Nintendo släpper fler NES Classic!

Robot
Nintendo släpper fler NES Classic!

Fler får chansen att köpa den extremt sällsynta retrokonsolen.

#nes-classic, #nintendo, #snes-classic


Medlem

Tror ni tog i för mycket med innehållet i nyheten.

Inaktiv

Sitter på jobbet så får läsa artikeln mer noggrant när jag kommer hem.

Medlem

Men fan, hur ska jag nu kunna sälja min NES classic till ockerpris?

Medlem

Lovar Bergsala kommer sätta ett pris på 1590kr.

Medlem

Härligt, då blir det att importera för att slippa Bergsalas ockerpriser.

Redaktör
Skrivet av Fr0gg0.:

Lovar Bergsala kommer sätta ett pris på 1590kr.

Bergsala sätter inte priset eller ger riktpriser, det är upp till butikerna. Hur mycket betalt de tar av butikerna är okänt. Men visst, det blir jäkligt intressant att se vad som händer med priset om/när nya NES Classic släpps här. SNES Classic-priset här i Sverige är ju... spännande.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hur mycket betalt de tar av butikerna är okänt.

Det är just detta som är intressant och sannerligen boven i dramat. Men den informationen håller Bergsala givetvis hemlig.

Medlem

Kan ju säga att det redan ligger ett lager NES classic på hyllan där jag jobbar. Ett ställe som skickar ut dator och teknikprylar till olika levetantörer Så dom lär dyka upp i affärerna inom inte en allt för avlägsen framtid.

Inaktiv

Nån måste alltid påpeka detta i varje artikel om S/NES Classic att skippa skiten och skaffa en raspberryPi med RetroPie.

Avstängd

Måste gå tungt för Sveriges elektronikaffärer om de måste sätta en vinstmarginal på cirka 30% på dessa slags varor? Jag ska inte säga att jag är bättre med dropshipping, men men

Medlem

@TenderInkFish:

Cooooooooooooooooooooooooooooooooooioooooooooolt typ

Medlem

@Shinsen: när jag jobbade på Gameshop (blev senare Digistore) i både Norrköping och Motala så var påslaget ungefär 60-70kr i "vinst" på alla spel.
Om jag minns rätt så var det påslaget mindre på Bergsalas spel.
Dom satt och sitter än idag på ett monopol som ger dom lite för mycket makt.
Samma sak var det med Egmont när dom hade (har?) PlayStation under sina vingar. Men där gick det att kringgå deras kanaler och köpa produkterna från andra håll.
Det var mer eller mindre omöjligt med Nintendo produkter pga Bergsala.

Vilken "makt" dom har idag vet jag inte. Men med min erfarenhet så har jag svårt att tro att dom släppt på den.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

De tror vi på när jag ser de.

Medlem

Omg! Sålde min för 1800:- för någon vecka sedan. De lär rimligtvis falla i pris nu?

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Omg! Sålde min för 1800:- för någon vecka sedan. De lär rimligtvis falla i pris nu?

Dom släpper kanske 2 till...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker Nintendo när det gäller marksnadsföring, distributionsval osv har alltid varit rätt skevt. Jag gillar verkligen Nintendos produkter överlag, men det är alltid något som inte är riktigt optimalt runtomkring. T.ex som denna NES classic-situation.

Medlem

Kommer den uppdateras med spel eller de kommer bli same shit?

Medlem

Lägg till 2 handkontroller med längre sladd, wifi och stöd för sd kort(eller tillräckligt i minne för att rymma många spel), så är det nog många som skulle betala 1000kr. Att spela online, kunna ladda ner NES spel och kunna spela VC-spel som är anpassade till NES-handkontrollen tror jag skulle kunna öka värdet ännu mer.

Det skulle nog inte kosta Nintendo så mycket att göra dessa uppdateringar.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Lägg till 2 handkontroller med längre sladd, wifi och stöd för sd kort(eller tillräckligt i minne för att rymma många spel), så är det nog många som skulle betala 1000kr. Att spela online, kunna ladda ner NES spel och kunna spela VC-spel som är anpassade till NES-handkontrollen tror jag skulle kunna öka värdet ännu mer.

Det skulle nog inte kosta Nintendo så mycket att göra dessa uppdateringar.

Varför ska man kunna spela online? Det är ju inte direkt så att det gick att spela online när NES kom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lägg till 2 handkontroller med längre sladd, wifi och stöd för sd kort(eller tillräckligt i minne för att rymma många spel), så är det nog många som skulle betala 1000kr. Att spela online, kunna ladda ner NES spel och kunna spela VC-spel som är anpassade till NES-handkontrollen tror jag skulle kunna öka värdet ännu mer.

Det skulle nog inte kosta Nintendo så mycket att göra dessa uppdateringar.

NES Classic har 512MB lagring, vilket räcker till att lagra alla NES-spel dubbelt upp. Vad du söker är dock inte en NES Classic, så spara dina pengar.

Inaktiv

@breahl: det gick inte heller att spara när man vill som ska gå i SNES Classic. Sen är det väl jättebra om man kan spela spelen multiplayer online om man inte har så mycket möjlighet att spela med en kompis i soffan?

Medlem

Frågan är om revision 2 av NES mini går att "modda" som de som släpptes första releasen.
Ingen vet ju säkert. Men det "kan" ju vara av den anledningen som NES mini upphörde att tillverkas. Även om Nintendo självfallet säger något annat (underskattade efterfrågan).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar