Destiny 2 på skiva säljer mindre än hälften mot föregångaren

Robot
Destiny 2 på skiva säljer mindre än hälften mot föregångaren
Medlem

Med tanke på avsaknaden av Offline läge, what's the point?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Sen är det säkert många som väntar på PC-släpp?

Medlem
Skrivet av ohem:

Med tanke på avsaknaden av Offline läge, what's the point?

Har du inget internet hemma?

Medlem

Men de flesta köper väl digitalt idag jämfört med för 4-5 år sedan.

Gnällkuk
Skrivet av DeFeCT:

Har du inget internet hemma?

Tror du misstolkade. Eftersom spelet inte har något offline-läge borde således funktionen för att sälja vidare/byta in inte vara möjlig. Så tolkar jag det åtminstone.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Själv köper jag mer eller mindre allt på skiva. Gillar att kunna se mina spel med lite snygga omslag i hyllan. Sen går de även sälja vidare eller byta om det inte var som väntat.

Medlem
Skrivet av tricky:

Tror du misstolkade. Eftersom spelet inte har något offline-läge borde således funktionen för att sälja vidare/byta in inte vara möjlig. Så tolkar jag det åtminstone.

Ok, då är jag med på vad du menade

Medlem
Skrivet av tricky:

Tror du misstolkade. Eftersom spelet inte har något offline-läge borde således funktionen för att sälja vidare/byta in inte vara möjlig. Så tolkar jag det åtminstone.

En del av anledningarna, en annan är möjligheten att kunna spela när man vill även utan internet. MAG för PS3 har samma problem där servrarna är nere och communityn kan inte artificiellt påverka livslängden längre. Phantasy Star 2 & 3 för GameCube är online RPGs men går att spela själv så möjligheten är inte borta.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Huvudanledningen är väl att folk blev less på det repetetiva första spelet ?
Eller väcker jag den björn som sover nu?

Medlem

Farma och loota är vad destiny handlar om , repetativt ja !
Men varje lot(t)kista är som att skrapa triss, hur kul som helst 😆

Medlem
Skrivet av ohem:

Phantasy Star 2 & 3 för GameCube är online RPGs men går att spela själv så möjligheten är inte borta.

Går jättebra att spel online även idag, skulle kunna slänga upp en fullt fungerande Gamecube server på en halvtimme om jag ville (har kört en tidigare och har alla program kvar på någon hårddisk).


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Vilket dumt sätt att se saker och ting ifrån när det kommer till statistik när man har en ny formfaktor som spelar en stor roll (PC plattform). Det är ett faktum att folk vill uppleva ett bra FPS spel på PC om de har chansen. I alla fall majoriteten av FPS älskarna.

Jag personligen köper INTE Destiny 2 till PS4 (har köpt första Destiny) utan väntar på PC versionen och den releasen då jag vill få ut mer av min spelglädje. Detsamma säger alla jag vet som skall köpa det.

Med detta sagt så kan detta vara en anledning i sig, tro?

Sen till de apor som som tror att Destiny går ut på endast looting har jag en sak att säga till er: PvP mate, PvP...


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

1.2 miljoner spelade samtidigt häromdan. Skulle vilja säga att det är en riktig succé.
Tror inte så många köper fysisk skiva längre.

Jag vill gärna ha mina spel i box, men det finns inte riktigt plats, så det får bli digitala köp för det mesta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Köper inte dom bästa eller mp baserade spelen längre på skiva. Har blivit alldeles för lat och sen kan min son köra samma kopia på sin ps4a samtidigt. Destiny 2 är ju otroligt bra fan vad glad jag blir. Får tyvärr inte mycket sömn bara. Och med barn och jobb så är jag bara level 20/271. Ni som kommer att köra det på PC kommer inte bli missnöjda. Och är ni det efter att ha kört spelet 24/7 i 3 dagar och tycker att ni är klara med allt. Så borde ni tänka på att det kommer mycket nytt nu i en månad framöver. Klaner har också fått mer kött på benen kolla in destiny 2 appen!

1
Skriv svar