Medlem
VR-spel?

Hej!
Undrar vad det finns för VR-spel ute, hur är utbudet? Vilka rekommenderar ni?

Mvh Pantzy

Inaktiv

Jag har inte använt mitt Vive jättemycket men kan varmt rekommendera Superhot VR (som numera finns på Steam) samt Rec Room är sjuuukt kul att möta andra i virutuell paintball. Annars verkar Fallout 4 VR vara en lovande kandidat som bland de första fullstora VR-spelen.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har inte använt mitt Vive jättemycket men kan varmt rekommendera Superhot VR (som numera finns på Steam) samt Rec Room är sjuuukt kul att möta andra i virutuell paintball. Annars verkar Fallout 4 VR vara en lovande kandidat som bland de första fullstora VR-spelen.

Jo, det är ju Fallout 4 man väntar på
I väntan på det tycker jag att Vanishing Realms till Vive (vet inte om det finns för OR) gör ett riktig bra jobb som Fantasyspel.
Ungarna älskar Space Pirate Trainer och Budget Cuts har potential om det någonsin tar sig ur beta.

Geeks Gaming
Skrivet av Pantzy:

Hej!
Undrar vad det finns för VR-spel ute, hur är utbudet? Vilka rekommenderar ni?

Mvh Pantzy

Känner du att du har alldeles för mycket rena underkläder, svettas för lite och alldeles för låg puls kan jag rekommendera "Alien Isolation" då det finns ett fungerande VR-läge.

Sömn är överskattat...

Medlem

So sagt är Super Hot väldigt bra. Man känner sig som James Bond eller nån superhjälte.

Skägg.
10 Chambers

I Expect You To Die är trevligt också, hade missat att det släppts.


signatur
Medlem

Men grymt, tack!!

Medlem

Trickster VR rekommenderar jag. Riktigt kul gå runt skjuta orcs med armborst.

http://store.steampowered.com/app/512220/Trickster_VR_Coop_Du...

I expext you to die som nämndes innan är bland det bästa i vr-väg annars, riktigt kul spionpusslare.

Releasehästryttare

Resident evil 7

Medlem

Dirt Rally och Elite: Dangerous är fantastiska spel i VR!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Lone echo" och "echo arena" är populära på reddit. "doom 3 BFG"-modden och eleven table tennis verkar vara bra också.

Framöver så är jag ganska taggad:
-HL2-modden som släpps iår.
-payday 2, någongång framöver.
-"brass tactics" (okt?)

Har haft strul med ett OR som gått sönder, så har inte hunnit testa själv än. håller tummarna att min replacement-device kommer nästa vecka!

Quake-konnässsör
Skrivet av Soulless:

Dirt Rally och Elite: Dangerous är fantastiska spel i VR!

I agree, tror man måste använda ReVive för Dirt Rally ifall man har en HTC Vive.

Project Car: när vi ändå är inne på bilar, känns riktigt trevligt och tränga ned sig i en Formula 1 bil och köra i några hundra km/h i VR

IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad: Andra världskriget flygspel, dock är det väldigt brant inärningskurva. Men känns riktigt roligt och flyga planen några meter från marken och leka. Planen går ner fort, väldigt fort, och man lär sig att vara försiktigt runt AA-kanoner.

Vanishing Realm: Fantasy, Svärdfighter och lite magi. Inte så lång kampanj ännu, men ett roligt första inblick. Fortfarande i early access fortfarande och väldigt sällan mellan uppdateringarna.

Arizona Sunshine: Var faktiskt roligare än vad jag trodde det skulle vara, den gamla hedliga zombie FPS spel, har en del humor inblandat också.

Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades (H3VR): Är ett roligt lekrum ifall man tycker om att skjuta med lite olika vapen. Uppdateringar kommer väldigt regelbundet och utvecklaren driver också en VLOG och berättar vad som kommer ut.
Anton Hand på YouTube (VLOG för H3VR)

Onward: CS / Arma liknande spel. Man kör i lag 4 mot 4 och försöker placera bomber eller utplåna det andra laget. Riktigt underhållande om man spelar med några bekanter, kan vara lite svårt att sikta med vapnen för att man inte darrar lite för mycket med händerna (man förstår när man kör varför)

Pavlon VR: Ska vara liknande Onwards, dock inte provat detta, men har hört bra saker om det.

För att nämna några.

Ifall någon har kört Star Trek: Bridge Crew får de gärna lämna en recension eller kommentar hur det är och köra och hur långt det är.

Medlem

Batman Arkham VR är ett av det bästa jag testat! Utnyttjar VR tekniken väl.
Sen tipsar jag även om RES7, läskigt underhållande.

Medlem

Project cars och strax project cars 2
Il2 sturmovik battle of stalingrad (otrolig grafik i vr)
Dirt rally
Dcs world 2.0
Doom3 vr mod måste jag oxå nämna det är ändå ett AAA spel som funkar i vr.
Onward
Dessa är var mina timmar läggs ned nuförtiden me oculus

L32
Medlem

GORN, Thrill of the Fight och Superhot VR är de spel jag haft mest kul med. De två första är även väldigt bra träning.

Har du vänner och vill köra ett partyspel kan jag rekommendera Keep Talking and Nobody Explodes.

