Battle Royale-febern sprider sig till Fortnite

Robot
Battle Royale-febern sprider sig till Fortnite

Något för dig som vill bygga fällor eller helt enkelt spränga huset någon gömmer sig i.

#battle-royale, #battlegrounds, #epic, #fortnite, #nyhetstips


Medlem

Roligt att det börjar dyka upp andra aktörer som driver utvecklingen framåt. Battlegrounds har ett visst försprång och en stor spelarbas.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maysay:

Roligt att det börjar dyka upp andra aktörer som driver utvecklingen framåt. Battlegrounds har ett visst försprång och en stor spelarbas.

Kollade igenom gameplay-klippet, man blev ju ändå lite sugen att bygga värsta fortet. Eller spränga andras hus.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kollade igenom gameplay-klippet, man blev ju ändå lite sugen att bygga värsta fortet. Eller spränga andras hus.

Funkar inte riktig så, visst går det att bygga men det är dels svårare att få tag på material i spelläget och dels fyller det helt enkelt inte samma funktion som det klassiska läget, framförallt då det likt PUBG minskar spelytan konstant så något permanent fort är det inte tal om. Sedan hade det dessutom något enormt avslöjat ens position.
Det öppnade däremot för en helt annan dimension när det gäller att utmanövrera motståndare genom att till exempel snabbt bygga en trappa över deras skydd, eller komma från en oväntad vinkel upp till nån som kampar på ett berg. Det betyder också att man kan slänga upp skydd om man måste ta sig över ett öppet område eller till och med om man redan är under beskjutning.

Skulle vilja se dom istället göra nån slags fort vs fort team pvp med den grund dom nu har, typ skydda ett objektiv och försöka förstöra det andras. Kul var det, men jag tror inte det ens i närheten har något på typ PUBG.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Roligt att det börjar dyka upp andra aktörer som driver utvecklingen framåt. Battlegrounds har ett visst försprång och en stor spelarbas.

Visst är det det, men mitt största problem är att huvudspelet behöver ganska många ändringar och så får vi detta istället? Det känns som att dom tappat fokus totalt. Jag tror det är många som äger fortnite som kände att ett battle royale var det spelet behövde just nu...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av burkmopp:

Funkar inte riktig så, visst går det att bygga men det är dels svårare att få tag på material i spelläget och dels fyller det helt enkelt inte samma funktion som det klassiska läget, framförallt då det likt PUBG minskar spelytan konstant så något permanent fort är det inte tal om. Sedan hade det dessutom något enormt avslöjat ens position.
Det öppnade däremot för en helt annan dimension när det gäller att utmanövrera motståndare genom att till exempel snabbt bygga en trappa över deras skydd, eller komma från en oväntad vinkel upp till nån som kampar på ett berg. Det betyder också att man kan slänga upp skydd om man måste ta sig över ett öppet område eller till och med om man redan är under beskjutning.

Skulle vilja se dom istället göra nån slags fort vs fort team pvp med den grund dom nu har, typ skydda ett objektiv och försöka förstöra det andras. Kul var det, men jag tror inte det ens i närheten har något på typ PUBG.

Tack för inblicken!


signatur
Medlem

Klockrent att ni länkade DrDisrespect. Han måste vara den bästa streamaren någonsin och bjuder på många goda skratt


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Javas:

Klockrent att ni länkade DrDisrespect. Han måste vara den bästa streamaren någonsin och bjuder på många goda skratt

Jag har lite svårt för folk som streamar med "personas", men här var han ganska sansad.


signatur
Medlem

Går det att tipsa om nyheter på andra sätt än genom nyhetstråden? För där var det väl jag som tipsade om nyheten, inte för att det spelar nån värst roll men blev lite nyfiken.

Spelläget är skitkul, problemet är att jag kommer väl aldrig mer göra någon progress i själva grundspelet, nu när det här spelläget släpps 😂

Inaktiv

@Javas: Det lilla jag sett har givit mig intrycket av en generisk skränig pajas även om det är en persona. Dock kan det vara felaktigt då jag som sagt sett rätt lite av honom men jag har inte fått mersmak.

Medlem
Skrivet av laban005:

Går det att tipsa om nyheter på andra sätt än genom nyhetstråden? För där var det väl jag som tipsade om nyheten, inte för att det spelar nån värst roll men blev lite nyfiken.

Spelläget är skitkul, problemet är att jag kommer väl aldrig mer göra någon progress i själva grundspelet, nu när det här spelläget släpps 😂

Man kan skicka in tips in via https://www.fz.se/kontakt (längst ned på sidan) vilket jag gjorde i detta fallet. Dock hade jag föredragit att man haft en länk "Tipsa oss" någonstans uppe på sidan (tog mig ett tag att hitta nu haha).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av laban005:

Går det att tipsa om nyheter på andra sätt än genom nyhetstråden? För där var det väl jag som tipsade om nyheten, inte för att det spelar nån värst roll men blev lite nyfiken.

Spelläget är skitkul, problemet är att jag kommer väl aldrig mer göra någon progress i själva grundspelet, nu när det här spelläget släpps 😂

Skrivet av BryleCreem:

Man kan skicka in tips in via https://www.fz.se/kontakt (längst ned på sidan) vilket jag gjorde i detta fallet. Dock hade jag föredragit att man haft en länk "Tipsa oss" någonstans uppe på sidan (tog mig ett tag att hitta nu haha).

Det ska vara såklart vara lätt att tipsa oss, och jag missade helt ärligt det första tipset. Har lagt till dig nu!


signatur
Medlem

Gillar inte den grafiska stilen här.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ögat det sen beta släpp, slog till idag på rean i samband med BR uppdatering. Avskyr cartoon utseendet men fan vilket kul spel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@BryleCreem: tack för svaret 👍

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: gör absolut ingenting om jag inte nämns, tycker bara hela tipsgrejen varit lite oklar men nu vet jag mer tack tack

1
Skriv svar