Vi spelar Phantom Doctrine, ett spion-Xcom i 80-talets Stockholm

Robot
Vi spelar Phantom Doctrine, ett spion-Xcom i 80-talets Stockholm

Spioner, globala konspirationer och turordningsbaserad strategi under kalla kriget.

#gamescom, #gamescom-2017, #phanton-doctrine, #xcom


Avstängd

Låter otroligt kul! Sköta om en hemlig bas och allt därtill:)

Medlem

Hmm påminner om Silent Storm?

Medlem

Låter lite som de gamla Commando spelen som man lirade på PC när man var yngre.

Avstängd

Kanske Xcom 2. Eller någon som minns Soldiers at war?

Skribent
Skrivet av Nartek01:

Hmm påminner om Silent Storm?

Silent Storm hade mer fokus på fysikbaserad förstörelse och stora mechs. Det var inte lika subtilt, kanske man kan säga. Men jo, det finns klara likheter också.

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Låter lite som de gamla Commando spelen som man lirade på PC när man var yngre.

Lite, fast turordningsbaserat här. Commandos var i realtid, och hade närmast ett pusselupplägg där man var tvungen att i detalj planera sin väg genom banorna. Ett spel från senare tid som är väldigt likt Commandos är dock Shadow Tactics. Riktigt old school, och snorsvårt.

Medlem

Ser ju nästan ut som en mod till XCOM2 men XCOM2 äger ju så vafan, spännande med lite spiontema.

FM-guru
F.d. Sisyr

Åh, har alltid haft en förkärlek för det här temat och det görs alldeles för få spel inom det. Alpha Protocol är det enda jag kan komma på på senare år, och det var ändå 2010. Genren i Phantom Doctrine är även den en favorit, så detta ska jag givetvis hålla koll på!

Medlem

Det skall inköpas vid första tillfälle

Medlem

mmmm.... xcom...ghghghghhghghg....

Köpte xcom2 nyss, körde direkt modden Long war 2 + ca 15 andra tilläggsmods. Får storpisk hela tiden.
Roligaste på länge!
Så mer sånt här, mer old school. Mer xcom. Gärna ett upplägg som i Xcom apocalypse där man kunde spela både i realtid och i turordning.

Medlem

I den här genrén har jag bara spelat Invisible, Inc och jag tycker att det här spelet låter väldigt lockande. Men det verkar även som att jag bör hoppa på Xcom alltså? Var är det roligast/bäst att börja i så fall om man inte har all tid i världen?

Skribent
Skrivet av Sebbepojken:

I den här genrén har jag bara spelat Invisible, Inc och jag tycker att det här spelet låter väldigt lockande. Men det verkar även som att jag bör hoppa på Xcom alltså? Var är det roligast/bäst att börja i så fall om man inte har all tid i världen?

Förra Xcom borde väl vara relativt billigt numera, så börja där och se vad du tycker. Sen är Xcom 2 ännu lite bättre och då har du det att se fram emot om du gillar't.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

I den här genrén har jag bara spelat Invisible, Inc och jag tycker att det här spelet låter väldigt lockande. Men det verkar även som att jag bör hoppa på Xcom alltså? Var är det roligast/bäst att börja i så fall om man inte har all tid i världen?

Kan även rekommendera Xenonauts.

1
Skriv svar