Releasehästryttare

Warthunder - bonus är ju att det är gratis också

Medlem

Jag älskar AudioShield, har ca 100h loggat i det.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

- GORN är spelet som mina barn lagt mest tid med, utan tvekan. Ännu under early access, utvecklat av en ensam kille men det visar en hel del om vad som kan bli KUL i ett VR spel. Att få möjligheten att vara en gladiator på en arena och slåss med hjälp av sina kontroller. En tidig version finns att ladda ner på itch.io för att testa konceptet.

- VTOL är ett spel som visar upp ett lyckat koncept där man kan flyga med hjälp av move-kontrollerna.

- REC Room. Underbart att få göra diverse aktiviteter tillsammans med andra. Börjar bli riktigt putsat för att vara helt gratis.

- DOOM BFG med VR mod. Måste testas! Löjligt otäckt men kräver en viss VR-vana för att kunna glida runt.

- Pavlov VR - FPS som enligt mitt tycke bättre än t.ex. Onward. Krig mot bottar finns sedan länge implementerat också. Virtual Fighter har också bra potential här men det blir lite av ett Moment 22, finns det inga spelare så blir det inte mycket gameplay.

- Arizona Sunshine är kul, men det är dyrt och saknar en del självklara element, som t.ex. att kunna använda flaskor och andra objekt man hittar m.m. som vapen.

Medlem

Ni som äger Raw Data bör definitivt spela igenom det igen. Det har ändrats rejält sedan de första early access.
Och nya pvp läget är riktigt underbart. Behöver dock balanseras en del. Påminner en hel del om en Overwatch/UT hybrid i multiplayer.

Lätt ett de mest polerade vr spelen ute just nu. De är i full fart med att förbereda v1.0 som skall kolla ihop hela coop storyn. Gör sig bäst i coop, även om det går att spela ensam.

GUNHEART skapat a DRIFTER. Bestående av Gears of War och Robo Recall utvecklare.
Det är i väldigt tidigt EA status och visar på enorm potential. Utvecklarna är också super aktiva på Discord.

Sairento
Denna videon säger nästan allt.

Bästa locomotion systemet ute med wallruns, backflips, slides, teleport och touchpad.
Permanent "did i just do that? FUCK YEAH !" känsla när man spelar.

Medlem

House of the Dying Sun
http://store.steampowered.com/app/283160/House_of_the_Dying_S...

Rymdskeppsskjutare med lite inslag av strategi dock mest arkadkänsla. Dessutom görs striderna på "rätt sätt". Man kan alltså glida iväg åt ett håll medan skeppet är riktat exempelvis åt sidan. Känslan är iaf helt klockren. Vrida huvudet för att se var en fiende är, rikta in skeppet och sedan trycka på gasen för att ändra riktning och komma inom skotthåll.

Enligt mig ett måste om man har ett VR-system hemma.
5/5 i betyg från mig.

Medlem

Google Earth är fantastiskt!

Star Trek är riktigt bra om du har tre kompisar att spela med. Tog kanske 10h att spela igenom kampanjen.

Medlem

Out of ammo och QuiVr är dom jag lagt ner mest timmar på

Medlem

Snälla låt oss slippa domedagsprofeterna här nu!

Det sagt. Mina favoriter, utan ordning:

  • Rez Infinite

  • Robo Recall

  • Star Trek: Bridge

  • Rick And Morty

  • Mindshow

  • Lone Echo

  • Dead and Buried

  • Wilsons Heart

  • I expect you to die

  • Edge of Nowhere

  • Keep talking and nobody explodes

  • Google Blocks

  • Google Earth

  • Superhot

Det finns fler men detta är nog toppen. Många ser att det är mycket Oculus-exlusivt. Jag har själv ett Oculus och tycker det är ett bättre headset än Vive (jag har båda). Det är främst kvalitetskänslan och att de nuvarande handkontrollerna är bättre (inbillar mig att skärmen är skarpare på Oculus, inte lika "suddig"). Oculus har också plöjt ned mycket pengar i bra produktioner. Det finns på Steam också men ofta lite mer Indie och mindre polerat där. Det sagt ser jag fram emot trådlöst Vive och nya handkontroller! Sedan är det bara synd att man är i Facebooks ringhörna för tillfället men det hoppas jag ändrar sig snart. Ser fram emot öppen standard och bättre priser så blir allt bra till slut!

Happy VR:ing!

Medlem

Statik är mycket bra.
Tyvärr bara till psvr. Svensk utvecklare, samma gäng bakom little nightmares. (spelen i sig inga likheter dock.)

Inaktiv

@xermalk: Han som spelar Raw Data... Måste man skriva under på att man ska skrika och vara så irriterande som möjligt för att få bli partner hos YouTube? Det är större sannolikhet att på väg till jobbet bli översprungen av en älg i centrala Stockholm än hitta en Youtuber var innehåll riktar sig till en publik över 5 år.

Medlem

Jag har HTC vive och Mina rekommendationer är

Audiosheild med rythm mods
Battlezone
Climbey
Onwards
Racket NX
Richies Plank Experience som första spel för folk som aldrig kört vr!!
Space Pirate Trainer
SUPERHOT VR
Zombie Training Simulator
Dirt dock igenom revive som funkar ibland.

Mina nuvarande favorit spel

Kommande är DOOM VFR och Skyrim VR

Medlem

@anon_119148:
Nej, nej det måste man inte.
För riktigt bra exempel så se på TheXPGamers eller W4stedspace.
Medelåldern på deras tittare är i 30-35 kategorin.

Vip3r försöker efterlikna Deadpool.

1
Skriv svar