Där satt den! Nya Metroid får strålande betyg

Robot
Där satt den! Nya Metroid får strålande betyg

Är Samus återkomst rentav utomjordiskt bra?

#3ds, #metroid-samus-retuns


Medlem

Att Nintendolife ger spelet 10 är inte förvånande. De är inte allts "färgade".

Men vad man inte förstår är att metroidvania grundpelarna Metroid och Castlevania ignorerats i 2D så länge! (Castlevania kom ju i någon halvkass nypåfund-variant för ett par år sedan dock-räknas ej). Återgå till basic! Det är ju precis det många av oss vill ha! Hur svårt kan det vara liksom? Inte de mest avancerade spelen, men i mångas ögon ändå de roligaste! Ofta med grym musik som hör till spelen.

Förhoppningsvis är detta i bokstavlig mening "return of samus". Nu inväntar vi ett 2D castlevania också!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freddan:

Att Nintendolife ger spelet 10 är inte förvånande. De är inte allts "färgade".

Men vad man inte förstår är att metroidvania grundpelarna Metroid och Castlevania ignorerats i 2D så länge! (Castlevania kom ju i någon halvkass nypåfund-variant för ett par år sedan dock-räknas ej). Återgå till basic! Det är ju precis det många av oss vill ha! Hur svårt kan det vara liksom? Inte de mest avancerade spelen, men i mångas ögon ändå de roligaste! Ofta med grym musik som hör till spelen.

Förhoppningsvis är detta i bokstavlig mening "return of samus". Nu inväntar vi ett 2D castlevania också!

Kika in Bloodstained om du är sugen på ett 2D Castlevania.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Någon som testat de olika versionerna av 3DS-konsollen?
Vilken version av 3DS rekommenderar ni?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Någon som testat de olika versionerna av 3DS-konsollen?
Vilken version av 3DS rekommenderar ni?

New 3DS.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

New 3DS XL men finns en senare också som jag tror är samma fast utan 3D då.
Men jag rekomenderar New 3DS XL


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Längtar till switch-släppet

Avstängd

Palla spela spel på en fjuttig bärbar pryl.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Någon som testat de olika versionerna av 3DS-konsollen?
Vilken version av 3DS rekommenderar ni?

I vanliga fall hade jag sagt 2DS då jag tycker den är överlägset skönast att hålla i, men om det är för detta spel så får jag nog ändå säga 3DS då du tvingas spela detta spel med Circle Pad. Circle Pad:en sitter skönare till på 3DS-modellerna.

Visst kan du köra en New, men spelet har ju inte några direkta fördelar om man spelar den på en New istället för Old, så nog kan du spara pengar på att köra den gamla modellen (3DS / 3DS XL) istället.

Skrivet av Araxes:

Palla spela spel på en fjuttig bärbar pryl.

Kör det på Citra 3DS då. Ska enligt uppgift flyta på i full speed om man har en någorlunda ny PC.

Medlem

@Sipmo: new 2ds xl helt klart.

Men jag använder inte heller 3d för mår pyton av den.

Uppgraderade från en vanlig 2ds och det är stor skillnad.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Palla spela spel på en fjuttig bärbar pryl.

Jävlar va häftig du måste vara irl.

Själv tycker jag både min New 3DS XL och Switch har en bra plats i min vardag, perfekt att ligga o lira i soffan när frugan tittar på Idol, alternativt en timme innan man somnar.

Medlem

@Sipmo: Du bör välja en med "New" i namnet för de har snabbare hårdvara. Vill man spela spel som Xenoblade Chronicles så måste man ha det. Och kommer det fler spel som kräver det så är det bra och ha. Jag köpte en New 3ds xl och jag kör mesta dels utan 3d funktionen. Pallar man det så är det en cool effekt i spel som Zelda.Between Worlds

Medlem

@fzusr: Uppmuntra inte pirat 😠

Medlem
Skrivet av fzusr:

Kör det på Citra 3DS då. Ska enligt uppgift flyta på i full speed om man har en någorlunda ny PC.

Ja det är otroligt vad bra emulatorerna funkar idag. Perfekt om man är nyfiken på att testa för ett eventuellt framtida inköp av 3ds eller switch eller vad de nu må vara.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@uberpwnage2.0:

Underbart. Tack för tipset! :-).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Pholiage:

@fzusr: Uppmuntra inte pirat 😠

Går utmärkt att dumpa sin egen ROM från sitt eget original och emulera det, behövs ingen piratkopiering.

Medlem
Skrivet av fzusr:

I vanliga fall hade jag sagt 2DS då jag tycker den är överlägset skönast att hålla i, men om det är för detta spel så får jag nog ändå säga 3DS då du tvingas spela detta spel med Circle Pad. Circle Pad:en sitter skönare till på 3DS-modellerna.

Visst kan du köra en New, men spelet har ju inte några direkta fördelar om man spelar den på en New istället för Old, så nog kan du spara pengar på att köra den gamla modellen (3DS / 3DS XL) istället.

Kör det på Citra 3DS då. Ska enligt uppgift flyta på i full speed om man har en någorlunda ny PC.

Tackar för utförligt svar!
Hur är det med batteri - bör man se upp med begagnade maskiner?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Tackar för utförligt svar!
Hur är det med batteri - bör man se upp med begagnade maskiner?

Batteriet är nog relativt slitet i en äldre maskin oavsett om den är ny eller beg, då Li-ion celler degraderas även om dom ligger oanvända. Old 3DS/XL har inte producerats på länge så även om du hittar en helt ny har batteriet legat och åldrats i kartongen. Har hört om folk som hittat gamla 3DS i obruten förpackning under det senaste året och fått en maskin med 0% laddning i batteriet ur kartong (det har då laddat ur sig självt), vilket inte är optimalt för Li-ion, som helst ska vara runt 40% när det ska förvaras under längre perioder.

Sen hur mycket faktisk påverkan det har är väldigt olika från enhet till enhet, hur länge sen den tillverkades och hur den skötts med laddningen. I vilket fall är det relativt enkelt att byta batteriet på en 3DS, som synes i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=_cb5dE6x_u0 om det nu skulle behövas.

Avstängd
Skrivet av Schluug:

Jävlar va häftig du måste vara irl.

Själv tycker jag både min New 3DS XL och Switch har en bra plats i min vardag, perfekt att ligga o lira i soffan när frugan tittar på Idol, alternativt en timme innan man somnar.

Jag är skithäftig, vad fan nu det har med saken att göra.
Tycker inte det är särskilt inspirerande att spela på en pytteliten skärm bara.

1
Skriv svar