Dimhöljda bilder från Battlegrounds nästa uppdatering

Robot
Dimhöljda bilder från Battlegrounds nästa uppdatering

Storsuccén förbereder sig för dimman.

#battlegrounds


Medlem

känns inte som väder förbättrar upplevelsen, hatar när rundorna startar med regn för det förstör hela spelet för mig då ljudet av regn är sjukt störigt.

Medlem
Skrivet av fredo:

känns inte som väder förbättrar upplevelsen, hatar när rundorna startar med regn för det förstör hela spelet för mig då ljudet av regn är sjukt störigt.

Kul med lite variation tycker jag

Medlem
Skrivet av fredo:

känns inte som väder förbättrar upplevelsen, hatar när rundorna startar med regn för det förstör hela spelet för mig då ljudet av regn är sjukt störigt.

Det som är jobbigt med regn är ju att det är ett så enformigt ihållande ljud. Ett par rundor med regn på raken så blir man helt trött i huvudet. Fördelen med regn däremot är ju att det dämpar övriga ljud så att det blir lättare att smyga sig på andra.

Men dimma lär ju inte föra mycket väsen av sig.

Medlem

Men det är väl ganska dimmigt redan nu lite då och då?

Medlem

@Cyberz: detta ska vara mer tät dimma så man råkar stöta på fiender på närmare håll i det öppna utan att man är beredd.
Tycker det är bra med vädervariation.
Tycker det borde komma dygnscykel också så det blev natt ibland också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Datamaskin.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

"..se hur mina bildrutor per sekund dör ytterligare."

För mig känns det som det omvända. Med dimma kan man minska drawdistance vilket borde betyda snabbare bilduppdatering. Hursomhelst, upplever dimma, natt, regn m.m. som störmoment. Tycker det är för trist väder i verkligheten alldeles för ofta.

Det kan väl få vara fint väder när man spelar ändå?

Jag kan sträcka mig till att man vill ha gryning och skymning med långa härliga skuggor och bländande soluppgång/nedgång.

Medlem

Jag älskar olika väder men som det är i Battlegrounds just nu så saknar det detaljrikedom. När det regnar t.ex, jag hade gärna velat höra fler olika ljud från olika ytor. Inomhus, utomhus, stuprännor, olika ljud från gräs och asfalt m.m.

Nästan alla ljud behöver en rejäl förbättring.

Medlem

satan vad skoj, väntat länge på detta, nu saknas bara en natt bana så är det klart

Medlem
Citat:

Det kanske är svårt att se så mycket, men jag kan i alla fall se hur mina bildrutor per sekund dör ytterligare. Till hösten är det jag som skaffar ny datamaskin.

Auhn Kaunträ! Dimma används relativt regelbundet idag men framförallt back in the dizz'ay just för att förbättra prestandan med hjälp av dess döljande effekt. Sen har PUBG säkert fräsigt renderad dimma osv som drar hästkrafter, men appliceras det väl så höftar jag att det bör gå på ett ut.

Kuriosa: Den stämningsfulla dimman i Silent Hill 2 var förutom ett angenämt artistiskt drag även något som krävdes för att.. PS2? ... PS? Minns inte... Inte skulle fatta eld inom loppet av sekunder.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av fredo:

känns inte som väder förbättrar upplevelsen, hatar när rundorna startar med regn för det förstör hela spelet för mig då ljudet av regn är sjukt störigt.

Känns som dels redan gör, men kanske framförallt ämnar framöver att kasta runt spelfältet med hjälp av vädereffekter... Med regnet som finns nu kan du ju lubba på bra mycket friskare utan att vara orolig att du hörs. Ingen långsökt gissning att dimman kommer att få dom överattraktiva snajpergevären att ramla ner en bra bit på önskelistan...

Jag tycker det är toppen, så man måste svara på miljön och anpassa sin spelstil efter det som råder... Är väl lite det som Battle Royale ska vara all about. Random bombningarna som finns just nu tror jag är ett ganska trött försök att få fram detta, men ser ut som det kommer mer ambitiösa försök.


signatur

subterranean homesick alien

ELF
Medlem

Mycket trevligt. Det jobbiga är dock att man nu kommer dö mycket oftare av fiender som inte går att lokalisera om det bara är lite lättare dimma. Kan där emot bli riktigt skoj med riktigt tjock dimma så man ser max 50 meter framför sig eller kanske kortare?....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Eventuellt en till väderlek som gör att man quittar och fixar ny match så man får klart väder.

Medlem

BF1 har ju dimma, tycker inte den påverkar FPS:en speciellt mycket, däremot är det oftast mer störigt än bra. Fast snipers får ju det lite svårare och dimma blir det alltid när man själv ska testa lite sniper.

