of Warcrafts quester liknande. I alla av det jag kommer ihåg så var det så, inte mycket varition där.

Faktiskt så har det börjat komma bättre quest med varje expansion, TBC och WOTLK har större variation än vanilla wow, visst det finns många döda x och samla x fortfarande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tbh många MMO har den uppbygnaden med grind och dylikt :/ Guild Wars 2 är min nya stjärna och se fram emot, Guild Wars 1 är en enda röra pga att det likanar wow nu.


signatur

FZ Aion guild letar efter folk som vill Flyga!
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80895

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Faktiskt så har det börjat komma bättre quest med varje expansion, TBC och WOTLK har större variation än vanilla wow, visst det finns många döda x och samla x fortfarande.

Håller med där. Antagligen så blir de ännu bättre med Cataclysm.

Tycker Aion har ett roligt combatsystem och det finns en del andra saker däri som är himla fina. Är förtjust i att leta efter skatter, även om det är en timesink.
Hoppas att de lyckas trixa bort en del av grinden och att de nya petsen inte blir allt för dyra!

Medlem

Det var riktigt coolt i början.. lvl 1-30.. sen gick det uför Det e ju en grindquest som folk säger.. för man får inte tillräckligt för questen. Står man still o dödar allt i sin närvaro så tjänar man mycket mer på det än att lägga tid på att springa o lämna in sitt quest o sen springa tillbaka igen

Medlem

Alla MMOn har ju likadana quests... döda mobs efter items, hämta den grejjen, spring dit emd den här grejjen, prata med den npc'n osv osv...
efter mina 5 år med WoW så har jag då minnet av att det var exakt samma sak där...

att det e liknande quests stör mig inte så mkt egentligen men det ska finnas tillräckligt med quests att cappa leveln för de som inte tycker det e roligt att grinda eller köra repeatquests.

Inaktiv

Spelade som Cleric (Super healern har jag för mig?), var kul när jag hade irl polare som var tank o dps ect.
Men de jag tyckte var störande att vi fick mindre xp av mobsen om vi var i grupp och inte tvärtom som i WoW, där man får extra xp om man är i grupp.
Kom till level 30 sen la jag av, var trött på att instancerna inte gav lika mycket exp som man trodde, looten var inte rolig där inne heller och bossarna i instancerna hade en CHANS att droppa loot ens.

Skit kul spel annars

Ser ut som Guild Wars on crack!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aion va skitkul och innovativt första gången man lirade.. men runt 30 så började det bli löjligt segt och valmöjligheterna på saker att göra var löjliga.. spelet är och förblirt totalt linjärt och altskapande ett gissel.. samma rutt om och om igen.. synd på en bra ide.. men det va lite som med warhammer.. bra spel som sket sig totalt i och med att man tvingade in folk i pvp.. det fanns ju inget annat efter ett tag.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Känns som om många här inte är redo för koreanska mmo's.
Men seriöst var det inte så svårt att bli 50 och farma full miragent. Jag slutade för att det fanns i princip bara en instans värd att göra och krävde så mycket tid att göra.

Man kunde aldrig bara hoppa in om och göra något snabbt. Vet inte riktigt om jag gillade pvp'n. Kändes som att killen med mest tur med drops vann pga sjukare gear än du.

Medlem

Greit, detta får mig att vilja skaffa aion, har bara spelat på privata servrar hittils

Medlem

Denna spel såg cool ut för mig allt var bra men när det kom till mounts och ta sig från enna sidan till andra så tog det tid. lvl system lite drygt att lvla på. Vingar är coolt allt annat är coolt animationen är coolt strider är coolt story line coolt. Men ingen typ spel för mig antar jag. Instance sytstem och class sytem ver lite komplicerad tyckte jag då


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Ärligt talat......

Aion är om man jömför med många andra asiatiska MMO:s väldigt förskonat från grind....

Spelade från början och lade av när jag cappade........det fanns inget att göra.

Man levlade snabbt ifrån både områden och gear. Vilket gjorde att JAG tröttnade.
Innehållet FINNS där......bara inte för tempot de satte.

Medlem

Jag lirar fortf. Aion och jag älskar det än, även om det är grinding, man ska tänka positivt.. det finns riktiga yellowfellow grindspel där ute och aion är det minsta grindingen av dem men med patcharna, oj oj oj.. me love!: )


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av evilsanta:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Cho-Arrim:

Aion är en grind-fest efter vissa levels OM man inte anser att deras fåniga repeat-quests(slakta monster om och om igen) ska klassas som vanliga quests

Precis. Visst nu ska jag inte jämföra Aion och World of Warcraft för det är helt två olika spel.

I Aion är varje quest uppbyggd likadant.

1. Ta en quest och hitta grejer och växter.
2. Döda 10 monster
3. Döda 100 monster för att loota 15 grejer.
4. Flyg dit och prata med en kille.

Fail.

Inte för vara petig men är många av World of Warcrafts quester liknande. I alla av det jag kommer ihåg så var det så, inte mycket varition där.

Det är därför jag har mina förhoppningar för Guild wars 2 som tar upp just det här problemet i sin senaste artikel. DOCK så ska man ju ta allt med en nypa salt, men OM dem klarar av att uppfylla det dem försöker så kommer det (förmodligen) bli äcklig bra!

Medlem

Hade det inte varit för att jag blev bestulen på mitt account 3 dagar efter jag köpte Aion, hade jag kanske fortsatt spela.

Det är

JÄVLA
SHINY.

Men det har security brister att det skriker om det. Vill inte sitta och vänta i veckor för att få mitt account tillbaka.

Jag vill spela det. Men jag vet inte.

Detta ser ju jävligt awesome ut, men jag vet inte om jag borde betala för det

Oh, the inner conflict.


signatur

" My childhood was short, but my immaturity will last forever! "

Medlem

Hoppas denna patch kommer ta itu med Aion's största problem, alltså Content vid lv 50.

Grinden är inte vidare mycket i detta spel dock nästan alla är så spoilade att de inte orkar sträva för något alls.

Andra problemet Aion har just nu är just antal spelare för viss del av content. Mer eller mindre sieges. Men de har redan utannonserad server transfers som lär lösa det problemet

1
Skriv svar