HD Remaster-mod gör Battlefield 1942 anständigt för nutida ögon

Robot
HD Remaster-mod gör Battlefield 1942 anständigt för nutida ögon

Inte den första BF1942-försköningen, men en av de mer högupplösta.

#battlefield-1942, #dice, #hd, #pc


Avstängd

oooooooooooooooh!

Medlem

Battlefield 1942 var aldrig riktigt min grej, men vad som fick mig att spela det så fruktansvärt mycket var modden Desert Combat. Helvete vad mycket kul jag hade med det; särskilt att lära mig flyga helikoptrarna. Barndomsminnen för min del.

Medlem

när man försökte titta under skärmen när man flög flygplan hahaha. goa tider

Medlem

När alla samtidigt försökte ta det feta bombplanet i början av El Alamein! XD Ahhh good ol´ times!

Inaktiv

Ser inte vitsen med att försköna gamla speltitlar. Är folk nu för tiden så realismkåta? Varför? Vad är vitsen med att det ska se snyggt ut? Är det inte spelet i sig som gör spelet roligt?

Medlem

För vissa av oss så är lågupplösta texturer faktist väldigt jobbigt för ögonen, och det blir mer och mer ett problem allt eftersom upplösningen blir högre på bildskärmar.

Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:

För vissa av oss så är lågupplösta texturer faktist väldigt jobbigt för ögonen, och det blir mer och mer ett problem allt eftersom upplösningen blir högre på bildskärmar.

Ajdå. Tråkigt Men då är det ju bara att skaffa en gammal skärm och spela på då Äldre skärmar kostar ju bara några hundralappar nu för tiden, om ens det (begagnade alltså). Men då förstår jag i alla fall varför HD-texturer läggs till i gamla spel.

Medlem

Kanske är för att jag kollade på en mobil, men såg ingen enorm skillnad.

Men jäklar vad man saknar modden Silent Heroes!

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Ajdå. Tråkigt Men då är det ju bara att skaffa en gammal skärm och spela på då Äldre skärmar kostar ju bara några hundralappar nu för tiden, om ens det (begagnade alltså). Men då förstår jag i alla fall varför HD-texturer läggs till i gamla spel.

Någon gör HD moddar, gratis, så att gamla spel ska se snygga ut på moderna skärmar.
Du föreslår att undvika dessa gratis moddar och köpa en begagnad extra skärm istället.
Vilken genomtänkt kommentar...

Inaktiv
Skrivet av crazyrobban:

Någon gör HD moddar, gratis, så att gamla spel ska se snygga ut på moderna skärmar.
Du föreslår att undvika dessa gratis moddar och köpa en begagnad extra skärm istället.
Vilken genomtänkt kommentar...

När och vart skrev jag att man ska undvika HD-modifikationer till gamla spel? Jag frågade bara varför sådana modifikationer ens existerar. Jag är en person som föredrar enorma nostalgitrippar hos gamla speltitlar, framför förskönad grafik till dessa.

Om man vill spela något gammalt spel med originalgrafiken, men får ont i huvudet eller blir illamående av det, på grund av en nyare skärm, varför inte skaffa en gammal, begagnad skärm för endast de gamla speltitlarna? Ser inte problematiken i det?

Avstängd

Kommer ändå inte finnas servers att lira det på. Eller jo kanske nån med 0/64 spelare på

1
Skriv svar