Avstängd

@Anton Q: Det är dock skillnad på detta och "distance fog" som man använde förr för att dölja det korta renderingsavståndet.

Medlem

Tycker bara det är asbra med variation, alla spelar ändå med lika förutsättningar.

Medlem

Jag peppar också på mer väder. Önskar att det regnade oftare också.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

hallå folk! det är ju skit bra med variation och saker som gör att man måste ändra taktik. älskar att spela i regnet då man kan bli överaskad lättare eller överska någon lättare. dimma kommer ju bli häftigt. man kan ju röra sig snabbare utan att riskera att bli upptäckt men man måste fortfarande lyssna så man inte springer på någon. jag ser verkligen fram mot detta

Medlem

Tycker det är kul med lite variation, men jag kan fan inte förstå hur detta kan ha varit en prio alls. Eller deras microtransactions. Kanske öka tickrate på sina servers från 10-30? Eller varför inte optimera hela nätverkskoden? Byggnader blir ibland marshmellows som aldrig rättar till sig? Den oerhört dåliga hanteringen av LOD? Istället lägger de tid på att fixa ljudet till tutan på vehicles ._.?

Förstår att man behöver ha en balans med nytt content för att försöka behålla spelarna, men hela spelupplevelsen försämras av deras nätverkskod. Har hänt flera gånger att jag får ett fryslagg på 0.5-1s precis när jag ska skjuta, och då dör man. Trodde först det var min dator men det är inte rimligt att ligga 60-90 FPS hela tiden och sedan få ett fryslagg någon gång då och då (händer inte varje game). Flertalet gånger sker det exakt samtidigt för mig och mina vänner när vi spelar också.

Finns mycket att fixa i detta spelet, och att börja med dimma och ljudet på tutan är inte rätt ände *lite arg, men ser ändå fram emot nya väderleken*

Medlem
Skrivet av Araxes:

@Anton Q: Det är dock skillnad på detta och "distance fog" som man använde förr för att dölja det korta renderingsavståndet.

Självklart är det skillnad. Ville mest ge en liten trivia kaka om hur dimma klassiskt ofta har använts för att spara prestanda.

Att det är skillnad på denna dimma (kan kallas volumetrisk dimma kanske?) betyder ju inte att den inte fortfarande kan användas/används för att spara prestanda. Om dimman döljer miljön bör man rimligtvis sluta rendera den miljön. Men faller kanske bara inom det bredare begreppet 'occlusion culling' istället för en specifik erkänt teknik.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu är patchnotesen ute. En del bra ändringar och lite nytt.

Några highlights:

• Added Foggy weather
• Added a new town, East of Stalber
• Added a new weapon, the Mini-14
• Added new Option to change Cross-hair color
• Adjusted the balance of several weapons
• You may no longer set different features on a single key bind in the Options
• Revised the BP methodology to prevent BP farming and idle users from gaining BP
• Added FPP Leaderboard for all regions with FPP
• Client Optimizations

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

Medlem

Vad de behöver fixa är att man inte syns BÄTTRE i gräset (pga att det inte renderas) när man är längre bort. Inte så verkligt

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Tycker det är kul med lite variation, men jag kan fan inte förstå hur detta kan ha varit en prio alls. Eller deras microtransactions. Kanske öka tickrate på sina servers från 10-30? Eller varför inte optimera hela nätverkskoden? Byggnader blir ibland marshmellows som aldrig rättar till sig? Den oerhört dåliga hanteringen av LOD? Istället lägger de tid på att fixa ljudet till tutan på vehicles ._.?

Förstår att man behöver ha en balans med nytt content för att försöka behålla spelarna, men hela spelupplevelsen försämras av deras nätverkskod. Har hänt flera gånger att jag får ett fryslagg på 0.5-1s precis när jag ska skjuta, och då dör man. Trodde först det var min dator men det är inte rimligt att ligga 60-90 FPS hela tiden och sedan få ett fryslagg någon gång då och då (händer inte varje game). Flertalet gånger sker det exakt samtidigt för mig och mina vänner när vi spelar också.

Finns mycket att fixa i detta spelet, och att börja med dimma och ljudet på tutan är inte rätt ände *lite arg, men ser ändå fram emot nya väderleken*

Kvalificerad gissning: För att det ena inte utesluter det andra, de har förmodligen ett team på 100+ personer som jobbar på spelet. En stor del av dessa är content creators, dvs grafiker, level designers etc. Sedan har de ett engine team, gameplay coders, network coders etc. Att lägga till content påverkar inte kodarnas jobb.

1
Skriv svar