Windows 10 hackar vid spelande för vissa, Microsoft åtgärdar

Robot
Windows 10 hackar vid spelande för vissa, Microsoft åtgärdar
Medlem

Jag vet inte om mina spel direkt "hackar", men något hände med (hårddisk?)prestandan efter Creators Update - den saken är säker. Det märks mest när en bana laddas, inte kanske just på laddningstiden men systemet går mycket slöare om man exempelvis tabbar ut under en laddningssekvens.

När jag tänker efter så påverkades streamad video (i typ vlc/mpc) vid en sådan laddningssekvens, det bör ju tyda på att det är något annat än hdd-prestandan som sjunkit. Vad vet jag.

Medlem

Jag kan inte ens lägga på skräpet. Får den fina "black screen with pointer" både i normalt och safe mode. Enda som går att köra är safe mode med konsol. Där går det att starta saker, men inte mycket mer (samt att allt går segare än en 8086). Får väl se om de löser det, verkar ju inte så.

KoP
Medlem

Eurotruck Sim 2 har blivit ospelbart för mig på sistone pga att det hackar utav bara h*lvete. :/

Avstängd

W10 hackar i spel? Nej, det är ju spelen som hackar i w10...

Medlem
Skrivet av deezel:

Jag kan inte ens lägga på skräpet. Får den fina "black screen with pointer" både i normalt och safe mode. Enda som går att köra är safe mode med konsol. Där går det att starta saker, men inte mycket mer (samt att allt går segare än en 8086). Får väl se om de löser det, verkar ju inte så.

Vad har du för GPU/CPU?

Testpilot

Det första jag stängde av var allt som hade med deras game-meny att göra.
Samma med Nvidias streaming .

Gäller att hänga med då de slår på onödigt tjafs.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad har du för GPU/CPU?

4790/1080ti. Har provat alla förslag jag hittade tidigare, men inget har hjälpt och jag har ingen lust med en fresh install, ännu >_<

Medlem

@kEJTLiN:

Ligger nog något i det du säger, jag har upplevt på senare tid, att när en del spel laddar så är datorn lite segare när jag tabbar ut och gör något på min andra skärm,

Medlem
Skrivet av KoP:

Eurotruck Sim 2 har blivit ospelbart för mig på sistone pga att det hackar utav bara h*lvete. :/

Ett hett tips som du kanske inte provat kan vara att högerklicka på själva .exe filen för spelet och ta "Egenskaper".
Gå sedan in under fliken "kompatibilitet" och bocka i rutan för "Inaktivera helskärmsoptimering".
Detta är i regel vad som ska ske när man stänger av Windows 10´s Game Mode, men många användare har rapporterat att de inte hjälpt och att de krävs att man går in manuellt och bockar i den rutan för att bli av med hack i diverse spel.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

@Araxes: jahadu

Medlem

Sabbade min framerate totalt i 90% av spelen jag testade, t.o.m i lätta spel som Hearthstone exempelvis. Så fort jag körde en rollback för att bli av med skiten flöt allt galant igen. Uppdateringen gjorde även att min färkalibration i Windows återställdes varje gång jag startade ett spel, så färgerna blev helt knas och jag manuellt var tvungen att ställa om allt igen. Tänker INTE installera detta skräpet igen.

Medlem

Jag har haft problem med "Microstutter" men vet inte om det haft med Windows 10 att göra,

Hittade denna lösning
https://linustechtips.com/main/topic/391091-how-to-fix-or-red...

Man måste stänga av HPET i BIOS först och starta om Windows 10 och sedan skriva in följande i Win10:

1. Run cmd as administrator
2. Type (bcdedit /set disabledynamictick yes)

Allt står på länken ovan, så får man aldrig några ryck i spel
Man kan tom få extra fps om han tur.

KoP
Medlem
Skrivet av [NiS]StarCroW:

Ett hett tips som du kanske inte provat kan vara att högerklicka på själva .exe filen för spelet och ta "Egenskaper".
Gå sedan in under fliken "kompatibilitet" och bocka i rutan för "Inaktivera helskärmsoptimering".
Detta är i regel vad som ska ske när man stänger av Windows 10´s Game Mode, men många användare har rapporterat att de inte hjälpt och att de krävs att man går in manuellt och bockar i den rutan för att bli av med hack i diverse spel.

Aha.. tack! Ska kolla in det.

Medlem

Har signat upp mig, och fått bekräftelse och allt, men kan då fan inte komma med ändå "kom igång" så säger den att jag måste registrera mig när jag redan har gjort det... bra där

1
Skriv svar